0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 07 Dziennikarskie opowieści o własnych tekstach jako przejaw tożsamości

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Tożsamość dziennikarza: 3/3

  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Kultura i Język Polski dla Cudzoziemców

  • Redakcja naukowa: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 3: Tożsamość dziennikarza - 07 Dziennikarskie opowieści o własnych tekstach jako przejaw tożsamości

Zasadniczą treścią tekstów pomieszczonych w tomie jest wieloaspektowe ujęcie współczesnej postaci DZIENNIKARZA poruszającego się w społeczeństwie medialnym, w rzeczywistości „płynnej”, w kulturze konwergencji. Obserwujemy też konstruowanie się dziennikarskiej tożsamości zawodowej i jej współczesne transformacje. Zgodnie ze słowami: „Ja, które się ciągle zmienia, to ja, które żyje” (Virginia Voolf, Fale), można uznać, że dziennikarstwo w sensie nowoczesnym, które rodziło się – bynajmniej nie bezkonfliktowo – w XIX wieku, w XXI wieku dostosowuje się do swoich czasów, z uwzględnieniem zmian społecznych, kulturowych, politycznych, technologicznych. Zmiany w dziennikarstwie prowokują dyskusje o jego „śmierci”. Te są jednak chyba „przedwczesne”, choć pobudzające poznawczo i nośne społecznie. Dziennikarz o tożsamości „wibrującej”, o „nasyconym ja”, o wielu tożsamościach, uwikłany w politykę, zdeterminowany techniką – każde z ujęć mówi o tym, kim jest dziennikarz. Tu prosta odpowiedź: „Dziennikarz – osoba zajmująca się przygotowywaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu” nie zda egzaminu, powie bowiem tylko część prawdy o ludziach tworzących grupę bardzo złożoną, heterogeniczną, „płynną”. W tomie znajdujemy artykuły kładące akcent na opis tożsamości zbiorowej, profesjonalnej, a obok nich artykuły o charakterze case study, w których pokazano przenikanie się tego, co zbiorowe, z tym, co indywidualne, jednostkowe. Podobnie jak w dwóch wcześniejszych tomach z cyklu Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną, tak i w tym poświęconym tożsamości dziennikarza głos zabierają naukowcy reprezentujący różne dziedziny wiedzy, którzy zajmują się mediami i komunikacją zapośredniczoną medialnie; są to kulturoznawcy, medioznawcy, lingwiści, historycy i teoretycy literatury. Wszyscy autorzy są pracownikami Uniwersytetu Śląskiego lub są z nim związani.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Historia i archeologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Redakcja: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-090-7
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska) 7

Część pierwsza
W poszukiwaniu istoty prywatności

Rozdział pierwszy
Ewa Kosowska
Prywata i prywatność w kulturze polskiej. Rekonesans 11

Rozdział drugi
Urszula Żydek-Bednarczuk
Oikos i koine w dyskursie publicznym 19

Część druga
Oblicza prywatności upublicznionej

Rozdział trzeci
Mirosława Wielopolska-Szymura
Intymność kontrolowana. Granice prywatności w erze dominacji mediów elektronicznych 37

Rozdział czwarty
Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska
Mięso kobiet… albo śmiech na sali. O demokratyzacji sfery intymnej w mediach 49

Rozdział piąty
Jacek Skorus
„O pomoc wołam, pani redaktor”. O pewnym typie telewizyjnych programów interwencyjnych 68

Rozdział szósty
Magdalena Ślawska
Prywatność opublikowana? O dialogowym kształcie gatunków prasowych 76

Rozdział siódmy
Katarzyna Sujkowska-Sobisz
Gry prywatnością w internetowych serwisach aukcyjnych 91

Rozdział ósmy
Agnieszka Nęcka
Upublicznić intymność. Strategie tekstowego „bycia pisarzem” po 2000 roku 113

Część trzecia
Formy prywatności w dyskursie naukowym

Rozdział dziewiąty
Marek Piechota
Limeryki. Od intymnej inspiracji do upublicznienia. (Awans czy degradacja?) 135

Rozdział dziesiąty
Walery Pisarek
Moja i wspólna polszczyzna 156

Rozdział jedenasty
Andrzej Łyda
Frazy nominalne mój mąż i moja żona w amerykańskim dyskursie publicznym mówionym 166

Rozdział dwunasty
Małgorzata Kita
Przejawy dyskursu prywatności w naukowym piśmiennictwie polonistycznym 181

Noty o autorach 209

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
26,09 zł 28,99 zł
Do koszyka

Jak w raju

Raj na Seszelach. Riva i Damiano przeżyli burzliwy romans zakończony równie burzliwym rozstaniem. Damiano zarzucił Rivie kłamstwo, chociaż sam też często mijał się z prawdą. Po pięciu latach spotykają się ponownie. Damiano proponuje Rivie atrakc...
30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Copywriting. Jak sprzedawać słowem

„No to Frugo”, „Żubr występuje w puszczy”, „Zawsze Coca-Cola” czy „Nike. Just do it!” to klasyczne już przykłady copywriterskich złotych strzałów. Chciałbyś tworzyć podobnie chwytliwe i błys...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Kobieta jak ogień

Zadłużone ranczo i stadninę, należące do Camilli Alvarez, kupuje jej największy rywal – Matias Navarro. Camilla nie potrafi się pogodzić z utratą ukochanych koni. Postanawia podjąć pracę na ranczu Navarry. Napotyka jednak poważną przeszkodę &ndas...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Pisanie jest jak seks

Czy już piszesz? Publikujesz?Tak? Gratuluję!Nie? Dlaczego jeszcze tego nie robisz?Chcesz napisać książkę? Już zaczęłaś pisać? Zbierasz materiały? Robisz notatki?Tak? Świetnie.Nie? Dlaczego jes...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Jak Cię zabić kochanie?

„Trup, który nie chce być trupem, zakonnice, które wcale nie są takie święte, i lekarka, która ożywia zamiast leczyć. To oszołamiająca mieszanka dla każdego z poczuciem humoru. Polecam!” Magdalena Witkiewicz Co zrobić,...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!