0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Varianti dell'espressionismo nella narrativa italiana postmoderna 1980–2000 - 01 Definizioni, cronologie, estetiche dell'espressionismo storico

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ: Historia Literatur Obcych

  • Autor: Joanna Janusz

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Varianti dell'espressionismo nella narrativa italiana postmoderna 1980–2000 - 01 Definizioni, cronologie, estetiche dell'espressionismo storico

Monografia jest poświęcona postmodernistycznym realizacjom tendencji ekspresjonistycznej we włoskiej literaturze, powstałej między 1980 a 2000 rokiem. Świat współczesnej kultury przeciwstawia różnice i wielość dawnemu pragnieniu ujednolicania, eliminuje ciągłość na rzecz przypadkowości, preferuje różnorodność i odmienność bardziej niż tożsamość i podobieństwo, odrzuca porządek i bezpieczeństwo teoretycznych sformułowań. Próba potwierdzenia, że istnieje i trwa niezmiennie również dziś jakiś prąd estetyczno-literacki, który dla niektórych jest niczym innym niż historycznym zjawiskiem z przeszłości może się wydać pustym i beznadziejnie nierealnym zabiegiem retorycznym. Precyzyjne określenie czym ekspresjonizm jest dziś, w czasach gdy tak trudno i niemal niezręcznie mówić o eksperymencie artystycznym czy literackim, wydaje się równie trudne, jak na początku wieku, w dobie awangard historycznych. Awangardy historyczne, zatem również ekspresjonizm, stały się bowiem od dawna częścią współczesnego kanonu. Ekspresjonistyczne techniki wyrazu artystycznego upowszechniły się i straciły swój transgresyjny charakter; zmieniła się także ich rola i sposób funkcjonowania w rozległej koine literatury postmodernistycznej. Zmiany te nie oznaczają jednak utraty znaczenia czy artystycznej produktywności. Dzisiejszy ekspresjonizm to styl i funkcja tekstu, ale także pewna filozofia i wizja człowieka, stale obecna w tyglu wielości i różnorodności także dzisiejszej literatury, pozbawionej granic i teoretycznych odniesień.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język francuski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: francuski
  • ISBN: 978-83-226-3227-7
  • ISBN druku: 978-83-226-3226-0
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Indice

Introduzione / 7

PRIMO CAPITOLO
Definizioni, cronologie, estetiche dell’espressionismo storico / 15
Genesi e definizione dell’espressionismo storico / 16
Espressionismo storico tedesco: basi del pensiero / 20
Tipologie dell’espressionismo storico / 28
Espressionismo in Italia: le avanguardie storiche / 33
Espressionismo vociano / 34
Futurismo ed espressionismo / 35
Diffusione dell’espressionismo nella letteratura italiana del Primo e del Secondo Novecento: Tozzi, Pirandello, Gadda / 39
Espressionismo nel Terzo Novecento / 49
Teorie italofone sull’espressionismo / 51
Espressionismo ed espressivismo / 58

SECONDO CAPITOLO
Gli stilemi dell’espressionismo / 63
Bisogno di espressione / 64
Estetica dell’espressionismo: principi generali / 67
Costanti dell’espressionismo / 71
Costanti a livello linguistico-stilistico / 71
Tipologie testuali / 76
Topoi espressionisti. Espressionismo tematico / 81
Invarianti dell’espressionismo astorico / 86
Attualizzazione postmoderna degli stilemi espressionistici / 88
Espressionismo: definizione operativa / 101

TERZO CAPITOLO
Questione di lingua. Trasgressioni espressionistiche / 103
Rifiuto della letterarietà: linguaggi giovanili / 105
Oralità e dinamismo espressionistico dei linguaggi giovanili / 107
Primo procedimento dinamizzante: semplificazione della sintassi / 109
Incongruenze grafiche della scrittura giovanile / 117
Secondo procedimento dinamizzante: manipolazione del tempo della narrazione / 120
Esaltazione della letterarietà: ritorno alla tradizione / 123
Oralità all’antica: sfruttamento delle proprietà foniche della lingua / 125
Aulicismi morfosintattici / 132
Trasgressioni lessicali. Dialettalità, plurilinguismo e sperimentazione / 136

QUARTO CAPITOLO
Narrazioni espressionistiche: il momento estatico / 143
Funzione narratoriale / 149
Prospettiva autoriale / 151
Autore – narratore: gioco metalettico delle istanze narrative / 151
Autotelismo narrativo e ibridazione testuale. Inserti
metaromanzeschi / 155
Confusione delle voci narranti. Narrazioni in prima e in terza persona / 166
Narrazioni in prima persona. Infrazione del patto fiduciario / 171
Narrazione figurale. Narratore testimone: mimetismo apparente / 174
Schemi narrativi / 182
Sospensione del climax: schema circolare e schema parentetico / 186
Schema episodico. Focalizzazione variabile / 193
Narrazioni dilatate. Frequenza moltiplicata / 197

QUINTO CAPITOLO
Immaginario espressionista: referenzialità infrante / 203
Fusione dei contrasti. Coincidentia oppositorum / 204
Immagini stranianti / 217
Motivo del sogno / 221
Motivo lunare / 225
Motivo della città / 229
Straniamento figurale: allegoria e simbolo / 233
Mimetismo esasperato. Iperbolizzazione / 244

Conclusione / 255

Bibliografia / 259
Opere analizzate / 259
Opere citate e consultate / 261
Indice dei nomi / 273
Streszczenie / 279
Summary / 283

Inni Klienci oglądali również

57,60 zł 64,00 zł
Do koszyka

Rosyjska elita władzy centralnej w latach 2000-2008

W serii „Władza - Przywództwo - Elity" wydawanej we współpracy z Zakładem Badań Wschodnich Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego ukazały się:Tom 1 – Przywództwo, elity i transformacje w...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Słowenia pod rządami Tity (1945-1980). W cieniu Jugosławii

W kontekście polskiej historiografii książka ta stanowi pierwszą próbę przedstawienia dziejów Słowenii w okresie jej funkcjonowania jako jugosłowiańskiej republiki w państwie rządzonym przez Josipa Broza-Tito. Należy pamiętać, iż początki...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Instrumenty polityki zagranicznej USA wobec państw Ameryki Łacińskiej 1945-2000

e-ISBN: 978-83-233-8605-6Książka stanowi analizę instrumentów polityki zagranicznej, jakie Stany Zjednoczone stosowały wobec państw Ameryki Łacińskiej w latach 1945-2000.Zastosowanie kryterium przedmiotowego pozwoliło wyodrębni...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Dziennik t.3 1980-1989

Trzeci tom Dziennika Sławomira Mrożka spełnia wszystkie kryteria, aby być uznanym za arcydzieło memuarystyki. Samo nazwisko autora gwarantuje najwyższy poziom literacki. Ale nie o styl jedynie tu chodzi, a o szczerość, czasem aż bolesną, w dokonywanej ...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Dekada przełomu Polska lewica opozycyjna 1968-1980

Pionierska praca wyjaśniająca kiedy faktycznie tacy wybitni weterani opozycji demokratycznej – lecz pierwotnie socjalistycznej – jak Jacek Kuroń i Adam Michnik zmienili poglądy. Okazuje się, że nastąpiło to w ciągu dziesięciolecia poprzedza...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Miami 1980

Miami. Odcisk na palcu Florydy, latarnia morska dla ofiar kubańskiego ucisku, nieatrakcyjny skrawek Ameryki. Jak to możliwe, że z miasta skazanego na porażkę stało się jednym z najważniejszych punktów na mapie USA i bramą łączącą uporządkowaną P...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!