0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2004

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Janina Harasim

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Strategie marketingowe w osiąganiu przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej

Zasadniczym celem pracy jest identyfikacja źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej, na tle zmian zachodzących wewnątrz banków i w ich otoczeniu, oraz sprecyzowanie warunków o charakterze strategicznym pozwalających na przekształcenie potencjalnych źródeł przewagi konkurencyjnej w tzw. przewagę pozycyjną. Cel badań i przyjęta teza wpłynęły na wybór procedury badawczej i konstrukcję pracy. Całość rozważań ujęto w trzech rozdziałach. W rozdziale pierwszym rozważania teoretyczne koncentrują się na określeniu roli marketingu w procesie budowy przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej. Rozdział drugi poświęcono zagadnieniu źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej w obszarze bankowości detalicznej. W rozdziale trzecim określono podstawowe pola wyboru strategicznego banków w obszarze bankowości detalicznej i scharakteryzowano występujące w ich ramach główne opcje strategiczne. Rozważania zawarte w publikacji oparto na obszernej literaturze zagranicznej i krajowej z dziedziny bankowości, marketingu bankowego i zarządzania strategicznego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 83-7246-282-8
  • ISBN druku: 83-7246-282-8
  • Liczba stron: 282
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	9
ROZDZIAŁ 1
ROLA MARKETINGU W BUDOWIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ W BANKOWOŚCI DETALICZNEJ	17
1. Przesłanki rozwoju orientacji marketingowej w bankach	17
2. Pojęcie bankowości detalicznej i jej specyfika	20
3. Rozwój bankowości detalicznej na tle zmian w otoczeniu rynkowym i systemach bankowych	28
3.1. Główne obszary zmian na rynku usług finansowych w latach 80. i 90.	28
3.2. Bankowość detaliczna w warunkach zaostrzonej konkurencji	40
4. Znaczenie strategii marketingowej w procesie budowy przewagi konkurencyjnej banku	46
ROZDZIAŁ 2
ŹRÓDŁA TRWAŁEJ PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ W BANKOWOŚCI DETALICZNEJ	63
1. Identyfikacja źródeł przewagi konkurencyjnej w sektorze detalicznych usług finansowych	63
2. Jakość usług banku jako źródło trwałej przewagi konkurencyjnej	75
3. Wizerunek i reputacja banku jako narzędzia osiągania długookresowej przewagi nad konkurencją	94
4. Wykorzystanie nowoczesnej technologii jako sposób osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w obszarze bankowości detalicznej	106
4.1. Rozwój nowoczesnej technologii w bankowości detalicznej i główne obszary jej zastosowania	106
4.2. Rola nowoczesnej technologii w rozwoju nowych kanałów dystrybucji usług bankowych	112
4.3. Technologia jako narzędzie analizy zachowań klienta i jego potrzeb	128
4.4. Warunki efektywnego wykorzystania IT jako źródła trwałej przewagi konkurencyjnej w bankowości detalicznej	139
ROZDZIAŁ 3
POLA WYBORU STRATEGICZNEGO W BANKOWOŚCI DETALICZNEJ	153
1. Główne obszary podejmowania decyzji  strategicznych	153
2. Decyzje strategiczne dotyczące geograficznego zakresu bankowości detalicznej	155
2.1. Lokalny czy ponadlokalny zasięg bankowości detalicznej	155
2.2. Znaczenie wielkości banku dla prowadzenia bankowości detalicznej	161
2.3. Efekt skali i zakresu w bankowości detalicznej	171
3. Celowość i zakres dywersyfikacji działalności banków w obszarze bankowości detalicznej	181
4. Decyzje strategiczne dotyczące wyboru docelowych grup klientów	203
5. Uwarunkowania wyboru docelowej strategii marketingowej w obszarze bankowości detalicznej	219
5.1. Ocena przydatności  wybranych strategii konkurencyjnych w bankowości detalicznej	219
5.2. Zewnętrzne i wewnętrzne determinanty wyboru strategii marketingowej	230
ZAKOŃCZENIE	239
ZAŁĄCZNIKI	253
BIBLIOGRAFIA	257
SPIS TABEL	279
SPIS RYSUNKÓW	281

Inni Klienci oglądali również

24,20 zł
Do koszyka

Noni. Polinezyjski sekret zdrowia

Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stuleci. Czas, abyś i Ty z nich skorzystał. Autorka przedstawia niesamowite walory lecznicze noni i produkowanego z niego soku. Jego spożywanie zalecane jest przy chorob...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Strategie zapominania

"Jeśli zatem chcemy wyjść z impasu binarnego myślenia, musimy potraktować zapominanie jako rodzaj performatywnego działania, jako określony zestaw możliwych do zidentyfikowania i opisania strategii, które towarzyszą produkcji pamięci w okre...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Terminale LNG w strategii bezpieczeństwa energetycznego państw atlantyckich i czarnomorskich Unii Europejskiej

Unia Europejska (UE) realizuje swoją politykę energetyczną dotyczącą bezpieczeństwa energetycznego, wydając oprócz aktów prawniewiążących, których celem jest zharmonizowanie przepisów rynkuwewnętrznego dotyczącyc...
6,44 zł 9,20 zł
Do koszyka

Badania marketingowe. Rozdział 12

ROZDZIAŁ 12 Z PUBLIKACJI PT "BADANIA MARKETINGOWE" REDAKCJA NAUKOWA KRYSTYNA MAZUREK ŁOPACIAŃSKA. Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińs...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Mikrozmiany. Jak poprawić jakość życia dzięki strategii małych kroków

Zmiana jest możliwa.Bywamy mistrzami wielkich, szlachetnych postanowień, choć zwykle trudno nam je w pełni zrealizować. Co zrobić, żeby ukształtować życie tak, aby czerpać z niego jak najwięcej radości? Warto zacząć od małych kroków ...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Relacje sieci handlu detalicznego z klientami i dostawcami na tle uwarunkowań globalnych i lokalnych

W pracy wyróżniono dwie części: teoretyczną oraz empiryczną (chociaż podział ten jest nieostry). Rozdziały pierwszy i drugi mają charakter teoretyczny (i opisowy), zaś rozdziały trzeci i czwarty mają charakter empiryczny. W rozdziale pierwszym z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!