0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Rafał Otręba

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów zwiększonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych autora dotyczą stylów kierowania organizacją szkolną, gospodarowania czasem przez dyrektora szkoły, delegowania uprawnień, modelu kształcenia dyrektorów szkół oraz profilu kompetencyjnego dyrektora szkoły.





Adresaci:

Książka stanowi wsparcie dla dyrektorów szkół. Dzięki niej dyrektorzy zyskają niezbędną wiedzę dotyczącą procesów rozwojowych w szkole oraz określą swoją rolę w procesie zdobywania autonomii przez szkołę. Studenci kierunków pedagogicznych oraz osoby podejmujące studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą znajdą w pracy bogate informacje o zarządzaniu organizacją szkolną. Publikacja będzie przydatna także pracownikom nadzoru pedagogicznego i administracji samorządowej związanym z zarządzaniem oświatą. Zdobędą tu oni wiadomości na temat rozwiązań organizacyjnych w innych krajach europejskich, a także otrzymają pomoc w określeniu pożądanych umiejętności i cech osobowych dyrektora szkoły.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-4690-0
  • ISBN druku: 978-83-264-0734-5
  • EAN: 9788326446900
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  str. 7

Rozdział 1. Szkoła jako organizacja  str. 11

1.1. Pojęcie organizacji w literaturze przedmiotu  str. 11

1.1.1. Organizacja jako system  str. 11

1.1.2. Modele organizacji  str. 17

1.1.3. Szkoła jako organizacja  str. 23

1.1.4. Cechy szkoły jako organizacji  str. 28

1.2. Istota otoczenia szkoły w zarządzaniu organizacją  str. 35

1.2.1. Pojęcie otoczenia  str. 35

1.2.2. Modele otoczenia organizacji  str. 38

1.2.3. Otoczenie organizacji szkolnej  str. 42

1.2.4. Modele otoczenia organizacji szkolnej  str. 45

1.3. Siły sprawcze organizacji szkolnej  str. 51

1.3.1. Strategia jako determinanta sukcesu zarządzania  str. 51

1.3.2. Struktury w organizacji szkolnej  str. 61

1.3.3. Kultura organizacyjna szkoły  str. 68

Rozdział 2. Współczesne dylematy rozwoju organizacji szkolnej  str. 79

2.1. Wymiary sukcesu organizacji  str. 79

2.1.1. Pojęcie sukcesu w literaturze przedmiotu  str. 79

2.1.2. Ilościowy wymiar sukcesu organizacji  str. 81

2.1.3. Jakościowe aspekty sukcesu organizacji  str. 85

2.1.4. Problematyka pomiaru sukcesu organizacji szkolnej  str. 92

2.2. Wybrane aspekty rozwoju organizacyjnego  str. 106

2.2.1. Rozwój i zmiana organizacyjna  str. 106

2.2.2. Koncepcje rozwoju organizacji szkolnej  str. 111

2.2.3. Szkoła jako organizacja ucząca się  str. 120

2.3. Autonomizacja organizacji szkolnej  str. 125

2.3.1. Pojęcie autonomizacji w literaturze przedmiotu  str. 125

2.3.2. Autonomia jako wyznacznik nowoczesnej organizacji szkolnej  str. 129

2.3.3. Koncepcja częściowo autonomicznej organizacji szkolnej  str. 140

Rozdział 3. Wybrane problemy zarządzania organizacją szkolną  str. 148

3.1. Kierowanie szkołą w teorii organizacji i zarządzania oświatą  str. 148

3.1.1. Kierowanie a zarządzanie  str. 148

3.1.2. Koncepcje zarządzania organizacją szkolną  str. 155

3.1.3. Zintegrowany model zarządzania St. Galler  str. 164

3.2. Dyrektor we współczesnej organizacji szkolnej  str. 173

3.2.1. Funkcje dyrektora szkoły  str. 173

3.2.2. Role organizacyjne dyrektora szkoły  str. 181

3.2.3. Kompetencje dyrektora szkoły  str. 189

Rozdział 4. Sukces w zarządzaniu współczesną organizacją szkolną  str. 199

4.1. Organizacja badań własnych  str. 199

4.1.1. Przebieg badań  str. 199

4.1.2. Dobór próby badawczej  str. 199

4.1.3. Charakterystyka badanego środowiska  str. 200

4.2. Strategia badawcza  str. 207

4.2.1. Model badań własnych  str. 207

4.2.2. Zmienne nieobserwowalne w badaniach własnych  str. 209

4.3. Aspekty sukcesu zarządzania  str. 210

4.3.1. Style zarządzania a kompetencje dyrektora szkoły  str. 210

4.3.2. Wybrane aspekty sprawności organizacyjnej dyrektora szkoły  str. 220

4.3.3. Efektywność systemu kształcenia oraz doskonalenia dyrektorów szkół  str. 231

4.3.4. Profil kompetencyjny dyrektora szkoły  str. 236

Zakończenie  str. 247

Spis tabel  str. 255

Spis rysunków  str. 257

Spis wykresów  str. 259

Bibliografia  str. 261

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
25,11 zł 27,90 zł
Do koszyka

Wybierz sukces

Życie, którego pragniesz, jest jedną z możliwości do wyboru, a wybór przecież należy do ciebie. Zatem wybierz sukces.Tom Ziglar stworzył prawdopodobnie najlepszy przepis na sukces – oparty na wieloletnim doświadczeniu, s...
56,70 zł 63,00 zł
Do koszyka

Wybrane uwarunkowania osobnicze, rodzinne i szkolne aktywności ruchowej dzieci w młodszym wieku szkolnym

Niniejsza praca składa się z trzech integralnie złączonych ze sobą części. W pierwszej części zawarto teoretyczne podstawy badań, przedstawiając krótką charakterystykę rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście ich aktywności ruchowej...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Rozwój organizacji pozarządowych Teoria i praktyka

"Rozwój organizacji pozarządowych. Teoria i praktyka" to książka, w której przedstawiono analizy dotyczące rozwoju organizacji pozarządowych w Polsce, pokazane z perspektywy rzeczywistości gospodarczej, w jakiej te podmioty fun...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!