„Theory and Practice of Second Language Acquisition” 2015. Vol. 1 (1) - 01 How Relevant is the Sapir-Whorf Hypothesis to Contemporary Psycholinguistic Research?
"Theory and Practice of Second Language Acquisition, Issue 1" to pierwszy numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym gromadzi bowiem Autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Pierwszy numer czasopisma obejmuje zagadnienia związane z transferem językowym oraz rozwojem systemu fonologicznego i morfologicznego osoby dwujęzycznej. Przedstawia również prace empiryczne dotyczące samoświadomości (ang. identity) osoby uczącej się oraz wprowadza tematykę psychologii pozytywnej w nauczaniu i uczeniu się języka obcego. Numer pierwszy skierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków oraz do osób dwu i wielojęzycznych.
Contents
Preface (Danuta Gabryś-Barker, Adam Wojtaszek) / 5
Jolanta Latkowska
How Relevant is the Sapir-Whorf Hypothesis to Contemporary Psycholinguistic Research? / 7
Larissa Aronin, Vasilis Politis
Multilingualism as an Edge / 27
Dorota Owczarek
Advanced FL Students’ Self-Perception of Their Language Identity / 51
Xinyue Cécilia Yu
The Acquisition at the Interface of Ditransitive Constructions in Mandarin Chinese by French Adult Learners / 69
Priya Ananth, Masaaki Kamiya
The Effect of Prosody on Disambiguation: A Case of Universal Quantifier and Negation / 97
Arzu Ünel, Meryem Mirioğlu
Syntactical Modifications in Teacher Talk of Native and Non-Native Speakers in EFL Classrooms / 125
Tammy Gregersen
Aligning Who I Am with What I Do: Pursuing Language Teacher Authenticity / 143