0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Wizerunek gminy i jego ochrona

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Natalia Mrukowska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Wizerunek gminy i jego ochrona

\n\nW książce zaprezentowano szczegółową analizę oraz kategoryzację istotnych zagadnień dotyczących wizerunku gminy i jego ochrony, w tym m.in.:

budowanie wizerunku gminy, kreowanie marki i branding gminy, kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy, rola logotypu jako elementu identyfikacji wizualnej gminy;
wizerunek jako dobro osobiste gminy: pojęcie dobra osobistego osoby prawnej i jego charakter prawny, wizerunek jako dobre imię gminy, identyfikacja wizualna gminy, hasła promocyjne i slogany reklamowe gminy;
ochrona wizerunku gminy: środki ochrony dóbr osobistych gminy, przykłady naruszenia wizerunku gminy oraz strefy identyfikacji wizualnej, roszczenia w przypadku naruszeń.

\n\nW publikacji odwołano się nie tylko do jurydycznego rozumienia „wizerunku”, lecz także przywołano kontekst badań socjologicznych oraz ekonomicznych, przede wszystkim z zakresu marketingu i promocji. Takie ujęcie tematu przedstawia szerszy zakres przesłanek i uwarunkowań, jakimi kieruje się jednostka samorządu terytorialnego w tworzeniu i wykorzystywaniu swojego wizerunku.
\n\n Adresaci:\n Publikacja przeznaczona jest dla osób zajmujących się kreowaniem wizerunku jednostek samorządu terytorialnego oraz wizerunku w marketingu terytorialnym. Zainteresuje także adwokatów i radców prawnych współpracujących z samorządami oraz przedstawicieli nauki prawa, ekonomii, czy socjologii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8223-203-5
  • ISBN druku: 978-83-8187-913-2
  • EAN: 9788382232035
  • Liczba stron: 215
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp.....................................................................................................................................6
 
 Rozdział I
 Wizerunek gminy................................................................................................................10
 1. Pojęcie wizerunku miejsca ..............................................................................................13
 2. Typy wizerunku miejsca...................................................................................................26
 3. Funkcje wizerunku miejsca..............................................................................................29
 4. Wizerunek, tożsamość a marka gminy.............................................................................34
 5. Budowanie wizerunku......................................................................................................42
 5.1 Kreowanie marki i branding gminy................................................................................47
 5.2. Kampanie reklamowe w kształtowaniu wizerunku gminy............................................52
 6. Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej gminy.................................54
 7. Rozpoznawalność jako wyznacznik wizerunku gminy....................................................58
 7.1. Kreatorzy wizerunku gminy..........................................................................................62
 8. Postrzeganie gminy..........................................................................................................64
 9. Konkluzja.........................................................................................................................67
 
 Rozdział II
 Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................70
 1. Pojęcie dobra osobistego osoby prawnej ........................................................................71
 2. Obiektywne ujęcie natury dóbr osobistych i ich naruszenie............................................73
 2.1. Obiektywne kryteria naruszenia dóbr osobistych osób prawnych................................76
 3. Konstrukcja dobra osobistego osoby prawnej..................................................................78
 3.1. Znaczenie art. 43 kodeksu cywilnego..........................................................................78
 3.2. Dobra osobiste osoby prawnej jako dobra sui generis..................................................82
 3.3. Problem ogólnego prawa osobistego i wielość praw osobistych..................................88
 4. Charakter prawny dóbr osobistych osób prawnych.........................................................92
 5. Dobra osobiste gmin jako osób prawnych.......................................................................95
 6. Wizerunek jako dobro osobiste gminy.............................................................................97
 6.1. Spór w orzecznictwie dotyczący tego, czy osoba prawna ma prawo do ochrony swojego wizerunku........................................................................................................................98
 6.2. Prawo do wizerunku osób fizycznych..........................................................................98
 6.3. Wizerunek stanowi dobro osobiste gminy...................................................................100
 6.3.1. Wizerunek jako dobre imię gminy...........................................................................101
 6.3.2. Wizerunek jako strefa identyfikacji wizualnej gminy.............................................110
 6.3.2.1. Nazwa gminy.........................................................................................................113
 6.3.2.2. Herb gminy............................................................................................................118
 6.3.2.3. Logo gminy...........................................................................................................122
 6.3.2.4. Hasła promocyjne, slogany reklamowe................................................................124
 6.3.2.5. Inne symbole gminy..............................................................................................124
 7. Konkluzja.......................................................................................................................125
 
 Rozdział III
 Ochrona wizerunku gminy .............................................................................................127
 1. Przesłanki i środki ochrony dóbr osobistych gminy.......................................................129
 1.1. Bezprawność działania jako podstawowa przesłanka ochrony dóbr osobistych gminy................................................................................................................................. 130
 1.2. Działanie w ramach porządku prawnego....................................................................136
 1.3. Zgoda uprawnionego...................................................................................................137
 1.4. Działanie w obronie uzasadnionego interesu .............................................................140
 2. Legitymacja czynna gminy w zakresie .........................................................................147
 3. Przykłady naruszenia wizerunku gminy.........................................................................148
 3.1. Przykładowe sytuacje .................................................................................................148
 3.2.Przykładowe sytuacje naruszenia strefy identyfikacji wizualnej gminy.................... 154
 3.2.1. Naruszenie herbu gminy...........................................................................................154
 3.3. Naruszenie nazwy gminy............................................................................................155
 4. Środki ochrony...............................................................................................................156
 4.1. Środki ochrony niemajątkowej...................................................................................157
 4.1.1. Powództwo o ustalenie.............................................................................................157
 4.1.2. Roszczenie o zaniechanie.........................................................................................159
 4.1.3. Roszczenie o usunięcie skutków naruszenia............................................................162
 4.2. Środki ochrony majątkowej........................................................................................167
 5. Konkluzja ......................................................................................................................171
 
 Zakończenie .....................................................................................................................174
 
 Bibliografia...................................................................................................................... 182

Inni Klienci oglądali również

9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Nie jesteśmy Ukrainofilami

Trzeba było sowieckiej i nazistowskiej okupacji, wzajemnej rzezi wsi polskich i ukraińskich, deportacji dziesiątek tysięcy ludzi, ale też pracy paryskiej "Kultury" i opozycji demokratycznej, by Polacy zrozumieli źródła ukraińskiej wrog...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Życie umowy konsumenckiej po uznaniu jej postanowienia za nieuczciwe na tle orzecznictwa TSUE

>Prezentowana publikacja to pogłębiona analiza naukowa artykułów zaprezentowanych na konferencji naukowej zorganizowanej przez Katedrę Prawa Cywilnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego pt. Skutki kontraktowe uznani...
170,10 zł 189,00 zł
Do koszyka

Znaki towarowe i ich ochrona

Szczególne znaczenie w obrocie gospodarczym mają znaki towarowe, ponieważ przekazując informacje o komercyjnym pochodzeniu towarów i usług, umożliwiają nabywcom wyszukanie na rynku określonego produktu (usługi). W monografii przedstawiono...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Jak wychować (nie)szczęśliwe dziecko?

„Jak wychować (nie)szczęśliwe dziecko? Terapeutnik dla (nie)świadomych rodziców” to książka napisana w formie podręcznika; nie ma w niej jednak gotowych rozwiązań czy instrukcji. Ta książka jest drogowskazem, inspiracją – rodzi...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Ignacy Klimowicz OP († 1902) i jego syberyjski diariusz z XIX wieku

Tekst z pracy zbiorowej Dominikanie o Polsce i Polakach od XIII do XX wieku. W 2018 roku minęła setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości. Pamiętając o tym wydarzeniu, Dominikański Instytut Historyczny w Krakowie przygotował prezento...
8,01 zł 8,90 zł
Do koszyka

O dobrym wyrozumieniu chłosty Bożej i o zbawiennym z niej korzystaniu

˝A to gdy się dziać pocznie, poglądajcie, a podnoście głowy wasze˝. ˝A przeto czuwajcie, modląc się na każdy czas, abyście byli godni ujść tego wszystkiego, co przyjść ma˝. (Łk. XXI, 28. 36). Są czasy, w których nie można czytać tej Ewangelii be...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!