0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Komentarz

Marian Zdyb - profesor zwyczajny, doktor habilitowany nauk prawnych, kierownik Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji UMCS w Lublinie; sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku, były sędzia Naczelnego Sądu Administracyjnego; autor ponad 30 książek oraz ponad 150 artykułów i innych publikacji z zakresu prawa administracyjnego, publicznego prawa gospodarczego, teorii organizacji i samorządu terytorialnego. Małgorzata Sieradzka doktor nauk prawnych, adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego w Warszawie; adwokat prowadzący kancelarię adwokacką; członek Stowarzyszenia Prawa Konkurencji; członek CARS; specjalizuje się w prawie antymonopolowym, w tym w prawie konkurencji oraz prawie zamówień publicznych; prowadzi szkolenia; autorka i współautorka licznych publikacji naukowych, w tym komentarzy i monografii, glos do orzeczeń sądów krajowych oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. W publikacji w sposób przejrzysty i wyczerpujący omówiono zagadnienia zapobiegania i zwalczania nieuczciwej konkurencji w działalności gospodarczej, w szczególności produkcji przemysłowej i rolnej, budownictwie, handlu i usługach. Autorzy szczegółowo omówili katalog czynów niedozwolonej konkurencji oraz kwestie dotyczące odpowiedzialności cywilnej oraz karnej wynikającej z ich popełnienia. Drugie wydanie komentarza zostało poszerzone i uaktualnione o najnowsze zmiany legislacyjne oraz orzecznictwo sądowe, które ma istotne znaczenie dla praktyki stosowania ustawy. Ponadto, w sposób szeroki odniesiono się do piśmiennictwa polskiego i zagranicznego. Opracowanie ma charakter ekspercki - poglądy autorów wpłynęły niejednokrotnie na linię orzeczniczą sądów w sprawach nieuczciwej konkurencji. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla sędziów, adwokatów, radców prawnych oraz pracowników administracji. Będzie również pomocnym źródłem dla przedsiębiorców i wszystkich zainteresowanych problematyką zwalczania nieuczciwej konkurencji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8092-369-0
  • ISBN druku: 978-83-264-9377-5
  • Liczba stron: 1276
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów    9
Przedmowa do wydania drugiego    21
Wstęp    23
Wprowadzenie    27
Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji    35
Rozdział 1. Przepisy ogólne    37	Art. 1 [Zakres regulacji ustawy]   37	Art. 2. [Pojęcie przedsiębiorcy]    63	Art. 3. [Czyn nieuczciwej konkurencji]    109	Art. 4. [Status osób zagranicznych]    175
Rozdział 2. Czyny nieuczciwej konkurencji    216	Art. 5. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa]   216	Art. 6. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa za pomocą nazwiska przedsiębiorcy]   265	Art. 7. [Wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa zlikwidowanego, podzielonego lub przekształconego]   276	Art. 8. [Fałszywe lub oszukańcze oznaczenia geograficzne]   282	Art. 9. [Fałszywe lub oszukańcze kwalifikowane oznaczenia geograficzne]   315	Art. 10. [Wprowadzające w błąd oznaczenia towarów i usług]   333	Art. 11. [Naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa]   386	Art. 12. [Nieuczciwy wpływ na stosunki umowne]   446	Art. 13. [Naśladownictwo gotowego produktu]   469	Art. 14. [Rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji]   550	Art. 15.	[Utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku]   623	Art. 15a [Przekupstwo osoby pełniącej funkcję publiczną]   751	Art. 15b. [Urządzenia niedozwolone]   764	Art. 16. [Reklama nieuczciwa oraz reklama porównawcza]   769	Art. 17. [Odpowiedzialność innych podmiotów za czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy]   952	Art. 17a. [Sprzedaż premiowana]   965	Art. 17b. (uchylony)    973	Art. 17c. [Sprzedaż lawinowa]    973	Art. 17d. [Dominujące wprowadzenie do obrotu własnych produktów]    979	Art. 17e. (uchylony)    983
Rozdział 3. Odpowiedzialność cywilna    984	Art. 18. [Odpowiedzialność cywilna]   984	Art. 18a. [Ciężar dowodu prawdziwości oznaczeń lub informacji]   1064	Art. 19. [Szczególne przypadki legitymacji czynnej]   1068	Art. 20. [Przedawnienie - uwagi ogólne]   1076	Art. 21. (uchylony)   1091	Art. 22. [Wniesienie oczywiście bezzasadnego powództwa]   1091
Rozdział 3a. (skreślony)    1096
Rozdział 4. Przepisy karne    1097	Art. 23. [Odpowiedzialność za naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa]    1111	Art. 24. [Odpowiedzialność za czyn naśladownictwa gotowego produktu]   1154	Art. 24a. [Odpowiedzialność za organizowanie i kierowanie systemem sprzedaży]   1172	Art. 24b. (uchylony)   1181	Art. 25. [Odpowiedzialność za wprowadzające w błąd oznaczenia towarów lub usług za delikt w zakresie reklamy oraz sprzedaży premiowanej]   1181	Art. 26. [Odpowiedzialność za rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o przedsiębiorstwie]   1201	Art. 27. [Ściganie przestępstw i wykroczeń]   1212
Rozdział 5. Zmiany w przepisach obowiązujących    1216	Art. 28-29. (pominięte)   1216
Rozdział 6. Przepisy końcowe    1217	Art. 30. [Utrata mocy]   1217	Art. 31. [Wejście w życie]   1217
Bibliografia    1219
Indeks rzeczowy    1249
Autorzy    1271

Inni Klienci oglądali również

131,40 zł 146,00 zł
Do koszyka

Prawo przedsiębiorców. Komentarz

Komentarz stanowi pogłębioną analizę przepisów Prawa przedsiębiorców – ustawy stanowiącej największą część pakietu ustaw „Konstytucji Biznesu”. Zarówno materia ustawy, jak i zawartość komentarza poświęcona została...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Prawo Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego. Komentarz

Prezentowany Komentarz stanowi pierwsze tak kompleksowe opracowanie problematyki dotyczącej prawa Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego oraz przepisów regulujących stosunki Państwa oraz tego Kościoła. Publikacja zawiera omówienie następujący...
107,28 zł 119,20 zł
Do koszyka

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Komentarz

Od 1 lipca 2017 r. obowiązują nowe regulacje w zakresie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wprowadzony został nowy model selektywnego zbierania odpadów w podziale na odpowiednie frakcje. Gminy, a takż...
230,40 zł 256,00 zł
Do koszyka

Kodeks spółek handlowych. Komentarz

Książka stanowi omówienie przepisów Kodeksu spółek handlowych w szerszym kontekście innych ustaw mających znaczenie dla wykładni i stosowania prawa spółek handlowych, w tym m.in.: ustaw regulujących rynek kapitałowo-finansow...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Ustawa o kosmetykach. Komentarz

W komentarzu szczegółowo omówiono zakres i cel rozwiązań prawnych zawartych w ustawie o kosmetykach oraz w aktach wykonawczych. Poszczególne przepisy komentowane są z perspektywy założeń działalności gospodarczej i specyfiki ...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Gorzki smak kiełbasy wyborczej. Obietnice wyborcze i ich realizacja ustawami w latach 2015-2016

Książka stanowi unikalną, pierwszą w Polsce analizę sposobu, w jaki proces ustawodawczy wykorzystywany jest jako narzędzie służące zgłaszaniu i realizacji obietnic wyborczych. Traktuje o okresie szczególnym: lata 2015–2016, kiedy to w osta...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!