• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
dostawa 0 zł
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Terapia zajęciowa

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Terapia zajęciowa

  • Redakcja naukowa: Aneta Bac

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 89,00 zł (- 25 %)
Najniższa cena z 30 dni: 47,40 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

66,75 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Terapia zajęciowa

Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a przez to przeciwdziałać dyskryminacji oraz wykluczeniu społecznemu.

Publikacja przedstawia treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Została przygotowana z myślą o studentach kierunków terapia zajęciowa oraz fizjoterapia. Będzie również przydatna dla psychologów, pedagogów i asystentów osób niepełnosprawnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Rehabilitacja i fizjoterapia
  • Redakcja: Aneta Bac
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-5170-4
  • ISBN druku: 978-83-200-5127-8
  • Liczba stron: 172
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa 7

Od Redaktor naukowej 9

CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE PODSTAWY TERAPII ZAJĘCIOWEJ            15
1. Terapia zajęciowa – podstawowe pojęciaEdyta Janus                     17
	1.1. Wprowadzenie                                                 17
	1.2. Rys historyczny                                                17
	1.3. Definiowanie terapii zajęciowej                                    19
	1.4. Definicja zajęcia                                                20
	1.5. Zajęcie, zdrowie, dobrostan                                       22
	1.6. Podejście Person Centered Practice                                 23
	1.7. Podsumowanie                                                 25
	Pytania sprawdzające                                                  25
	Piśmiennictwo                                                        25

2. Modele praktyki w terapii zajęciowejMarta Kądziołka                    27
	2.1. Wprowadzenie                                                 27
	2.2. Przykładowe modele praktyki                                     28
		2.2.1. Person-Environment-Occupation Model (PEO)                  28
		2.2.2. Canadian Model of Occupational Performance – Engagement (CMOP–E)                                               30
		2.2.3. Model of Human Occupation (MOHO)                         33
		2.2.4. Model Kawa                                              35
	2.3. Podsumowanie                                                 38
	Pytania sprawdzające                                                  38
	Piśmiennictwo                                                        38

3. Analiza aktywnościUrszula Chrabota                                  39
	3.1. Wprowadzenie                                                 39
	3.2. Znaczenie i cele analizy aktywności                                39
	3.3. Proces analizy aktywności                                        41
		3.3.1. Wybór zajęcia do analizy                                    42
		3.3.2. Podział czynności na etapy                                  42
		3.3.3. Określenie materiałów, narzędzi, sprzętu i warunków środowiska niezbędnych do wykonania czynności                         43
		3.3.4. Funkcje organizmu                                         44
		3.3.5. Struktury organizmu                                        45
		3.3.6. Umiejętności                                             45
		3.3.7. Analiza zebranych informacji                                47
	3.4. Podsumowanie                                                 47
	Pytania sprawdzające                                                  48
	Piśmiennictwo                                                        48

4. Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF)Anna Misiorek                                               49
	4.1. Wprowadzenie                                                 49
	4.2. Poszczególne elementy procesu CPPF                               50
	4.3. Etapy (kroki) procesu CPPF                                       52
		4.3.1. Rozpoczęcie współpracy z osobą (pacjentem) (Enter/initiate)       52
		4.3.2. Określenie obszaru działania (Set the stage)                     54
		4.3.3. Ocena/ewaluacja (Assess/evaluate)                            55
		4.3.4. Ustalenie celów szczegółowych i planowanie terapii (Agree on objectives and plan)                               55
		4.3.5. Implementacja planu (Implement the plan)                      57
		4.3.6. Monitoring i modyfikacja (Monitor and modify)                  57
		4.3.7. Ewaluacja wyników (Evaluate outcome)                        57
		4.3.8. Zakończenie współpracy (Conclude/Exit)                       58
	4.4. Podsumowanie                                                 58
	Pytania sprawdzające                                                  59
	Piśmiennictwo                                                        59

5. Etyka zawodu terapeuty zajęciowegoAgnieszka Smrokowska-Reichmann       61
	5.1. Wprowadzenie                                                 61
	5.2. Niezbędność refleksji etycznej w zawodzie terapeuty zajęciowego        62
	5.3. Definicja i odgraniczenie etyki                                     63
	5.4. Odmiany etyki                                                 64
	5.5. Etyka ogólna a etyki stosowane                                    65
	5.6. Etyka zawodu i kodeks etyki zawodowej                            66
	5.7. Dylematy etyczne w zawodzie terapeuty zajęciowego                  67
	5.8. Odpowiedzialność moralna terapeuty zajęciowego w oparciu o Kodeks Etyki Zawodowej sformułowany przez COTEC                       67
		5.8.1. Cechy i obowiązki terapeuty zajęciowego                       68
		5.8.2. Uniwersalne zasady etyczne                                 69
		5.8.3. Model rozwiązywania problemów                             69
		5.8.4. Reprezentatywne przykłady przypadków                       70
	5.9. Podsumowanie                                                 70
	Pytania sprawdzające                                                  70
	Piśmiennictwo                                                        70

CZĘŚĆ II. TERAPIA ZAJĘCIOWA W PRACY Z PACJENTEM               73
6. Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządów ruchuPaulina Aleksander-Szymanowicz                                       75
	6.1. Wprowadzenie                                                 75
	6.2. Metody i narzędzia oceny w dysfunkcjach narządów ruchu              76
		6.2.1. Podstawowe narzędzia oceny pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu 76
		6.2.2. Wybrane narzędzia oceny czynności dnia codziennego (ADL) pacjenta z dysfunkcją narządu ruchu                           77
		6.2.3. Wybrane narzędzia oceny kończyny górnej pacjenta reumatologicznego lub ortopedycznego                        77
	6.2. Wybrane narzędzia oceny pacjenta neurologicznego                   78
	6.3. Wybrane obszary interwencji                                      78
		6.3.1. Lokomocja                                               79
		6.3.2. Higiena osobista                                           79
		6.3.3. Przygotowywanie posiłków                                  80
	6.4. Opis przypadku                                                80
		6.4.1. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia neurologicznego   80
		6.4.2. Pacjent z dysfunkcją narządu ruchu pochodzenia reumatologicznego 81
	6.5. Podsumowanie                                                 83
	Pytania sprawdzające                                                  84
	Piśmiennictwo                                                        84

7. Terapia zajęciowa w pediatriiAleksandra Kulis                           85
	7.1. Wprowadzenie                                                 85
	7.2. Metody i narzędzia oceny w pediatrii                               86
	7.3. Wybrane obszary interwencji                                      88
	7.4. Opis przypadku                                                91
	7.5. Podsumowanie                                                 93
	Pytania sprawdzające                                                  93
	Piśmiennictwo                                                        93

8. Terapia zajęciowa w geriatriiAneta Bac                                95
	8.1. Wprowadzenie                                                 95
	8.2. Metody i narzędzia oceny w geriatrii                                96
	8.3. Wybrane obszary interwencji                                     98
		8.3.1. Pacjenci geriatryczni bez choroby otępiennej                    98
		8.3.2. Pacjenci geriatryczni z chorobą otępienną                       100
	8.4. Opis przypadku                                                103
	8.5. Podsumowanie                                                 104
	Pytania sprawdzające                                                  104
	Piśmiennictwo                                                        104

9. Terapia zajęciowa w psychiatriiDorota Kurbiel                          107
	9.1. Wprowadzenie                                                 107
	9.2. Metody i narzędzia oceny w terapii zajęciowej w psychiatrii             108
	9.3. Wybrane obszary interwencji                                      110
	9.4. Opis przypadku                                                111
	9.5. Podsumowanie                                                113
	Pytania sprawdzające                                                  114
	Piśmiennictwo                                                        114

10. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualnąPaweł Żychowicz 115
	10.1. Wprowadzenie                                                 115
	10.2. Metody i narzędzia oceny u osób z niepełnosprawnością intelektualną     117
	10.3. Wybrane obszary interwencji                                      118
		10.3.1. Czynności dnia codziennego i samoobsługa                    118
		10.3.2. Edukacja zawodowa i zatrudnienie                           119
		10.3.3. Integracja, uczestnictwo w życiu społecznym i wsparcie społeczne 120
	10.4. Opis przypadku                                                122
	10.5. Podsumowanie                                                 124
	Pytania sprawdzające                                                  124
	Piśmiennictwo                                                        124

CZĘŚĆ III. ARTYSTYCZNE FORMY W TERAPII ZAJĘCIOWEJ            127
11. ArteterapiaMarek Pokutycki                                          129
	11.1. Pojęcia i definicje arteterapii                                      129
	11.2. Rys historyczny arteterapii                                        132
	11.3. Oddziaływanie arteterapii na kondycję psychofizyczną człowieka         134
		11.3.1. Kontekst społeczny                                       134
		11.3.2. Kontekst psychologiczny                                   136
		11.3.3. Kontekst fizyczny                                         137
	11.4. Podsumowanie                                                 138
	Pytania sprawdzające                                                  139
	Piśmiennictwo                                                        139

12. ChoreoterapiaKatarzyna Filar-Mierzwa                                 141
	12.1. Pojęcia i definicje choreoterapii                                    141
	12.2. Rys historyczny choreoterapii                                     142
	12.3. Oddziaływanie terapii tańcem na organizm człowieka                  143
		12.3.1. Kontekst fizyczny                                         143
		12.3.2. Kontekst społeczny i psychologiczny                         144
	12.4. Zastosowanie choreoterapii                                       145
	12.5. Muzyka w choreoterapii                                          146
	12.6. Choreoterapia a potrzeby pacjenta                                  146
	12.7. Podsumowanie                                                 148
	Pytania sprawdzające                                                  148
	Piśmiennictwo                                                        149

13. MuzykoterapiaAnna Bukowska                                        151
	13.1. Pojęcia i definicje muzykoterapii                                   151
	13.2. Rys historyczny muzykoterapii                                    152
	13.3. Oddziaływanie muzyki na organizm człowieka                        153
		13.3.1. Kontekst fizyczny                                         153
		13.3.2. Kontekst psychologiczny                                   154
		13.3.3. Kontekst społeczny                                       154
	13.4. Zastosowanie muzykoterapii                                      154
		13.4.1. Podstawy teoretyczne stosowania muzykoterapii                154
		13.4.2. Sposoby oddziaływania w muzykoterapii                      155
		13.4.3. Wybrane metody i modele muzykoterapeutyczne                156
	13.5. Muzyka w muzykoterapii                                         158
	13.6. Muzykoterapia a potrzeby pacjenta                                 159
	13.7. Podsumowanie                                                 160
	Pytania sprawdzające                                                  160
	Piśmiennictwo                                                        160

Słowniczek pojęć                                                        163
	Piśmiennictwo                                                        167

Skorowidz                                                             169

Aneta Bac

Dr hab. nauk o kulturze fizycznej, profesor nadzwyczajny, magister rehabilitacji ruchowej, certyfikowany nauczyciel terapii zajęciowej. Nauczyciel akademicki w zakresie fizjoterapii w ortopedii, fizjoterapii w chirurgii ogólnej, terapii zajeciowej w ortopedii oraz ergonomii środowiskowej. Współautorka podręczników z zakresu terapii zajeciowej oraz licznych publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej, autorka licznych wystapień z zakresu fizjoterapii i terapii zajęciowej na konferencjach krajowych i zagranicznych oraz propagatorka nowoczesnej terapii zajeciowej w Polsce. W swojej pracy naukowej skupia sie głownie na problematyce patologii stop u dzieci i dorosłych. Członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji, współzałożycielka i prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapii Zajeciowej, kierownik Katedry Terapii Zajęciowej Wydziału Rahabilitacji Ruchowej AWF Kraków. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała we wspólpracy z placówkami krajowymi oraz zagranicznymi m.in. w Belgii, Finlandii i we Włoszech.
  • Seria

  • Seria Terapia zajęciowa

    Seria książek dla kierunku terapia zajęciowa.

    Seria przygotowywana pod patronatem merytorycznym Komitetu Rehabilitacji, Kultury Fizycznej i Integracji Społecznej PAN.

    W serii znalazły się podręczniki z przedmiotów kierunkowych prezentujące w przystępnej i syntetycznej formie możliwości i sposoby pracy z pacjentami. Prezentowane treści zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w Unii Europejskiej. Książki przygotowane z myślą o studentach terapii zajęciowej oraz fizjoterapii. Będą pomocne także dla psychologów, pedagogów oraz opiekunów medycznych

    Autorami są doświadczeni praktycy i zarazem nauczyciele akademiccy reprezentujący między innymi Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie – pierwszą uczelnię w Polsce, która rozpoczęła kształcenie terapeutów zajęciowych na poziomie akademickim.

    28,71 zł 31,90 zł
    Do koszyka

    Dżozef

    Dresiarz Grzegorz, biznesmen Kurz, stary Maruda i ten Czwarty. Doborowe towarzystwo w jednej sali szpitalnej. Ich historia byłaby jednak zupełnie inna, gdyby nie włączył się w nią jeszcze ktoś: Joseph Conrad. Jego obecność zmienia tutaj wszystko. Grzes...
    20,00 zł
    Do koszyka

    Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

    Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
    5,48 zł 7,30 zł
    Do koszyka

    Terapia zajęciowa. Rozdział 11

    ROZDZIAŁ 11 Z PUBLIKACJI PT. "TERAPIA ZAJĘCIOWA" REDAKCJA NAUKOWA ANETA BAC. "Podręcznik przedstawia obszary pracy oraz kompetencje terapeuty zajęciowego, umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji...
    30,87 zł 34,30 zł
    Do koszyka

    Głęboki masaż mobilizacyjno-powięziowy kręgosłupa. Jak pozbyć się przewlekłego bólu dzięki innowacyjnej terapii mięśniowo-powięziowej

    Specjalista masażu chińskiego prezentuje innowacyjną terapię mieśniowo-powięziową zwaną także masażem tkanek głębokich. Metoda ta jest skuteczna przy wielu dolegliwościach. Niweluje bóle rożnego pochodzenia i napięcia tkanek. Opiera się na głębo...
    30,87 zł 34,30 zł
    Do koszyka

    Terapia czaszkowo-krzyżowa

    Praktycznym, delikatnym i całkowicie nieinwazyjnym sposobem na zmianę spojrzenia na nasze dolegliwości i poprawę zdrowia jest terapia czaszkowo- -krzyżowa. Ten nowatorski sposób uzdrawiana odkryty przez amerykańskich osteopatów zakł...
    70,50 zł 94,00 zł
    Do koszyka

    Ergonomia i adaptacje w terapii zajęciowej

    Teoretyczne podstawy projektowania środowiska dla osób z niepełnosprawnością (definicje, przepisy prawne, źródła finansowania, praca osób niepełnosprawnych) oraz wytyczne do jego projektowania, w tym do projektowania wybranych pomi...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.