0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Uczenie się dorosłych w zabawie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Wojciech Świtalski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,45 zł
20,21 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Uczenie się dorosłych w zabawie

Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-462-9
  • ISBN druku: 978-83-8220-461-2
  • Liczba stron: 212
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział I. Zabawa – rozważania wokół ustaleń definicyjnych	9
1.	Zabawa – wprowadzenie do zagadnienia	9
2.	Zabawa w rodzinie pojęć	11
3.	Cechy zabawy	16
4.	Rodzaje zabawy	28

Rozdział II. Zabawa w perspektywie wybranych dyscyplin naukowych	37
1.	Wielość koncepcji i podejść do zagadnienia zabawy	37
2.	Zabawa w ujęciu wybranych filozofów	44
3.	Zabawa w rozpoznaniu społeczno-kulturowym	59
4.	Zabawa w pedagogice kultury fizycznej	69
5.	Zabawa w pedagogice czasu wolnego	73
6.	Zabawa w nurcie pedagogiki zabawy	78
7.	Zabawa w andragogice i w praktyce edukacji dorosłych	81
8.	Zabawa jako przedmiot badań ludologii	87

Rozdział III. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się 	91
1.	Uczenie się dorosłych w rodzinie pojęć andragogicznych	91
2.	Formalne, pozaformalne i nieformalne uczenie się dorosłych w kontekście uczenia się w zabawie	95
3.	Ludyczna przestrzeń uczenia się według Alicji i Dawida Kolbów	100
4.	Uczenie się w zabawie w kontekście trzech wymiarów uczenia się według Knuda Illerisa 	105
4.1.	Uczenie się w zabawie – wymiar poznawczy	108
4.2.	Uczenie się w zabawie – wymiar emocjonalny	109
4.3.	Uczenie się w zabawie – wymiar społeczny	112
5.	Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się – próba podsumowania	115

Rozdział IV. Uczenie się dorosłych w zabawie – koncepcja badań własnych 	117
1.	Podstawowe pojęcia w koncepcji badawczej	117
2.	Przedmiot i cele badań	119
3.	Problemy badawcze	119
4.	Zmienne i wskaźniki	121
5.	Strategia, metoda i technika badawcza. Narzędzie badawcze	127
6.	Teren badań i dobór próby badanych	130
7.	Badania pilotażowe i badania właściwe	134

Rozdział V. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle badań własnych	135
1.	Informacje wstępne o próbie badawczej i warunkach prowadzenia badań	135
2.	Rozumienie pojęcia „zabawa dorosłych”	138
3.	Charakterystyka warunków, w jakich przebiega zabawa dorosłych	141
4.	Charakterystyka zabawy dorosłych ze względu na wybrane cechy zabawy	147
5.	Rozumienie pojęcia „uczenie się dorosłych w zabawie”	152
6.	Charakterystyka uczenia się dorosłych w zabawie	153
6.1.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze poznawczym	153
6.2.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze emocjonalnym	157
6.3.	Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze społecznym	163
7.	Znaczenie zabawy dla uczenia się dorosłych w zabawie	167
8.	Typologia badanego zjawiska. Prezentacja wybranych sylwetek	177
9.	Wnioski z badań	187
10.	Teoretyzacja badanego zjawiska – ogląd uzyskanych wyników w kontekście wybranych teorii naukowych	188
10.1.	Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii zabawy	188
10.2.	Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii uczenia się	194
11.	Postulaty andragogiczne	198

Zakończenie	199

Bibliografia	201

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Radość uczenia

Drogi Nauczycielu!Przekazujemy Ci cykl scenariuszy zajęć z przyrody. Wspólną ich cechą są metody aktywizujące, które często stosuję w pracy z uczniami, gdyż dają doskonałe efekty. Choć w nauczaniu przyrody nie zastąpią one obs...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Psychoterapia Dorosłych Dzieci Alkoholików

Pionierka psychoterapii dla DDA w Polsce opisuje typowe sytuacje w rodzinach alkoholowych, ich wpływ na psychikę dziecka oraz procesy powstawania destrukcyjnych schematów osobistych, tworzących problemy DDA. Pokazuje proces psychoterapeutyczneg...
23,25 zł 25,83 zł
Do koszyka

Dziennik dla dorosłych

Dziennik dla dorosłych to kolejna opowieść Stefana Chwina o sobie samym - ryzykowna, szczera i niezależna, daleka od konwencji „dziennika uczyć i myśli ze wszechmiar słusznych”.„Jeśli nie jesteś po żadnej ze stron - twoja sytuac...
8,55 zł 9,50 zł
Do koszyka

Zdolne dziecko. Zabawy kreatywne. 0-6 lat

Zajęcia artystyczne mają bardzo duże znaczenie dla rozwoju każdego dziecka. Poprzez pracę twórczą dzieci rozwijają nie tylko kreatywność, ale i zdolności intelektualne, percepcję, umiejętności społeczne oraz uczą się rozpoznawać i nazywać emocje...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Snowboard. Gry, zabawy i ćwiczenia

Opracowanie zawiera około 200 zabaw i gier ruchowych, które mogą być stosowane w różnych częściach zajęć snowboardowych. Ćwiczenia dotyczą głównie technik jazdy i najprostszych elementów free style’u. Mają m.in. zachęcić instruktorów snowboardu do twór...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Odruchy, uczenie się i zachowanie

Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie s...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!