0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Szkolna niekomunikacja

(eBook)

Bariery w dyskursie wczesnoszkolnym

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2016

  • Autor: Anna Wileczek, Iwona Możdżonek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Szkolna niekomunikacja

Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie) porozumienie Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym "Mosty zamiast murów". Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji Dekalog dobrej komunikacji w szkole

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18985-3
  • ISBN druku: 978-83-01-18331-8
  • Liczba stron: 140
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie                          7

Rozdział 1. Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji    13
1.1. Język, komunikacja, tekst, dyskurs. Uściślenia terminologiczne      13
1.2. Uwarunkowania komunikacyjne w szkole              20
1.3. Komunikacja interaktywna we wczesnej edukacji           24
1.4. Kompetencje komunikacyjne nauczycieli i uczniów          28
1.5. Czad na lekcji, czyli jakim językiem posługuje się współczesny uczeń   40

Rozdział 2. Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie)porozumienie                        45
2.1. Mówię, więc działam. Dyskurs jako działanie edukacyjne        45
2.2. Dyskurs szkolny a kategoria grzeczności językowej          52
2.3. Obszary i style dyskursów w nauczaniu początkowym         57
2.4. Odwróceni. Bariery komunikacyjne w dyskursie szkolnym – przegląd wybranych problemów                     64

Rozdział 3. Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym             71
3.1. Przedmiot, cel i problematyka badań                71
	3.1.1. Hipotezy badawcze                    72
	3.1.2. Zmienne i wskaźniki                    72
3.2. Organizacja rekonesansu badawczego               74
	3.2.1. Metody, techniki, narzędzia                74
	3.2.2. Teren i populacja badawcza              75
3.3. Aktywność dziecka – sprawność komunikacyjna podczas zajęć     76
3.4. Bariery komunikacyjne uwarunkowane działaniami nauczyciela     79
3.5. Trudności w porozumiewaniu się uwarunkowane działaniami uczniów  84
3.6. Wpływ czynników zewnętrznych na przeszkody w dyskursie szkolnym    86
3.7. Slangowość jako odmiana współczesnej „nowej” potoczności w szkole  88
3.8. Metody i techniki dydaktyczne jako mosty komunikacyjne         92
3.9. Wnioski                           93

Rozdział 4. „Mosty zamiast murów”. Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji                           96
4.1. Słowa są użyteczne! Komunikacja werbalna             97
	4.1.1. Zabawy rozwijające umiejętność budowania dłuższych wypowiedzi 97
	4.1.2. Zabawy rozróżniające komunikację jednokierunkową i dwukierunkową                          100
	4.1.3. Zabawy związane z barierami komunikacyjnymi (językowymi)   103
	4.1.4. Zabawy usprawniające język dziecka             106
4.2. Co mówisz, gdy nic nie mówisz? Komunikacja niewerbalna       108
	4.2.1. Zabawy odkrywające „język ciała”              108
	4.2.2. Zabawy zwracające uwagę na utrudnienia w komunikacji niewerbalnej               111
4.3. Ja + ty = my. Komunikacja interpersonalna             113
	4.3.1. Zabawy dotyczące relacji i komunikacji formalnej i nieformalnej  113
	4.3.2. Zabawy usprawniające czynne słuchanie             116

Zakończenie: Dekalog dobrej komunikacji w szkole            120

Bibliografia                          122

Spis wykresów                          127

Spis tabel                            128

Aneks                             129

Indeks nazwisk                     137

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Nauczanie domowe, czyli realizacja obowiązku szkolnego poza szkołą

Zapraszamy do lektury publikacji „Nauczanie domowe czyli realizacja obowiązku szkolnego poza szkołą” – ekspert oświatowy pokazuje postępowanie krok po kroku oraz udziela jasnych, praktycznych porad i wytycznych, dotyczących organizacj...
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Marcelka i szkolne sprawy

Marcelka jest coraz zdrowsza. Robi zdumiewające postępy w rehabilitacji i doskonale sobie radzi z opieką nad swoim psem Rozrabiakiem. Polubiła chodzenie do szkoły i ma wielu przyjaciół. I nagle w klasie pojawia się nowa uczennica, od któr...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela

„Publikację rekomenduję jako cenną pozycję, wzbogacającą poznawczo i metodycznie obszary kształcenia specjalnego i praktyki wychowawczo-rehabilitacyjnej. Jest to wartościowa, potrzebna na rynku edukacyjnym publikacja, skłaniająca do refleksji nad...
14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Szkolni strzelcy. Przewidywanie i zapobieganie morderstwom

WstępCZĘŚĆ IDefinicja zjawiskaPrzewidywanie i zapobieganie morderstwom w literaturze naukowej i w praktyceCZĘŚĆ IIAnaliza statystycznaWiekPłećRelacje z rówieśnikamiStatus rodzinny...
26,82 zł 29,80 zł
Do koszyka

Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej

Książka Odrzucenie rówieśnicze w klasie szkolnej to pierwsza w polskiej literaturze naukowej pozycja traktująca o odrzuceniu rówieśniczym w klasie szkolnej w ujęciu całościowym, a więc obejmująca następujące zagadnienia: środowisko odrzuc...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Facebook w szkolnej ławce

Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy zarówno cenionych badaczy polskich i zagraniczny...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!