0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marika Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Tradycyjny a nowoczesny sposób budowania zaufania klientów do banku na przykładzie mBanku

Sferą szczególnie wpływającą na decyzje konsumentów są działania marketingowe wykorzystujące takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z określonym komunikatem na temat produktu lub usługi bankowej. Reklamy należą do tradycyjnych narzędzi kształtowania relacji z konsumentami, zaś grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet innowacyjny nurt komunikacji marketingowej. Obie te formy – reklamy i grywalizacja - posługują się innymi sposobami oddziaływania na klientów, a w konsekwencji w różnym stopniu wpływają na ich decyzje i poziom zaufania do banku. Grywalizacja jest mniej znanym narzędziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w porównaniu do reklam, świadomość konsumentów dotycząca wpływu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. Jeśli jednak konsumenci zdają sobie sprawę, że są poddawani działaniu owych mechanizmów, może to w jakimś stopniu przekładać się na ich zaufanie do banku.
Głównym celem monografii są rozważania na temat wpływu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejności na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy kształtowania relacji z konsumentami na przykładzie działań marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożył w swoim systemie transakcyjnym grywalizację, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniają się pewnym stopniem niestandardowości w całokształcie działań instytucji finansowych.
Publikacja stanowi istotny wkład w rozwój literatury przedmiotu, zaś wnioski z części badawczej mogą przyczynić się do udoskonalania działalności marketingowej banków.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-878-1
  • ISBN druku: 978-83-8142-877-4
  • Liczba stron: 222
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Procesy decyzyjne konsumentów	13
1.	Decyzje konsumentów w świetle wybranych teorii	13
2.	Techniki i metody perswazji oddziałujące na decyzje konsumentów	18
3.	Uwarunkowania decyzji konsumentów	22
3.1.	Uwarunkowania demograficzne	23
3.2.	Uwarunkowania ekonomiczne	25
3.3.	Uwarunkowania społeczno-kulturowe	26
3.4.	Uwarunkowania psychologiczne	29
3.5.	Uwarunkowania marketingowe	32
Podsumowanie	33

Rozdział II. Rola zaufania społecznego w sektorze bankowym	35
1.	Definicja i rodzaje zaufania społecznego	35
1.1.	Pojęcie zaufania społecznego	38
1.2.	Rodzaje zaufania społecznego	39
2.	Czynniki kształtujące zaufanie społeczne  	41
3.	Funkcje zaufania społecznego	44
4.	Bank jako instytucja zaufania społecznego	45
5.	Fluktuacja poziomu zaufania społecznego do banków w Polsce i wiodące rekomendacje	51
Podsumowanie	58

Rozdział III. Reklama i grywalizacja jako przykład tradycyjnych i nowoczesnych narzędzi wywierania wpływu na klientów banków	59
1.	Charakterystyka podstawowych narzędzi współczesnego marketingu komunikacyjnego	59
2.	Reklama jako tradycyjne narzędzie marketingu bankowego	62
2.1.	Reklama – etymologia, definicje i geneza	62
2.2.	Funkcje i cele reklamy	65
2.3.	Rodzaje reklam	67
2.4.	Motywy i style w reklamach 	68
2.5.	Specyfika i problem etyczności reklam bankowych	72
3.	Grywalizacja jako nowoczesne narzędzie w obrębie marketingu bankowego	76
3.1.	Grywalizacja – pojęcie, cele i struktura	76
3.2.	Mechanizmy motywujące konsumentów stosowane w grywalizacji	84
3.3.	Metody oddziaływania grywalizacji na zaangażowanie i zachowania konsumentów	91
Podsumowanie	99

Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań	103
1.	Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze	103
2.	Hipotezy  badawcze	106
3.	Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych	107
3.1.	Eksperyment	107
3.2.	Analiza jakościowa reklam mBanku	110
3.3.	Analiza jakościowa mGry	111
3.4.	Narzędzia  badawcze	111
3.5.	Charakterystyka  mBanku	119
3.6.	Charakterystyka badanej grupy studentów	121
3.7.	Procedura badawcza	124

Rozdział V. Kontekst etyczny i merytoryczny reklam mBanku	125
1.	Krótka charakterystyka reklam mBanku	125
2.	Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów	132
Podsumowanie	136

Rozdział VI. Kontekst etyczny i merytoryczny mGry mBanku 	137
1.	Struktura mGry	137
2.	Wyniki przeprowadzonej analizy według przyjętej matrycy kodów	138
3.	Konfrontacja podstaw teoretycznych grywalizacji z założeniami i realnymi efektami mGry	141
Podsumowanie	142

Rozdział VII. Porównanie wpływu reklam i mGry na poziom zaufania klientów do mBanku	145

Zakończenie	179

Bibliografia	185

Spis tabel	199

Spis ilustracji	203

Załącznik 1. Kwestionariusz reklam mBanku	205
Załącznik 2. Kwestionariusz mGry mBanku	213

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Konkurencyjność obszarów metropolitalnych w Polsce – na przykładzie wrocławskiego obszaru metropolitalnego

Obszary metropolitalne są nowym jakościowo zjawiskiem w przestrzeni społeczno-gospodarczej Polski. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych na tle pozostałych jednostek przestrzennych rośnie, co wywołuje różnorodne, często niejednoznaczn...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Nowoczesne szkolenie psów tropiących

„Nowoczesne szkolenie psów tropiących” – podstawowa pomoc przy specjalistycznym szkoleniu psów.Chcesz rozwinąć naturalne zdolności łowieckie swego psa? Szukasz pomysłu na aktywne spędzenie czasu z pupilem? Zamierza...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Złożony układ osadniczy – tradycyjny region ekonomiczny – przestrzeń społeczno‐kulturowa

Celem publikacji jest po pierwsze - przybliżenie dotychczasowego stanu wiedzy na temat przeobrażeń funkcjonalno-przestrzennych oraz społeczno-kulturowych złożonych układów osadniczych, w tym zwłaszcza tradycyjnych regionów społeczno-gospo...
21,51 zł 23,90 zł
Do koszyka

Nowoczesna macocha

Wioletta prowadzi pozornie szczęśliwe życie: mieszka w dużym domu wraz z kilkorgiem dzieci i kochającym, dobrze zarabiającym mężem. Kiedy jednak zatrudnia nową nianię, a wydarzenia z przeszłości dają o sobie znać, znajduje się na życiowym zakręcie. Jed...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Nowoczesne hydroizolacje budynków. Część 3

Niniejsze opracowanie jest ostatnią z serii trzech książek dotyczącej hydroizolacji budynków. Trzecia część poświęcona jest warstwom hydroizolacyjnym tarasów i balkonów. Zadaniem warstw hydroizolacyjnych tarasów jest zabezp...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Banki w warunkach niestabilnej gospodarki. Tom 26

Bankowa kreacja kredytów subprime stała się główną przyczyną sprawczą kryzysu na rynkach finansowych, który w krótkim czasie przerodził się w globalny kryzys ekonomiczny. Banki okazały się także beneficjentami antykryzysoweg...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!