Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach. Współczesna szkoła działa w warunkach, w których uczniowie mają dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych i powinna być do tego odpowiednio przygotowana. Celem takiego przygotowanie ma być umiejętność wykorzystania mediów do osiągnięcia celów dydaktycznych i wychowawczych. Autorzy starają się wyjaśnić socjologicznie główne problemy związane z mediami w środowisku szkolnym, odnoszą się do zjawiska kształcenia przez Internet oraz podają praktyczne rozwiązania i działania dla nauczycieli.
Wyzwania szkoły doby Internetu: perspektywa nauk społecznych – wprowadzenie (Andrzej Nowak) 7 Część I. Perspektywa socjologiczna 19 Dylematy społeczeństwa sieciowego (Edwin Bendyk) 19 Młodzi w sieci. Uczniowie, studenci i nauczyciele wobec nowych technologii (Dominik Batorski) 31 O osobliwości nauczycielskiej duszy (Marta Zahorska, Dominika Walczak) 55 Polska młodzież w świetle badań międzykrajowych (Krzysztof Koseła, Agnieszka Rychwalska) 75 Część II. Wybrane aspekty specyfiki nauczania opartego na Internecie i nauczania opartego na projektach 97 Wolna kultura w edukacji (Alek Tarkowski, Justyna Hofmokl) 97 Projekty w szkole (Jarosław Milewski) 111 Psychologiczne aspekty wykorzystania technologii internetowych w nauczaniu (Krzysztof Krejtz, Jan M. Zając) 121 E-learning w gimnazjum (Krzysztof Winnicki) 139 Jak na tureckim kazaniu... Przeciwdziałanie bezradności intelektualnej w szkole (Izabela Krejtz, Sylwia Bedyńska) 157 Część III. Opisy praktycznych działań w środowisku nauczycieli 173 Koncepcja kursów szkoleniowych dla nauczycieli „edukacja z Internetem tp” (Andrzej Nowak) 173 Regionalne Ośrodki Szkoleń E-learnigowych: Stowarzyszenie ROSE (Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska) 187 Ruch Małych Szkół i Federacja Inicjatyw Oświatowych (Alina Kozińska-Bałdyga, Elżbieta Tołwińska-Królikowska) 191 Stowarzyszenie Nauczycieli Humanistów „Prowincja” (Alina Kowalczykowa) 203 Bibliografia 225 Indeks nazwisk 232 Indeks rzeczowy 238 O Autorach 244