0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 09 Globalizacja kulturowa a język w mediach (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Stan wiedzy i postulaty badawcze: 1/3

  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Polonistyczne

  • Redakcja naukowa: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 09 Globalizacja kulturowa a język w mediach

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingwistykę, teorię i historię literatury, oraz różne perspektywy poznawcze – przedstawiają swoje poglądy na istotę mediów, ich rolę, funkcjonowanie, przemiany itd. Podejmują także metodologiczną problematykę badania obiektu tak złożonego, jak komunikacja w mediach. Autorzy są przekonani, że przy szerokim spectrum badań nad mediami przydatne (jeśli nie konieczne) jest przekraczanie granic dyscyplin naukowych. Transdyscyplinarność jest tu rozumiana szeroko – jako podejście łączące wiedzę o mediach. Pierwszym krokiem w jej stronę jest spotkanie badaczy i dokonanie bilansu wiedzy z różnych dyscyplin naukowych dotyczącej mediów. Transdyscyplinarność – będąca paradygmatem naukowym – stanowi kolejną generację, po koncyliacyjności i interdyscyplinarności. Przynajmniej dwie spośród koegzystujących obecnie orientacji lingwistyki – kognitywizm i interakcjonizm – w założeniach mają ponaddyscyplinarny wymiar teoretyczno-metodologiczny, realizowany w badaniach empirycznych w różnym zakresie.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Redakcja: Magdalena Ślawska, Małgorzata Kita
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-096-9
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Słowo wstępne (Małgorzata Kita, Magdalena Ślawska) 9

Rozdział pierwszy
Małgorzata Kita
Razem. Konsiliencja, interdyscyplinarność, transdyscyplinarność 11

Część pierwsza
Media i teorie mediów

Rozdział drugi
Stanisław Michalczyk
Teorie mediów w nauce o komunikowaniu 33

Rozdział trzeci
Krystyna Doktorowicz
Medioznawstwo jako przedmiot badań w zakresie nauk o polityce 52

Rozdział czwarty
Zbigniew Oniszczuk
Współczesne oblicze niemieckiej nauki o komunikowaniu 63

Rozdział piąty
Jerzy Mikułowski Pomorski
Muzeum: charakterystyka i ewolucja medium na tle procesów konwergencji 72

Rozdział szósty
Stanisław Juszczyk
Przestrzeń wirtualna w procesie komunikacji młodzieży — ujęcie socjopedagogiczne 95

Część druga
Badania nad językiem w mediach

Rozdział siódmy
Walery Pisarek
Język w mediach, media w języku 113

Rozdział ósmy
Małgorzata Kita
Czy istnieje medialna odmiana językowa? 126

Rozdział dziewiąty
Iwona Loewe
Globalizacja kulturowa a język w mediach 143

Rozdział dziesiąty
Bożena Witosz
O potrzebie perspektywy multimedialnej w badaniach stylistycznych 155

Rozdział jedenasty
Urszula Żydek-Bednarczuk
Hipertekst w perspektywie lingwistycznej, komunikacyjnej i kulturowej 168

Rozdział dwunasty
Artur Rejter
Komunikacja medialna w perspektywie historycznojęzykowej. Wybór problemów 179

Część trzecia
Zjawiska językowe w mediach

Rozdział trzynasty
Władysław Lubaś
Słownictwo potoczne w mediach 193

Rozdział czternasty
Andrzej Łyda, Krystyna Warchał
Po co komu negacja? Ideologiczne aspekty negacji w wiadomościach telewizyjnych 210

Rozdział piętnasty
Marcin Zabawa
Przemiany współczesnej polszczyzny w mediach elektronicznych: internacjonalizacja znaczeń polskich wyrazów (na przykładzie tekstów zaczerpniętych z sieci Internet) 225

Część czwarta
Kreowanie wizerunku w mediach

Rozdział szesnasty
Krzysztof Łęcki
Co można zrobić z polityka? Co można zrobić z politykiem? Kilka uwag socjologa o wizerunku medialnym (i nie tylko medialnym) 241

Rozdział siedemnasty
Dariusz Rott
Badania strategii autoprezentacyjnych we współczesnym polskim reportażu podróżniczym (na przykładzie Wojciecha Cejrowskiego) 250

Rozdział osiemnasty
Beata Nowacka
Pisarz w świecie mediów (o medialnym wizerunku Ryszarda Kapuścińskiego po publikacji biografii Artura Domosławskiego) 279

Rozdział dziewiętnasty
Ewa Bogdanowska-Jakubowska
Strategie tworzenia wizerunku własnego w dyskursie politycznym 292

Rozdział dwudziesty
Ewa Biłas-Pleszak
Pomiędzy autoprezentacją a autokreacją — sposoby (za)istnienia w sieci 310

Noty o autorach 319

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Wieś i Rolnictwo nr 1/2018

W numerze [Contents] Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak: Jubileusz Profesor Marii Halamskiej, s. 7–10; Grzegorz Gorzelak: Maria Halamska – Uczona z klasą, s. 11–14. A r t y k u ł y [Articles] Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obsz...
16,49 zł 18,32 zł
Do koszyka

Strzałka

2. tom serii hippicznej: KLUB W SIODLE Zbliżają się międzyklubowe zawody o Złotą Tarczę. Issie i jej przyjaciele są zdeterminowani, gdyż trofeum już dwa razy z rzędu trafi ło do ich rywali. Niespodziewanie pojawiają się problemy – ktoś pró...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
32,90 zł
Do koszyka

Ulga

Nowa powieść laureatki Paszportu Polityki Pierwsza książka Natalii Fiedorczuk Jak pokochać centra handlowe była objawieniem literackim, Ulga będzie wstrząsem. Jej nowa powieść jest jak huragan, który zbiera wszystko po drodze, zostawiając niepok...
24,00 zł
Do koszyka

Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne

Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji pono...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Język rzeczy

Czemu wymarzony komputer po dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym, tandetnym złomem? Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami? Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.