0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Tożsamość w dialogu. Polacy i Żydzi w szkołach Fundacji Ronalda Laudera

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2012

  • Autor: Joanna Cukras-Stelągowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Tożsamość w dialogu. Polacy i Żydzi w szkołach Fundacji Ronalda Laudera

Książka stanowi ciekawe studium teoretyczno-empiryczne, podejmujące niezwykle aktualne - nie tylko w Polsce - problemy. W sytuacji rozmywania się granic współczesnego świata, poczucie niepewności i niestałości, naturalne jest dążenie człowieka do rozumienia otaczającego go świata z perspektywy młodych ludzi, ich spojrzenie poprzez przeszłość na przyszłość oraz własne funkcjonowanie w przestrzeni relacji międzykulturowych. Jest to bardzo interesujący dokument ilustrujący życie młodych ludzi mających szanse na doświadczenie życiodajnego efektu pogranicza. Rozdziały są bogate merytorycznie, okraszone cytatami z prowadzonych narracji. zawartych jest w nich wiele informacji o dużej wartości dla oceny i projektowania procesu dydaktycznego w szkole etnicznej […]. Autorka uzyskała bardzo ciekawe wyniki, które mogą posłużyć organizatorom procesu kształcenia etnicznego w refleksji nad funkcjonowaniem placówek kształcenia mniejszości oraz tworzeniem planów ich rozwoju w kontekście dostosowywania ich do potrzeb społecznych wszystkich uczestników edukacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2865-6
  • Liczba stron: 278
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie / 11
 
I. Szkoła dla mniejszości jako miejsce kształtowania tożsamości kulturowej / 15
1. Tożsamość indywidualna i społeczna (kulturowa) – rozstrzygnięcia definicyjne / 15
2. Tożsamość kulturowa a sytuacja mniejszościowa / 24
3. Polityka multikulturalizmu wyzwaniem dla współczesnych społeczeństw  / 31
4. Szkoła miejscem kształtowania tożsamości międzykulturowej / 38
5. Relacja mniejszość – większość a edukacja międzykulturowa / 42
6. Edukacja etniczna i multikulturalizm – akcenty polskie / 47
 
II. Tożsamość żydowska wobec (po)nowoczesności / 61
1. Nowe formy żydowskiej tożsamości / 63
2. Żydzi polscy / 70
3. Żydowskie opcje tożsamościowe w świetle współczesnych badań socjologicznych / 76
4. Żydowska młodzież / 78
 
III. Podstawy metodologiczne pracy / 86
1. Strategie badawcze / 86
2. Przedmiot badań i podstawowe problemy badawcze monografii / 88
3. Przebieg badań biograficznych i zagadnienia do wywiadów / 91
 
IV. Szkoły żydowskie w Polsce po 1989 roku / 97
1. Edukacja nieformalna dla dzieci i młodzieży żydowskiej w Polsce / 97
2. Zespoł szkół Lauder-Morasha w Warszawie / 104
2.1. Zasady naboru / 111
2.2. Misja warszawskich szkół Laudera / 114
2.3. Funkcjonowanie zespołu szkół Lauder-Morasha w Warszawie / 118
2.4. Programy nauczania przedmiotów żydowskich w zespole szkół Lauder-Morasha w Warszawie / 123
2.5. Edukacja międzykulturowa w programie szkoły / 133
2.6. Metodyka / 136
2.7. Efektywność nauczania / 138
3. Szkoła Podstawowa Lauder-Etz Chaim we Wrocławiu / 140
3.1. Zasady naboru / 144
3.2. Misja szkoły / 145
3.3. Funkcjonowanie Szkoły Podstawowej Lauder-Etz Chaim / 149
3.4. Programy nauczania przedmiotów żydowskich w zespole szkół Lauder-Etz Chaim / 151
3.5. Metodyka / 160
3.6. Efektywność nauczania / 162
4.  Etniczność a wielokulturowość – próba łączenia funkcji etnicznych z założeniami pedagogiki międzykulturowej w polskich szkołach Laudera / 166
5. Szkoły Laudera jako placówki niepubliczne / 171
 
V. Szkoła żydowska jako stymulator tożsamość kulturowej 174
1. Opinie absolwentów na temat funkcjonowania warszawskiej szkoły Laudera / 174
1.1. Absolwenci nieżydowscy w warszawskim zespole szkół Laudera / 174
1.2. Opinie absolwentów dotyczące nauki „przedmiotów żydowskich” w szkole Lauder-Morasha / 176
1.3. Ocena organizacji szkoły Lauder-Morasha / 181
1.4. Dalsze losy absolwentów Lauder-Morasha / 184
1.5. Postawy absolwentów nieżydowskich wobec wspólnej edukacji i edukacji w szkołach etnicznych / 188
2. Absolwenci żydowscy o warszawskiej szkole Laudera / 190
2.1. Opinie na temat nauki „przedmiotów żydowskich” w szkole Lauder-Morasha / 192
2.2. Funkcjonowanie szkoły w opinii absolwentów żydowskich / 197
2.3. Dalsze losy żydowskich absolwentów warszawskiej szkoły Laudera / 202
2.4. Możliwości edukacyjne dla dzieci i młodzieży żydowskiej w opinii żydowskich absolwentów Lauder-Morasha / 205
3. Podstawowe komponenty tożsamości kulturowej młodych polskich Żydów – absolwentów warszawskiej szkoły Laudera / 211
4. Miejsce szkoły w kształtowaniu tożsamości kulturowej jej absolwentów / 228
 
VI. Wnioski / 234
Zakończenie / 249
Aneks / 251
Bibliografia / 261
Identity and Dialogue. Poles and Jews at Schools Run by the Ronald S. Lauder Foundation (Summary) / 275

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Polacy w Australii i Oceanii 1790-1940

Połączenie historii emigracji ze słownikiem biograficznym wybitnych Polaków, którzy pozostawili swój ślad na Antypodach. Książka jest ponadto kroniką polskich wydarzeń w Australii. Autor rejestruje odwiedziny artystów polski...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Nowoczesność i tożsamość

Jedna z najbardziej znanych prac Anthony’ego Giddensa poświęcona problematyce tożsamości, za pomocą której wprowadził on do socjologicznego obiegu cały słownik terminów, takich jak separacja doświadczenia, systemy abstrakcyjne, czys...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa nową formą dialogu polskiej Policji ze społecznością lokalną na rzecz bezpieczeństwa wewnętrznego. Aspekt społeczno-pedagogiczny

Przed dwoma laty przed Policją postawiono zadanie stworzenia nowego narzędzia, służącegomiędzy innymi do aktywizacji społeczności lokalnych. Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa jest platformą wymiany informacji między obywatelami a Policją. Mapa...
10,53 zł 11,70 zł
Do koszyka

Niewerbalna struktura dialogu

Rozmawiamy ze sobą każdego dnia. Słuchamy ludzi i patrzymy na nich. Podczas rozmowy używamy nie tylko słów, posługujemy się także gestami i mimiką, które współtworzą dialog. Jak bardzo są one znaczące, jakie informacje niosą ze sob...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Polacy na Dalekim Wschodzie

Edward Kajdański urodził się, wychował i kształcił w Harbinie, gdzie jego ojciec zatrudniony był jako inżynier przy budowie i eksploatacji Kolei Wschodniochińskiej. Po ukończeniu studiów przez wiele lat pracował w polskich placówkach hand...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Fundacja rodzinna

Przepisy umożliwiające skorzystanie z fundacji rodzinnej obowiązują od 22 maja 2023 r. Jest do długo wyczekiwane przez pionierów polskiej przedsiębiorczości rozwiązanie umożliwiające zabezpieczenie ich przedsiębiorstw rodzinnych w perspektywie w...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!