0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Talenty w firmie

(eBook)

czyli jak rekrutować i motywować najlepszych

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Wojciech Daniecki

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 58,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

58,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Talenty w firmie

Książka omawia najlepsze, sprawdzone sposoby na znalezienie pracowników myślących innowacyjnie. Przedstawia narzędzia przydatne w prowadzeniu rekrutacji, które pomagają wyłowić i utrzymać pracowników o szczególnych zdolnościach i kwalifikacjach oraz modele, dzięki którym można efektywnie zarządzać wiedzą talentów i zapewnić ich ciągły rozwój. W publikacji można znaleźć konkretne wskazówki, jak przekonstruować systemy motywacyjne w firmie, aby stymulować twórczość oraz jak opracować kilkuletnie plany rozwoju zawodowego dla najbardziej utalentowanych pracowników. Książka wydana w ramach serii poradników adresowanych do działów HR.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18245-8
  • ISBN druku: 978-83-01-18195-6
  • Liczba stron: 368
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Rozdział I. Nowa sytuacja na rynku pracy         9

1. Nowa strategia rozwojowa Polski       9
2. Perspektywa dla najzdolniejszych       12
3. Przedsiębiorstwo inteligentne         13
4. Praca oparta na wspólnocie           14
5. Wzrost podmiotowości człowieka w pracy       15
6. Radykalne zmiany w firmach         17
7. Poszukiwania specjalistów           20
8. Konieczność redukcji bezrobocia       23
9. Podsumowanie             24

Rozdział II. Przygotowanie rekrutacji         27

1. Zapotrzebowanie na talenty           27
2. Kolejność działań rekrutacyjnych i adaptacyjnych utalentowanych pracowników           28
3. Źródła potrzeb kadrowych           30
4. Czynniki wpływające na proces planowania w zakresie zasobów pracowniczych             33
5. Kolejność czynności wstępnych do przygotowania planu rekrutacji   34
6. Czynności rekrutacyjne do wykonania przez komórkę personalną     34
7. Opis stanowiska do obsadzenia i właściwości utalentowanego kandydata   36
8. Procesy zatrudniania pracowników w krajach Unii Europejskiej   37
9. Rekrutacja przez małe firmy           38
10. Dwa główne podejścia w doborze pracowników       39
11. Osobowe kwalifikacje kandydata       42

Rozdział III. Motywowanie najlepszych kandydatów       45

1. Podstawowe definicje i modele teoretyczne       45
2. Motywy kandydata         46
3. Jak zmotywować utalentowanego kandydata, aby przyszedł do firmy   47
4. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy       48
5. Adaptacja wstępna nowego pracownika         49

Rozdział IV. Prowadzenie rekrutacji       53

1. Nowa sytuacja przedsiębiorstwa na rynku pracy       53
2. Marketing personalny firmy           56
3. Rekrutacja zewnętrzna           57
4. Szczególna wartość kandydatów utalentowanych     58
5. Dobór na stanowisko kierownicze         60
6. Zatrudnianie na stanowiska szeregowe         78
7. Zakres chronologiczny procedury naboru       80
8. Wywiad zawodowy         83
9. Podstawowe zasady prowadzenia wywiadu rekrutacyjnego   87
10. Ogólne zasady dobrego słuchania w trakcie wywiadu       89
11. Rozmowa z przyszłym szefem         92
12. Stosowanie sytuacyjnych metod selekcji         95
13. Stosowanie metod psychologicznych       96
14. Wizyta na przyszłym stanowisku pracy       101
15. Prezentacja kandydata           104
16. Badania testami psychologicznymi         105
17. Inwentarz biograficzny           111
18. Sesje zadaniowo-obserwacyjne (assessment centers)     111
19. Próbny okres pracy         112
20. Refleksje na temat rekrutacji         114

Rozdział V. Motywacja utalentowanego człowieka w nowej pracy     117

1. Motywacja zdolnego kandydata do pracy         117
2. Zmiany wybieranych kierunk.w angażowania się     121
3. Motywacja człowieka w pierwszym okresie pracy     122
4. Motywowanie w rozmowach wstępnych         124
5. Motywowanie w czasie wstępnej adaptacji       124
6. Kształtowanie umiejętności we wstępnym instruktażu     126
7. Wprowadzenie na stanowisko pracy i do zespołu     130
8. Adaptacja długofalowa           133
9. Modyfikacje systemu motywacyjnego jako sposoby zwiększania efektywności firmy         135
10. Oddziaływanie na motywację wewnętrzną wybitnych pracowników   137
11. Motywacyjna funkcja poczucia podmiotowości       139
12. Wypalenie zawodowe skutkiem zbyt silnej motywacji       140

Rozdział VI. Metody motywowania najlepszych pracowników   143

1. Uzyskiwanie zaangażowania pracowników       143
2. Skuteczne systemy płacowe           144
3. System motywacyjny sieciowego zespołu projektowego     145
4. Sieciowość w zarządzaniu         148
5. Zmiany w światowej rzeczywistości biznesowej       148
6. Teoretyczne podstawy skutecznych systemów motywowania twórczości   149
7. Zarządzanie przez cele (SMART)       154
8. Poziom i ważność oczekiwań         155
9. Inne czynniki mające wpływ na motywację       157
10. Motywacyjne upodmiotowienie pracownika       160
11. Ogólne właściwości dobrego systemu motywacyjnego       160
12. Budowanie struktury płac podstawowych – wartościowanie prac i siatka płac           162
13. Motywacja kreatywności         180
14. Uczestnictwo w podejmowaniu decyzji a produktywność pracy zespołowej   194
15. Efektywne współzarządzanie         200
16. Upodmiotowianie systemów motywacyjnych     204
17. Aktywizowanie motywacji wewnętrznej (autotelicznej)     212
18. Motywacyjna funkcja ocen pracy       214
19. Warunki, jakie powinien spełniać system ocen       217
20. Przyczyny nietrafnych ocen           221
21. Planowanie rozwoju pracownika po jego ocenie       225
22. Zyskowność inwestowania w rozwój pracowników     233
23. Rekrutacja wewnętrzna           236
24. Ważne czynniki motywujące pracowników do efektywnej pracy   236

Rozdział VII. Zarządzanie talentami       241

1. Strategiczne znaczenie skutecznego zarządzania talentami   241
2. Organizacja ucząca się/inteligentna         243
3. Stymulowanie kreatywności           245
4. Zarządzanie wiedzą         250
5. Rozwijanie talentów         257
6. Mechanizmy wspomagające kreatywność w firmie     261
7. Nowe podejście do problematyki innowacyjności     262
8. Rozwijanie umiejętności osób utalentowanych       264
9. Osobowość człowieka kreatywnego         270
10. Rozwój najzdolniejszych pracowników       271
11. Twórczość w zespole         278
12. Rozwiązania organizacyjne wspierające twórczość     282

Rozdział VIII. Wpływ zmian na motywację twórczą     289

1. Dynamika zmian organizacyjnych w gospodarce       289
2. Podmiotowość procesów zmian       293
3. Rola lidera zmian           297
4. Zagrożenia dla pracowników wynikające ze zmian     298
5. Jak radzić sobie z oporami przeciw zmianom     303
6. Przywództwo zmian         308
7. Sposoby upodmiotowiania uczestników zmiany       315
8. Motywowanie członków zespołu wdrożeniowego     318

Rozdział IX. Motywacyjne kwalifikacje kierownika zespołu     323

1. Współczesne wymagania wobec lidera zespołu       323
2. Właściwości prawdziwego lidera       324
3. Szczególne znaczenie funkcji motywowania i rozwijania talentów     329
4. Liderzy – demokraci         330
5. Korzystanie z informacji zwrotnej i przekazywanie uwag krytycznych 333
6. Motywowanie członków zespołu w trakcie zmian     334
7. Charyzma lidera           336
8. Koncepcje człowieka i style kierowania         339
9. Osobowość lidera a władza           350
10. Rozwiązywanie konfliktów           351
11. Zarządzanie swoim czasem           353

Rozdział X. Dlaczego dobrzy pracownicy odchodzą z firmy     357

1. Kosztowna utrata pracowników       357
2. Przyczyny odchodzenia utalentowanych pracowników     358
3. Nadmierny stres przyczyną rezygnacji z pracy     360

Bibliografia		363
Słowa kluczowe: talenty rekrutacja motywowanie

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Inteligentny biznes. Zarządzanie firmą w dobie dygitalizacji.

Książka ta ma za zadanie przeprowadzić czytelnika poprzez proces analizy strategii biznesowej firmy w celu doboru adekwatnej metody zarządzania. Uwzględniając fakt, że w dobie Big Data główną wartością większości przedsiębiorstw jest przetwarzan...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Język angielski w firmie

Publikacja skierowana jest przede wszystkim do osób, które, pracując w swoich firmach, mają na co dzień do czynienia z językiem angielskim. Książka składa się z trzech części; pierwsza to słownik, który zawiera około 11...
21,56 zł 23,95 zł
Do koszyka

Potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

W dobie globalizacji innowacje stały się dla przedsiębiorstw podstawowym sposobem na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i poprawę efektywności działania. Wprowadzanie innowacji zatem to warunek konieczny dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa, jednak w ...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie personelem w małej firmie

Książka zawiera przegląd rozwiązań dotyczących prowadzenia polityki personalnej w małej firmie. Każde przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak mo...
49,41 zł 54,90 zł
Do koszyka

„BHP w firmie” kwiecień/maj 2023

"Możliwość świadczenia pracy poza terenem zakładu wiąże się z oczywistych względów z obniżonym poziomem nadzoru ze strony pracodawcy – co w żadnym razie nie oznacza, że pracownicy pracujący poza zakładem zwolnieni są z obowiązku zacho...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!