0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Uczyć z pasją - 05 O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce?

(eBook)

Wskazówki dla nauczycieli akademickich

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Zarządzanie i Technologie Informacyjne

  • Redakcja naukowa: Barbara Kożusznik, Jarosław Polak

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Uczyć z pasją - 05 O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce?

Tradycją w polskich uczelniach jest, że kadra akademicka nie jest w sposób celowy i zorganizowany przygotowywana do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Jeśli, po ukończeniu studiów, ambicją młodego człowieka jest podjęcie pracy na uczelni, z pewnością myśli o pracy badawczej, ale również o prowadzeniu laboratoriów, ćwiczeń i wykładów. Do prowadzenia badań jest on zwykle dość dobrze przygotowany, zaś do pracy dydaktycznej nie. Większość świeżo upieczonych dydaktyków, chcąc uczyć studentów, przyjmuje jakiś jeden lub kilka wzorców znanych z własnego doświadczenia jako słuchacza i uzupełnia je o własne elementy. Książka Uczyć z pasją stanowi zbiór refleksji, wskazówek i porad, które mogą okazać się prawdziwą pomocą w rozwiązywaniu dylematów, które każdy z nauczycieli akademickich z pewnością posiada i w jakiś sposób rozwiązuje. Intencją redaktorów i autorów niniejszego zbioru było wzbudzenie refleksji na temat własnego potencjału, warsztatu, skuteczności i ograniczeń wśród nauczycieli akademickich, niezależnie od stażu pracy czy dziedziny wiedzy oraz specjalizacji, którą się zajmują. Refleksja, która ma przyczynić się do tego, aby uczenie studentów w dzisiejszej – dość trudnej dla uniwersytetów – rzeczywistości, mogło stać się czymś, co – choć trudne, pełne wyzwań i przeciwności – przynosi nauczycielowi indywidualną satysfakcję i jest równocześnie ukierunkowane na zwiększenie umiejętności współpracy, innowacyjności i przedsiębiorczości studentów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Redakcja: Barbara Kożusznik, Jarosław Polak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-136-2
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp (Barbara Kożusznik, Jarosław Polak) 7

Jarosław Polak
Jak nas widzą studenci? Umiejętności interpersonalne nauczycieli akademickich w opinii studentów 9

Barbara Kożusznik
Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proaktywności i współpracy 33

C z ę ś ć  p i e r w s z a
Dwa przepisy na zajęcia doskonałe

Bogdan Doleżych, Mirosław Nakonieczny
Dydaktyka z żywym organizmem w tle. Jak ciekawie nauczyć i nie zabić? 61

Andrzej Boczarowski
Niekończąca się opowieść. Przepis na wykład z pasją 93

C z ę ś ć  d r u g a
Rzecz najważniejsza. Komunikacja

Jerzy Jarosz
O wykładach i eksperymentach. Po co nam eksperyment w dydaktyce? 121

Tomasz Rożek
Komunikacja naukowa. Mówić tak, by każdy zrozumiał 137

Anna Guzy, Magdalena Ochwat
W stronę zdrowego głosu i skutecznej komunikacji nauczycieli 151

Eugenia Smyrnova-Trybulska
Przykłady dobrej praktyki zastosowania platformy kształcenia na odległość WEiNoE UŚ w nauczaniu i uczeniu się 187

Michał Brol
Rola filmu w prowadzeniu zajęć dydaktycznych 209

Monika Jagielska
Kształcenie w językach obcych. Warto? 233

C z ę ś ć  t r z e c i a
Pasjonujące studiowanie. Jak motywować studentów?

Marek Adamiec
Pomagamy myśleć. Kilka zasad 243

Damian Grabowski
Jak motywować studentów? Próba udzielenia odpowiedzi w świetle teorii autodeterminacji Richarda Ryana i Edwarda Deci’ego 265

Marta Stasiła-Sieradzka
Skuteczne motywowanie w nauczaniu kluczem do sukcesu w pracy nauczyciela 297

Małgorzata Chrupała-Pniak, Agata Chudzicka-Czupała
Poza ciemną stroną, czyli jak odkrywać i rozumieć trudne sytuacje w pracy ze studentami 317

Barbara Smorczewska
Edukacja włączająca w uczelni. Zwiększanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w edukacji na poziomie szkolnictwa wyższego 351

Dawid Stanik
Nowoczesne modele nauczania dorosłych zorientowane na rezultat 365

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
69,93 zł 77,70 zł
Do koszyka

Między ideą, pasją a działaniem. Księga jubileuszowa dedykowana dr. hab. Marianowi Mitrędze

W pracy podjęto problematykę z zakresu polityk publicznych, w tym przede wszystkim polityki społecznej. Ponadto analizie poddano kwestie związane z teoretycznym i praktycznym wymiarem demokracji, myślą społeczno-polityczną, stosunkami międzynarodowymi ...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Codzienność i niecodzienność oświeconych. Cz. 1: Przyjemności, pasje i upodobania

Prace zgromadzone w tomie koncentrują się głównie na zamiłowaniach, zabawach i rozrywkach ludzi w XVIII stuleciu, przybliżając współczesnemu odbiorcy mniej znane oblicza tej epoki. W tomie zarysowane zostały perspektywy, z jakich wsp&oacu...
43,20 zł 48,00 zł
Do koszyka

Paradygmaty współczesnej dydaktyki

           Książka jest próbą rekonstrukcji źródeł teoretycznych i metodologicznych dydaktyki jako subdyscypliny naukowej. Poprzez odejście od wąsko instrumentalnego, upraktycznionego rozumienia dyda...
22,49 zł 24,99 zł
Do koszyka

Pasje i uspokojenia

Anna, młoda warszawska aktorka staje przed trudnym wyborem między życiem rodzinnym a szansą na światową karierę. W domu czeka na nią czteroletni syn i kochający mąż. Z drugiej strony międzynarodowe propozycje ról mogą się już nie powtórzy...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

A jeśli nie trzeba się uczyć...

Seria: Nowa Edukacja (1), ISSN 2720-1112 To esej kulturowy o podróży, jaką jest kształcenie (się) i o tym, jak bardzo o tym zapomnieliśmy.

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!