0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 02 Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2015

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Publikacje Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji

  • Autor: Magdalena Bełza

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
4,00 zł
3,60 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 0,40 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 02 Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego ( Czechy), jak i dość różnym od własnego (Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała. Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-829-3
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie w tematykę książki / 9
Założenia ogólne / 9
Założenia metodologiczne / 13

Rozdział 1
Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice / 23

Rozdział 2 
Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny / 35

Rozdział 3
Niepełnosprawność intelektualna / 47
3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk / 47
3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej / 53
3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne / 56

Rozdział 4
Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie / 59

Rozdział 5
Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej / 83
5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania / 83
5.2. Wychowanie przedszkolne / 90

Rozdział 6
Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / 95

Rozdział 7
Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 115
7.1. Segregacyjna forma edukacji / 115
7.2. Integracyjna forma edukacji / 119
7.3. Inkluzyjna forma edukacji / 122
7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 134
7.5. Podsumowanie / 135

Rozdział 8
Struktura systemu edukacji / 141
8.1. Ustrój szkolny / 142
8.2. Typy placówek / 147
8.3. Metody selekcji szkolnej / 152
8.4. Podstawa programowa / 155

Rozdział 9
Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / 163
9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji / 168
9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji / 174
9.3. Współpraca z rodzicami uczniów / 177
9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych / 178

Rozdział 10
Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie / 183

Rozdział 11
Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce / 191
11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 191
11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 194
11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów / 196
11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach / 207
11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli / 213
11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie / 220

Rozdział 12
Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce / 225

Zakończenie / 237

Bibliografia / 243

Summary / 263
Shrnutí / 264

Inni Klienci oglądali również

1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2012. R. 55(69). T. 2 (39): Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy - 14 Soroban — japońskie liczydło w edukacji matematycznej XXI wieku

Tematyczny tom naszego półrocznika „Chowanna”, zatytułowany Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy dotyczy istotnego zagadnienia społecznego, jakim jest edukacja w dynamicznie zmieniającym się ładzie społecznym. Zebrane w tomie pr...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi

Prezentowana publikacja to efekt zamiłowania poznawczego wielu pedagogów, szczególnie pedagogów specjalnych. Dyskusja teoretyczna połączona z pracami o charakterze praktycznym na temat istoty twórczości osób niepełnos...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2014. T. 2 (43): W stronę rozwoju ludzkich potencjalności - z perspektywy interdyscyplinarnej - 10 W stronę rozwoju ludzkich potencjalności...: Makiawelizm, narcyzm, psychopatia: ciemna triada jako próba opisania osobowości eksploatatora

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Beata Dyrda Podjęcie problematyki rozwoju ludzkich potencjalności w zawartych w części monograficznej tomu „Chowanny” artykułach wpisuje się w nurt publikacji z obszaru psychopedagogiki po...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2013. R. 56(70). T. 2 (41): Nauczyciel we współczesnej kulturze - 20 Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej o swoim przygotowaniu do pracy z uczniem niepełnosprawnym w kontekście przemian pierwszej dekady XXI wieku

W prezentowanym tomie „Chowanny” Nauczyciel we współczesnej kulturze podjęto dyskurs nad kulturowym aspektem konstytuującym unikatowość i społeczną rangę nauczycielskiej profesji. Uznając, iż kultura współczesna zasadniczo syt...
2,77 zł 3,00 zł
Do koszyka

„Chowanna” 2014. T. 1 (42): Jakość życia młodego pokolenia w perspektywie psychopedagogicznej i społecznej - 16 Poczucie osamotnienia a jakość życia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim

Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Ewa Wysocka Prezentowany Czytelnikowi tom jest w jego części monograficznej próbą przedstawienia sposobu doświadczania życia i oceny jego jakości w sposób wielowymiarowy (holistyczny), i...

„Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. T. 21, nr 2/2015: Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych - 10 Recenzje i polemiki

Kolejny numer „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, pt. "Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych" (2/2015, tom 21) pod redakcją Sylwii Wrony i Jerze...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.