0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Agnieszka Czajkowska, Tomasz Szemraj

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym w finansowaniu przedsiębiorstw

Zdolność do utrzymywania płynności finansowej przez przedsiębiorstwa jest podstawą ich egzystencji na rynku. Z kolei płynność finansowa jest wypadkową umiejętnego zarządzania kapitałem obrotowym. Czym jednak jest zarządzanie kapitałem obrotowym? Jak zidentyfikować jego rodzaje? W czym przejawia się długookresowe zarządzanie kapitałem obrotowym? Jaka jest relacja pomiędzy operowaniem kapitałem obrotowym a rentownością i wypłacalnością przedsiębiorstw? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w prezentowanej monografii. Zawiera ona propozycję modelu identyfikującego taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym oraz jego praktyczne zastosowanie w różnych sektorach polskiej gospodarki.
Książka jest adresowana zarówno do kadry menedżerskiej, która wykorzystuje zarządzanie kapitałem obrotowym jako element wspierający podejmowanie strategicznych decyzji finansowych, jak i do pracowników naukowych uczelni ekonomicznych oraz studentów kierunków finansowych zainteresowanych kompleksowym podejściem do taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-023-2
  • ISBN druku: 978-83-8220-022-5
  • Liczba stron: 234
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów	9
Wstęp	11

Rozdział 1. Finansowanie przedsiębiorstw – aspekty teoretyczne	15
1.1. Istota i rodzaje finansowania przedsiębiorstw	15
1.1.1. Proces inwestowania kapitału w przedsiębiorstwach	15
1.1.2. Źródła i formy finansowania przedsiębiorstw	17
1.2. Ustalenie struktury finansowania jako problem decyzyjny	26
1.2.1. Struktura kapitałowa na tle struktury finansowania	26
1.2.2. Finansowe cele przedsiębiorstw 	28
1.2.3. Strategia i polityka finansowa przedsiębiorstw	31
1.3. Teorie struktury kapitału jako rekomendacje dla polityki finansowania przedsiębiorstw 	34
1.3.1. Systematyka teorii struktury kapitału	34
1.3.2. Charakterystyka wybranych teorii struktury kapitału	35
1.3.3. Determinanty realizacji polityki finansowania w świetle teorii struktury kapitału	41

Rozdział 2. Znaczenie kapitału obrotowego w funkcjonowaniu przedsiębiorstw  	49
2.1. Reguły finansowania przedsiębiorstw	49
2.2. Finansowanie aktywów obrotowych przedsiębiorstw	54
2.2.1. Aktywa obrotowe jako składnik majątku  	54
2.2.2. Źródła finansowania aktywów obrotowych	63
2.3. Kapitał obrotowy jako element polityki finansowania	66
2.3.1. Sposoby określania kapitału obrotowego 	66
2.3.2. Poziom i struktura kapitału obrotowego	68
2.3.3. Warunki skutecznego zarządzania kapitałem obrotowym	73
2.3.4. Określenie zapotrzebowania na kapitał obrotowy 	79

Rozdział 3. Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym przedsiębiorstw	87
3.1. Systematyzacja strategii zarządzania kapitałem obrotowym	87
3.1.1. Istota i cel tworzenia strategii zarządzania kapitałem obrotowym	87
3.1.2. Umiejscowienie i struktura strategii zarządzania kapitałem obrotowym w procesie zarządzania finansami przedsiębiorstw	88
3.1.3. Główne sposoby strategicznego zarządzania kapitałem obrotowym	90
3.1.4. Rodzaje strategii zarządzania kapitałem obrotowym	92
3.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym	106
3.2.1. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według kryterium wypłacalności	108
3.2.2. Ustalanie taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według zapotrzebowania na kapitał obrotowy	108
3.2.2.1. Rozpoznawanie taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym według potrzeb operacyjnych i pieniężnych 	109
3.2.2.2. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym a potrzeby kapitałowe wynikające z prowadzonej działalności operacyjnej	110
3.2.2.3. Metodyka identyfikacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym a potrzeby kapitałowe wynikające z realizowanej sprzedaży	113
3.3. Determinanty wyboru i realizacji taktyk i strategii zarządzania kapitałem obrotowym	114
3.4. Taktyki i strategie zarządzania kapitałem obrotowym jako sygnalizator zagrożenia bankructwem	120

Rozdział 4. Statystyczna analiza taktyk i strategii kapitału obrotowego przedsiębiorstw	123
4.1. Zarządzanie kapitałem obrotowym w spółkach notowanych na GPW – charakterystyka badań	123
4.2. Taktyki, strategie oraz struktura kapitału obrotowego	126
4.2.1. Identyfikacja taktyk zarządzania kapitałem obrotowym	126
4.2.2. Identyfikacja strategii zarządzania kapitałem obrotowym	131
4.2.3. Struktura aktywów przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym w układzie branżowym	140
4.2.4. Struktura kapitałowa przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym w układzie branżowym	147
4.2.5. Rotacja majątku i zobowiązań przedsiębiorstw a zarządzanie kapitałem obrotowym	151
4.3. Zarządzanie kapitałem obrotowym w kontekście płynności	155
4.3.1. Symptomy utraty płynności przedsiębiorstw a sterowanie kapitałem obrotowym	155
4.3.1.1. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium wypłacalności	164
4.3.1.2. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy potrzeb operacyjnych i pieniężnych	165
4.3.1.3. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy prowadzonej działalności operacyjnej	167
4.3.1.4. Symptomy utraty płynności a zarządzanie kapitałem obrotowym według kryterium zapotrzebowania na kapitał obrotowy z perspektywy realizowanej sprzedaży	168
4.3.2. Płynność przedsiębiorstw w świetle modeli dyskryminacyjnych a operowanie kapitałem obrotowym	169
4.4. Zarządzanie kapitałem obrotowym względem miar rozwojowych przedsiębiorstw 	181
4.5. Analiza wybranych determinant kapitału obrotowego	201
4.5.1. Ocena wydatków inwestycyjnych w kontekście zarządzania kapitałem obrotowym	203
4.5.2. Dywidendy na tle zarządzania kapitałem obrotowym	204
4.5.3. Wpływ wahań na rynku walutowym na operowanie kapitałem obrotowym 	205
4.5.4. Zmiany w zarządach i akcjonariacie a zarządzanie kapitałem obrotowym spółek 	207
4.6. Zarządzanie kapitałem obrotowym w świetle realizacji głównych celów finansowych spółek	209

Zakończenie	213
Bibliografia	217
Spis tabel, wykresów, schematów	231

Inni Klienci oglądali również

61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo ekonomiczne. Wyzwania dla zarządzania państwem

Monografia Bezpieczeństwo ekonomiczne. Wyzwania dla zarządzania państwem to udana próba wieloaspektowego podejścia do tytułowego zagadnienia. Bezpieczeństwo ekonomiczne rozpatrywane jest na gruncie różnych dyscyplin naukowych. Przede wsz...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Marketing przedsiębiorstw usługowych w procesie internacjonalizacji

Książka wpisuje się w nurt wieloletnich zainteresowań naukowych oraz badawczych Autorki.Celem książki jest identyfikacja zachowań rynkowych podmiotów usługowych w kontekście współczesnych procesów internacjonalizacji oraz okr...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądźporażce. Jednocześnie złożoność proces&oacut...
13,64 zł 15,15 zł
Do koszyka

Przedsiębiorstwo w nowej rzeczywistości gospodarczej. Relacje-zmiany-strategie

Dynamika i złożoność zmian związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 i wywoływanej przez niego choroby COVID-19 przyczyniły się do zmiany perspektyw poznawczych i priorytetów na całym świecie. Pandemia nie tylko stała się zagr...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Orientacja sieciowa przedsiębiorstw branży usług logistycznych

Za główny cel pracy przyjęto opracowanie modelu orientacji sieciowej ukierunkowanej na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw branży usług logistycznych. Książka m.in. systematyzuje aspekty teoretyczne w zakresie pojęć: sieci między...
14,49 zł 16,10 zł
Do koszyka

Dylematy zarządzania publicznego w działalności Zakładów Gospodarki Mieszkaniowej w obszarze mieszkalnictwa

Mieszkalnictwo jest zagadnieniem niezwykle ważnym w życiu indywidualnym i państwowym, gdyż sektor ten silnie oddziałuje na poziom życia obywateli i potencjał rozwoju gospodarczego kraju. Znaczenie mieszkalnictwa w życiu gospodarczym i społecznym wywołu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!