0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Językoznawstwo Neofilologiczne

  • Autor: Andrzej Porzuczek

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,80 zł
15,12 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

The timing of tone group constituents in the advanced Polish learner's English pronunciation

Książka Andrzeja Porzuczka poświęcona jest analizie relacji czasowych pomiędzy elementami frazy intonacyjnej w wymowie angielskiej zaawansowanego ucznia polskiego. Celem autora było wykazanie i opisanie różnic w tym zakresie między polskim uczniem a rodzimym użytkownikiem języka angielskiego oraz ich interpretacja w kontekście glottodydaktycznym.
Część teoretyczna pracy (rozdziały 1—3) omawia historię i stan badań nad prozodią języka mówionego oraz metodologię akustycznych badań mowy. Część praktyczna natomiast (rozdziały 4—7) przedstawia oparte na dyskusji z części teoretycznej założenia metodologiczne, hipotezy badawcze oraz materiał językowy wybrany do analizy, po czym autor w sposób wyczerpujący prezentuje i omawia wyniki swoich badań.
Autor zaobserwował m.in.: wyraźnie dłuższy czas trwania elementów nieakcentowanych w wymowie Polaków oraz większą u rodzimych użytkowników języka angielskiego tendencję do wyrównywania czasu trwanie stopy rytmicznej. Badania nie wykazały z kolei wyraźnych różnic w bezwzględnej długości samogłosek i sylab akcentowanych (z wyjątkiem sylab akcentowanych na końcu frazy, gdzie są one znacznie dłuższe w wymowie rodowitych Anglików).
Przedstawione w pracy Andrzeja Porzuczka rezultaty badań oraz wykorzystanie zastosowanych w nich metod mogą posłużyć do identyfikacji konkretnych problemów w przyswajaniu obcej wymowy, jak również wprowadzić element obiektywizmu do zazwyczaj impresjonistycznej oceny warstwy prozodycznej wymowy języka obcego.

  • Kategorie:
    1. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język angielski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-8012-552-0
  • Liczba stron: 210
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
CONTENTS

INTRODUCTION / 9

CHAPTER 1
SPEECH UNITS AND THEIR DURATION / 15
1.1 The structure of utterances for prosodic analysis / 15
1.1.1 Higher-level utterance constituents / 15
1.1.2 Relations between the word (lexical or functional) and the foot / 19
1.1.3 The status of lower level units — syllables and segments / 20
1.1.4 Conclusion / 22
1.2 Segmental length and its determinants / 22
1.2.1 Intrinsic segmental length / 22
1.2.1.1 Universal segmental duration determinants / 23
1.2.1.2 Language-specific intrinsic segmental length / 23
1.2.2 Phonetic context as a segmental duration determinant / 25
1.2.3 The effect of syllable structure / 26
1.3 Temporal relations within and across utterance units / 27
1.3.1 Universal domain-edge processes / 27
1.3.2 Domain-specific processes / 29
1.3.2.1 The foot / 29
1.3.2.2 The word / 30
1.3.2.3 The intonational phrase and the utterance / 31
1.3.3 The pauses / 31
1.4 IP-level duration determinants / 32
1.4.1 Intonation / 32
1.4.2 Speech rate / 32
1.4.3 Speaking style / 33
1.5 Conclusion / 33

CHAPTER 2
PROMINENCE AS THE MAIN SPEECH TIMING FACTOR / 34
2.1 Introduction / 34
2.2 Acoustic correlates of prominence / 35
2.3 Types of prominence. Stress vs. accent / 38
2.4 Focus and prominence / 38
2.5 Prominence — a phonological category or gradient property of syllables? / 39
2.6 Domain lengthening under accent and stress / 41
2.6.1 The domain and locus of lengthening / 41
2.6.2 The scale of lengthening / 42
2.6.3 Accentual lengthening in Polish and other languages / 43
2.7 Lack of prominence as a duration determinant / 44
2.7.1 The locus of reduction / 44
2.7.2 Reasons for vowel reduction / 45
2.7.3 Vowel reduction in English and Polish / 46

CHAPTER 3
SPEECH TIMING AND THE NOTION OF RHYTHM / 47
3.1 Introduction / 47
3.2 Rhythm Class Hypothesis / 48
3.2.1 Stress-timing and syllable-timing / 48
3.2.2 The criticism of RCH / 48
3.2.3 Alternative approaches to rhythm typology / 49
3.2.4 Recent rhythm/timing measures / 50
3.2.5 Summary / 52
3.3 English and Polish speech timing / 52
3.3.1 The rhythms of English and Polish / 52
3.3.2 Timing differences between English and Polish / 53
3.4 Polish learners’ timing problems / 53
3.4.1 Long and short vowels / 54
3.4.2 Unstressed vowel and syllable reduction / 54
3.4.3 Accentual lengthening / 55
3.4.4 Stress timing / 55
3.5 The relevance of timing problems for EFL communication / 56
3.5.1 Long and short vowels / 56
3.5.2 Vowel reduction / 57
3.5.3 Accentual lengthening / 57
3.5.4 Stress-timing / 58
3.6 Conclusion / 59

CHAPTER 4
THE DIAGNOSTIC STUDY OF POLISH LEARNERS’ ENGLISH SPEECH TIMING / 60
4.1 Introduction / 60
4.2 General assumptions and hypotheses / 61
4.3 Method / 62
4.3.1 The subjects and data collection procedure / 62
4.3.2 Tested units and contexts / 63
4.3.3 Acoustic signal analysis and the structure of tested phrases / 69
4.3.3.1 General domain-related principles / 69
4.3.3.2 Specific boundary-related principles / 70
4.3.3.3 Additional remarks / 71
4.3.4 Statistical analysis / 71

CHAPTER 5
ABSOLUTE AND RELATIVE DURATION OF VOCALIC SEGMENTS — RESULTS AND DISCUSSION / 72
5.1 Introduction / 72
5.2 Stressed vowel duration / 73
5.2.1 Intrinsic vowel length / 75
5.2.2 Final lengthening / 76
5.2.3 Accentual lengthening / 76
5.2.4 Foot complexity effect / 78
5.2.5 Pre-fortis clipping / 80
5.2.6 Within-phrase relations / 80
5.2.7 Summary / 82
5.3 Unstressed vowel duration / 84
5.3.1 Unstressed vowels in monosyllabic function words / 84
5.3.2 Unstressed vowels in trochaic content words / 89
5.3.3 Relative schwa duration / 92
5.3.4 Segmental contribution to unstressed function word duration / 94
5.3.5 Summary / 95
5.4 Vowel duration variability in individual native speakers and Polish learners / 96
5.4.1 Stressed vowel duration variability / 96
5.4.2 Vowel duration variability in non-phrase-final syllables / 98
5.4.3 General vowel duration variability / 101
5.4.4 Polish learners’ vowel timing diversity and development / 102
5.5 Conclusion / 109

CHAPTER 6
TIMING RELATIONS WITHIN THE TONE GROUP — RESULTS AND DISCUSSION / 111
6.1 Introduction / 111
6.2 Word/foot-level timing relations / 111
6.2.1 Syllable duration in content words / 111
6.2.2 The duration of unstressed function words / 114
6.2.3 The duration of content words / 116
6.2.4 The effect of nuclear accent and phrase position / 121
6.2.5 Individual learners’ results and progress / 125
6.2.6 Summary / 129
6.3 Tone-group level relations / 129
6.3.1 Preheads / 129
6.3.2 Heads / 131
6.3.3 Prehead:Head relations / 132
6.3.4 Head:Head relations / 134
6.3.5 Head:Nucleus (non-phrase-final) relations / 139
6.3.6 Prehead:Head:Nucleus relations / 139
6.4 Conclusion / 144

CHAPTER 7
CONCLUSIONS AND PEDAGOGICAL IMPLICATIONS / 146
7.1 Limitations of the present study / 146
7.2 General conclusions: The Polish learner’s English speech timing characteristics / 147
7.2.1 Hypothesis 1: Stressed vowel duration / 148
7.2.2 Hypothesis 2: Unstressed unit duration / 149
7.2.3 Hypothesis 3: Nuclear accent effect on timing / 152
7.2.4 Hypothesis 4: IP constituent timing / 155
7.2.5 Hypothesis 5: Foot timing / 155
7.2.6 Hypothesis 6: The Polish learner’s development / 162
7.3 Directions for further research / 164
7.4 Pedagogical implications / 165

APPENDIX A / 167

APPENDIX B / 168

APPENDIX C / 169

REFERENCES / 171

INDEX OF NAMES / 193

SUBJECT INDEX / 199

STRESZCZENIE / 203
ZUSAMMENFASSUNG / 205
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
Słowa kluczowe: EFL prozodia mowy wymowa rytm

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Legacy of Polish Jews

How did Polish Jews contribute to the development of Polish, Jewish and world civilization? What influence did Polish-Jewish roots exert on their unique biographies, life choices and inspirations? What obstacles did they have to surmount?Thirteen...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

Logistics and Supply Chain Management in Polish, Russian and Ukrainian Research

The twenty first century is acknowledged as the century of information, innovation and generally functioning within the environment, which has been co-created by technological development and globalisation. Their impact on economy is crucial, and simul...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Compound nouns and phrasal nouns in English and Polish

W monografii przedstawiono rezultaty badań nad rzeczownikami złożonymi oraz zestawieniami (tj. wielowyrazowymi połączeniami o charakterze leksemów frazowych, czyli leksemów nieciągłych) w języku angielskim oraz polskim. Szczególną ...
15,30 zł 17,00 zł
Do koszyka

English for Laboratory Diagnosticians. Unit 2/ Appendix 2

ROZDZIAŁ 2 Z PUBLIKACJI PT. "ENGLISH FOR LABORATORY DIAGNOSTICIANS" AUTOR ANNA W. KIERCZAK. English for Laboratory Diagnosticians to nowoczesny podręcznik oparty na oryginalnych fachowych tekstach anglojęzycznych skierowany do osób ze ...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Packet Tracer for young advanced admins

The book: “PACKET TRACER FOR YOUNG ADVANCED ADMINS” is a collection of scenarios and network simulations for users who already have at least basic knowledge of computer networks and experience in the work associated with the administration ...
13,23 zł 14,70 zł
Do koszyka

Word order tendencies in mediaeval English against the Indo-European background

Głównym celem pracy Ireneusza Kidy jest omówienie zmian w szyku zdaniowym średniowiecznej angielszczyzny na tle wybranych języków indoeuropejskich. Książka prezentuje jednocześnie autorską metodę tworzenia korpusu tekstowego, służą...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!