„Theory and Practice of Second Language Acquisition” 2016. Vol. 2 (2) - 01 Another Look at the L2 Motivational Self System of Polish Students Majoring in English - Insights from Interview Data
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 2, Issue 2 to trzeci numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym, gromadzi bowiem Autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Tegoroczny drugi numer koncentruje się na czynnikach kształtujących motywację do nauki języka obcego, roli blogów w promowaniu wielojęzyczności, przeplataniu się świata wirtualnego z rzeczywistym w kontekście nauczania języka obcego, problemu selektywnego mutyzmu wśród dzieci imigrantów, zmieniającej się roli native speaker’a we współczesnej glottodydaktyce oraz na wykształcaniu specjalistycznych umiejętności w ramach przyswajanego języka obcego. Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Contents
Preface (Danuta Gabryś-Barker, Adam Wojtaszek) / 5
Mirosław Pawlak: Another Look at the L2 Motivational Self System of Polish Students Majoring in English: Insights from Interview Data / 9
Ingrid Bello-Rodzeń: Multilingual Upbringing as Portrayed in the Blogosphere: On Parent-
Bloggers’ Profile / 27
Anna Turula: Between New Technologies and New Paradigms in Academic Education. A Non-Reductionist Approach / 47
Lindsey R. Leacox, Margarita Meza, Tammy Gregersen: When Language Anxiety and Selective Mutism Meet in the Bilingual Child: Interventions from Positive Psychology / 61
Aleksandra Szymańska-Tworek: Teaching Materials and the ELF Methodology – Attitudes of Pre-Service Teachers / 83
Grzegorz Cebrat: How to Write an American Death Notice: Some Guidelines for Novice Obituarists / 101