0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2015

  • Autor: Kamila Majewska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Tablica interaktywna w procesie nauczania wczesnoszkolnego

Książka prezentuje szereg atrakcyjnych i aktualnych zagadnień dotyczących współczesnej edukacji. Głównym założeniem było ukazanie sensu i wartości nauczania wczesnoszkolnego wspartego mediami, w tym tablicą interaktywną. W konsekwencji kolejne rozdziały monografii przybliżają zagadnienia związane z interaktywnością, rolą technologii informacyjnej w procesie edukacji wczesnoszkolnej oraz metodyką nauczania w środowisku hipermedialnym. Całość analizowana jest z perspektywy kognitywno-konstruktywistycznej. Publikacja zawiera również omówienie interesujących poznawczo i aplikacyjnie badań empirycznych, poruszających zależność pomiędzy zastosowaniem tablicy interaktywnej a efektywnością procesu nauczania oraz uczenia się, motywacją do pracy, aktywnością uczniów, tempem działania. Poza charakterem naukowym, monografię cechuje także wymiar praktyczny, co czyni ją szczególnie cenną z perspektywy nauczycieli edukacji początkowej. Istotne wskazówki znajdą tu również wykładowcy przedmiotów ogólnokształcących oraz zawodowych, pragnący urozmaicić tradycyjne zajęcia elementami technologii informacyjnej. Zamieszczone materiały wychodzą naprzeciw potrzebom związanym z codzienną pracą pedagogów, edukatorów, studentów kierunków pedagogicznych oraz badaczy zajmujących się problematyką z zakresu nowoczesnych mediów dydaktycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-3541-8
  • ISBN druku: 978-83-231-3541-8
  • Liczba stron: 222
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp / 7Rozdział 1
Interaktywność w procesie nauczania / 11
1.1. Prezentacja i interpretacja pojęcia „interaktywność” / 11
1.1.1. Pedagogiczne podejście do definicji / 12
1.1.2. Interaktywność w kontekście mediów dydaktycznych / 15
1.1.3. Potoczne rozumienie terminu przez nauczycieli / 21
1.2. Charakterystyka interaktywnego procesu nauczania / 24
1.2.1. Zasady kształcenia w interaktywnym środowisku dydaktycznym / 24
1.2.2. Interaktywne narzędzia w edukacji / 27
1.2.3. Źródła efektywności interaktywnego procesu kształcenia / 31
1.3. Efektywność dydaktyczna interaktywnych form nauczania / 34
1.3.1 Krótkie wprowadzenie do teorii / 34
1.3.2. Przegląd badań na temat interaktywnych form nauczania / 36Rozdział 2
Technologia informacyjna w edukacji wczesnoszkolnej / 47
2.1. Rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym / 47
2.2. Specyfika nauczania wczesnoszkolnego / 56
2.3. Rola technologii informacyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / 61
2.4. Multimedia w edukacji początkowej / 71
2.4.1. Zalety włączenia technologii do edukacji / 71
2.4.2. Problemy dydaktyczne wynikające z użytkowania technologii / 76Rozdział 3
Interactive White Board w nauczaniu wczesnoszkolnym / 83
3.1. Tablica interaktywna w klasie szkolnej / 83
3.1.1. Praca nauczyciela z tablicą interaktywną / 84
3.1.2. Przygotowanie materiałów dydaktycznych / 90
3.2. Multisensoryczne właściwości a edukacja wczesnoszkolna / 93
3.3. Konstruktywizm i edukacja / 104
3.3.1. Próba wyjaśnienia terminu / 105
3.3.2. Tablica interaktywna w kontekście założeń konstruktywizmu / 109
3.4. Kognitywistyczne aspekty nauczania z tablicą interaktywną / 114Rozdział 4
Interactive White Board w świetle badań empirycznych / 121
4.1. Koncepcja metodologiczna badań / 121
4.1.1. Pierwsze kroki ku procedurze badawczej / 121
4.1.2. Cel, przedmiot i problemy badawcze / 124
4.1.3. Metoda badań oraz narzędzia pomiaru zmiennych / 128
4.1.4. Dobór próby badawczej oraz charakterystyka terenu badań / 133
4.2. Zmiany w edukacji wczesnoszkolnej spowodowane zastosowaniem tablicy interaktywnej / 135
4.2.1. Tablica interaktywna a wyniki nauczania / 135
4.2.2. Aktywność uczniów na lekcji z tablicą interaktywną / 152
4.2.3. Akceptacja Interactive White Board przez uczniów / 155
4.2.4. Tempo pracy na lekcji z wykorzystaniem tablicy interaktywnej / 157
4.2.5. Efektywność metody podającej w kontekście nauczania realizowanego przy pomocy tablicy interaktywnej / 160
4.2.6. Praca z tablicą interaktywną a efektywność metody poszukującej / 176Wnioski z badań oraz zalecenia dla nauczycieli / 193
Zakończenie / 201
Bibliografia / 203

Inni Klienci oglądali również

153,00 zł 170,00 zł
Do koszyka

Niezawisłość sędziowska i jej gwarancje w procesie cywilnym

Książka - jako pierwsza na naszym rynku wydawniczym - zawiera wszechstronną analizę niezawisłości sędziowskiej w różnych kontekstach ustrojowych i przedstawia współczesne zagrożenia dla jej gwarancji. Poruszona problematyka zyskała znac...
15,12 zł 16,80 zł
Do koszyka

Proces

„Kafka pokazał w tej powieści wtargnięcie prawa w życie człowieka, pokazał je niejako in abstracto. Nie uczynił tego konkretnie na podkładzie rzeczywistego, jednostkowego losu. Nie dowiadujemy się do końca, na czym polegała wina Józefa K.,...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Procesy dostosowawcze gospodarstw rolnych w warunkach dekoniunktury gospodarczej

Opracowanie naukowe, w którym podjęto ważny ekonomicznie i społecznie problem dostosowań gospodarstw rolnych do sytuacji na rynku rolnym w warunkach dekoniunktury gospodarczej, której nasilenie wystąpiło w latach 2008–2010.
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Lobbing i grupy interesu w Unii Europejskiej. Proces konsolidacji systemu

Lobbing i grupy interesu wraz z rozwojem procesów integracyjnych stały się ważnym elementem mechanizmu podejmowania decyzji w Unii Europejskiej. Rola interesariuszy nie ogranicza się jedynie do forsowania swojego stanowiska. Ich działalność sprz...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Proces diabła

Wstrząsający thriller ukazujący mroczną stronę ludzkiego umysłu. Morderca zwany Rzeźnikiem Niewiniątek kilka lat temu siał terror na ulicach Krakowa. Sprawił, że ulice opustoszały, a dziewczyny bały się zostawać same w domach. Rozpętał chaos, kt...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Koncepcja społecznej odpowiedzialności i koncepcja zrównoważonego rozwoju w procesie funkcjonowania organizacji

„Podjęta przez Autorów problematyka wpisuje się trafnie w obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój paradygmatów zarządzania, które wytyczają różne orientacje w nauce, stanowiąc ideową podstawę dla powstawania na...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!