0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Władza lokalna a państwo społeczeństwo i rynek

(eBook)

Współpraca i konkurencja

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aldona Podgórniak-Krzykacz, Eugeniusz Wojciechowski, Jacek Chądzyński, Magdalena Kalisiak-Mędelska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Władza lokalna a państwo społeczeństwo i rynek

Samorząd terytorialny w Polsce znajduje się w fazie modernizacji i dostosowania do wyzwań globalnych i integracji europejskiej. Ponadto ograniczone możliwości finansowe, organizacyjne, techniczne i ludzkie samorządów terytorialnych, w stosunku do skali potrzeb i konieczności rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów lokalnych, powodują, że muszą one (powinny) poszukiwać rozwiązań integrujących różnych uczestników życia społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji koncentruje się wokół zagadnień współpracy i konkurencji międzysamorządowej i międzysektorowej w polskich gminach. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych oraz wynikach obszernych badań ankietowych zrealizowanych w polskich gminach. Tym samym monografia wzbogaca, nadal skromną mimo wagi zagadnienia, wiedzę na temat współpracy gmin z przedstawicielami innych sektorów. Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego oraz współpracy i konkurencji międzysektorowej. To kompendium wiedzy adresowane jest do szerokiego grona odbiorców: studentów, pracowników naukowych, pracowników administracji publicznej, a także przedstawicieli wszystkich sektorów współpracujących (konkurujących) z polskimi gminami.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-739-7
  • ISBN druku: 978-83-7969-168-5
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  8

Rozdział 1. Współczesne wyzwania samorządu terytorialnego – współpraca i konkurencja  12
1.1.	Rola sieci powiązań i współpracy w zarządzaniu jednostką terytorialną  12
1.2.	Konkurencja przedmiotowa i podmiotowa jednostek samorządu terytorialnego  21
1.3.	Partycypacja społeczna w samorządzie terytorialnym  24
1.4.	Rynki usług publicznych w samorządzie terytorialnym  28

Rozdział 2. Współpraca w samorządzie gminnym w Polsce – ujęcie teoretyczne  32
2.1.	Samorząd gminny w relacjach z administracją rządową  32
2.2.	Współpraca gmin z innymi jednostkami samorządu terytorialnego  35
2.3.	Współpraca gmin z mieszkańcami  46
2.4.	Współpraca gmin z organizacjami pozarządowymi  52
2.5.	Współpraca gmin z podmiotami sektora prywatnego  59

Rozdział 3. Metodyka badania  68
3.1.	Cele i problematyka badania  68
3.2.	Metody i narzędzia badawcze  72
3.3.	Charakterystyka próby badawczej  75

Rozdział 4. Skala, zakres i przestrzenne zróżnicowanie współpracy i konkurencji gmin z podmiotami sektora publicznego  82
4.1.	Relacje gmin z administracją rządową  82
4.2.	Współpraca międzysamorządowa w gminach  86
4.3.	Konkurencja między gminami a innymi samorządami  94

Rozdział 5. Skala, zakres i przestrzenne zróżnicowanie współpracy gmin z podmiotami sektora społecznego  98
5.1.	Współpraca z mieszkańcami w samorządzie gminnym  98
5.2.	Współpraca gmin z organizacjami pozarządowymi  115

Rozdział 6. Skala, zakres i przestrzenne zróżnicowanie współpracy gmin z podmiotami sektora prywatnego  124
6.1.	Współpraca gmin z podmiotami prywatnymi  124
6.2.	Wykorzystywanie przez gminy formuły partnerstwa publiczno-prywatnego  137

Rozdział 7. Współpraca i konkurencja – ujęcie syntetyczne  142
7.1.	Współpraca i konkurencja na rynkach usług publicznych w gminach  142
7.2.	Syntetyczne wskaźniki zaawansowania współpracy międzysektorowej w polskich gminach  149
7.3.	Propozycja pomiaru współpracy w gminie – ujęcie wskaźnikowe  159

Rozdział 8. Współpraca a konkurencja – w poszukiwaniu rozwiązania idealnego  172
8.1.	Rola sieci powiązań w zarządzaniu gminą  172
8.2.	Styl zarządzania samorządowego a zakres współpracy w gminie  175
8.3.	Od systemu idealnego do realnego  181

Podsumowanie i wnioski końcowe  190
Bibliografia  204
Spis tabel  208
Spis rysunków  212
Spis wykresów  214

Inni Klienci oglądali również

25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Społeczeństwo w Smart City

Smart City nie jest mżonką technologiczną czasów przyszłych. Smart City staje się rzeczywistością czasów obecnych. Efektywne i bezpieczne funkcjonowanie społeczeństw skupionych w miastach uwarunkowane jest wieloma czynnikami. Autorzy nini...
54,90 zł 61,00 zł
Do koszyka

Bank lokalny

Nowa książka Wiesława Żółtkowskiego - autora bardzo popularnej książki - Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce.Na polskim rynku jest bardzo mało praktycznych książek z bankowości. Tak jak poprzednia i „Bank lokalny" do nich n...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Gospodarka i społeczeństwo

Monografia stanowi ciekawy głos w dyskusji nad zupełnie nowym zagadnieniem badawczo-poznawczym w dziejach ludzkości. Warto zaznaczyć, że w tej materii i w istniejącej obecnie sytuacji mało jest na rynku opracowań podobnych do tego opracowania.Ist...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym

Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie nie­zwykle istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym aspekcie pomiar poziomu...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

CZŁOWIEK – SPOŁECZEŃSTWO – PAŃSTWO W SYTUACJACH KRYZYSU

Jedną z podstawowych potrzeb każdego człowieka jest wolność od strachu oraz poczucie bezpieczeństwa. Każda jednostka ludzka, grupy społeczne czy też państwa zabiegają o swoje bezpieczeństwo już od najdawniejszych czasów. Jego zaspokojenie określ...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Rynek książki w Polsce 2017. Dystrybucja

Dwudziesta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej. Tom "Dystrybucja" zawiera analizę rynku dystrybuc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!