0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maciej Zastempowski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw

Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2560-0
  • Liczba stron: 320
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp /13
Rozdział 1. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw /21
1.1. Kontrowersje wokół pojęcia małego i średniego przedsiębiorstwa /21
1.1.1. Kryteria ilościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /22
1.1.2. Kryteria jakościowe służące wyodrębnieniu małego i średniego przedsiębiorstwa /26
1.1.3. Definicja małego i średniego przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej i Polsce /31
1.2. Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /40
Rozdział 2. Istota, źródła i teorie innowacji /55
2.1. Pojęcie innowacji /55
2.2. Typologia innowacji /60
2.3. Podstawowe źródła innowacji /71
2.4. Główne teorie kreowania innowacji /78
2.4.1. S-kształtna krzywa techniki /78
2.4.2. Przerwana równowaga /82
2.4.3. Dominujący model /86
2.4.4. Zdolność absorpcyjna organizacji /88
2.5. Modele działalności innowacyjnej /90
2.5.1. Model ogólny (szeroki) działalności innowacyjnej /91
2.5.2. Model innowacji pchanej przez naukę /95
2.5.3. Model innowacji ciągnionej przez rynek /97
2.5.4. Model interakcyjny (sprzężeniowy) /99
2.5.5. Model zintegrowany /100
2.5.6. Model symultaniczny (sieciowy) /105
Rozdział 3. Potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa i uwarunkowania jego budowy /113
3.1. Pojęcie potencjału innowacyjnego i jego zróżnicowanie /113
3.2. Uwarunkowania zewnętrzne /119
3.2.1. Modele otoczenia przedsiębiorstwa innowacyjnego /125
3.3. Uwarunkowania wewnętrzne /146
3.4. Koncepcja potencjału innowacyjnego w układzie sfer funkcjonalno-zasobowych przedsiębiorstwa /153
Rozdział 4. Uwarunkowania zewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /159
4.1. Organizacja i metodyka badań empirycznych /159
4.2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw /162
4.3. Ocena charakteru i siły wpływu czynników makrootoczenia /167
4.4. Ocena charakteru i siły wpływu czynników kreujących otoczenie sektorowe /178
4.5. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań zewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /180
4.6. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań zewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /192
Rozdział 5. Uwarunkowania wewnętrzne budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /199
5.1. Ocena charakteru i siły wpływu uwarunkowań wewnętrznych /199
5.2. Zróżnicowanie sposobu postrzegania wpływu uwarunkowań wewnętrznych na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /213
5.3. Analiza komparatywna w obszarze uwarunkowań wewnętrznych - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /224
Rozdział 6. Aktywność innowacyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /235
6.1. Diagnoza aktywności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw /235
6.1.1. Wdrożone innowacje produktowe /237
6.1.2. Wdrożone innowacje procesowe /238
6.1.3. Wdrożone innowacje rynkowe /240
6.1.4. Wdrożone innowacje organizacyjne /242
6.2. Wpływ wdrożonych innowacji na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw /246
6.3. Analiza komparatywna w obszarze aktywności innowacyjnej - małe i średnie przedsiębiorstwa na tle liderów polskiej gospodarki /251
6.3.1. Wdrożone innowacje /252
6.3.2. Wdrożone innowacje a konkurencyjność /256
Rozdział 7. Model budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce /261
7.1. Wstęp /261
7.2. Kluczowe czynniki uwarunkowań zewnętrznych wpływające na budowę potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /262
7.3. Identyfi kacja masy krytycznej składników potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /267
7.4. Propozycja modelu budowy potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw /273
Zakończenie/ 285
Bibliografia /291
Spis tabel /309
Spis ilustracji /311
Spis wykresów /312
Summary. Conditions for building the innovation potential of polish small and medium-sized enterprises /315

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
13,28 zł 14,76 zł
Do koszyka

Uwarunkowania funkcjonowania nowoczesnej organizacji

Zakres wiedzy o organizacji i koncepcjach zarządzania nią jest ogromny, tak jak interdyscyplinarność nauk racjo­nalizatorskich, ekonomicznych.Nie można wyodrębnić miejsca, czasu, etapu bardziej świadomego korzystania z nauk poznawczych dotycz...
21,78 zł 24,20 zł
Do koszyka

Zarządzanie wartością przedsiębiorstw o orientacji jakościowej a kapitał intelektualny

Koncepcja zarządzania wartością przedsiębiorstwa (ang. Value Based Management) w ostatnich latach nabiera znaczenia, szczególnie w obszarze efektywnego zarządzania organizacjami. Równolegle teoretycy i praktycy zarządzania zauważyli rosną...
57,60 zł 64,00 zł
Do koszyka

Dylematy szacowania premii z tytułu kontroli w wycenie przedsiębiorstw

„Problematyka pracy dotycząca dylematów związanych z szacowaniem premii z tytułu kontroli w wycenie przedsiębiorstw należy do bardzo oryginal­nych i bardzo rzadko występujących w polskim piśmiennictwie ekonomicznym. Problemy związane z...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Mikrozmiany. Jak poprawić jakość życia dzięki strategii małych kroków

Zmiana jest możliwa.Bywamy mistrzami wielkich, szlachetnych postanowień, choć zwykle trudno nam je w pełni zrealizować. Co zrobić, żeby ukształtować życie tak, aby czerpać z niego jak najwięcej radości? Warto zacząć od małych kroków ...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Uwarunkowania skuteczności wdrażania Lean Management w przedsiębiorstwach produkcyjnych w Polsce

Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, za...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!