0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne (eBook)

Etapy i formy

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Łódź, 1, 2019

  • Autor: Wioletta Krawiec, Wojciech Grzegorczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
24,95 zł
22,46 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,49 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Strategie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne

Publikacja dotyczy różnych strategii wejścia polskich przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Autorzy przedstawili charakterystykę tego procesu ze szczególnym naciskiem na określenie motywów, metod oceny, wyboru rynków zagranicznych, form i kierunków geograficznych, a także działań marketingowych i efektów ekspansji zagranicznej firm. Podjęte zagadnienia zaprezentowali na podstawie przeprowadzonych badań literaturowych oraz pierwotnych na próbie polskich przedsiębiorstw z różnych branż. W monografii znajduje się też kilka studiów przypadków odnoszących się do internacjonalizacji polskich firm.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-547-6
  • ISBN druku: 978-83-8142-546-9
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

1. Proces ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne	11
1.1.	Czynniki i motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw	11
1.2.	Mikroekonomiczne teorie internacjonalizacji	16
1.3.	Strategia wejścia na rynki zagraniczne i jej elementy	21
1.3.1.	Rodzaje strategii ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne	21
1.3.2.	Znaczenie rynków zagranicznych w strategii firmy	24
1.3.3.	Ocena i wybór rynków zagranicznych	29
1.3.4.	Wybór formy ekspansji na rynki zagraniczne	31
1.4.	Specyfika procesu ekspansji na rynki zagraniczne małych i średnich przedsiębiorstw	48

2. Metody wyboru rynków zagranicznych i pomiar efektów ekspansji na te rynki	55
2.1.	Źródła informacji w procesie wejścia firmy na rynek zagraniczny	55
2.2.	Obszar prowadzonych badań i analiz na rynkach zagranicznych	61
2.3.	Metody selekcji i wyboru rynków zagranicznych	66
2.4.	Pomiar stopnia internacjonalizacji i jej efektów	73

3. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych	81
3.1.	Charakterystyka założeń badawczych	81
3.2.	Formy ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne – wyniki badań wtórnych	86
3.2.1.	Działania eksportowe polskich przedsiębiorstw 	89
3.2.2.	Wykorzystanie franchisingu na rynkach zagranicznych	96
3.2.3.	Inwestycje bezpośrednie polskich przedsiębiorstw	98

4. Proces ekspansji firm na rynki zagraniczne – wyniki badań pierwotnych	103
4.1.	Charakterystyka badanych firm działających na rynkach zagranicznych	103
4.2.	Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw województwa łódzkiego	112
4.3.	Określenie metod oceny i wyboru rynków zagranicznych jako celu ekspansji firm	124
4.4.	Formy ekspansji na rynki zagraniczne i ich proces	129
4.5.	Kierunki ekspansji i liczba rynków zagranicznych	134
4.6.	Działania marketingowe firm na rynkach zagranicznych 	141
4.7.	Pomiar efektów ekspansji firm na rynki zagraniczne	156

5. Ekspansja polskich firm na rynki zagraniczne – studia przypadków	163
5.1.	Firma z branży kwiaciarsko‑ogrodniczej	163
5.1.1.	Charakterystyka firmy	163
5.1.2.	Działania na rynkach zagranicznych	165
5.1.3.	Strategia marketing‑mix firmy na rynkach zagranicznych	166
5.1.4.	Modele ekspansji i analiza efektywności działań za granicą	167
5.1.5.	Wnioski i rekomendacje	167
5.2.	Producent tworzyw sztucznych dla branży budowlanej 	168
5.2.1.	Charakterystyka firmy	168
5.2.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	169
5.2.3.	Motywy i cel działań na rynkach zagranicznych 	170
5.2.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	171
5.2.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	172
5.2.6.	Analiza efektywności działań	173
5.2.7.	Wnioski i rekomendacje	174
5.3.	Zakład przetwórstwa owoców i warzyw	175
5.3.1.	Charakterystyka firmy	175
5.3.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	176
5.3.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	176
5.3.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	177
5.3.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	177
5.3.6.	Analiza efektywności działań	178
5.3.7.	Wnioski i rekomendacje	179
5.4.	Producent z branży napojów energetycznych	180
5.4.1.	Charakterystyka firmy	180
5.4.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	181
5.4.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	182
5.4.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	182
5.4.5.	Strategia działalności na rynkach zagranicznych	182
5.4.6.	Wnioski i rekomendacje	184
5.5.	Producent drzwi i ościeżnic – branża budowlana 	184
5.5.1.	Charakterystyka firmy	184
5.5.2.	Działalność na rynkach zagranicznych	185
5.5.3.	Motywy i cel podjęcia działań na rynkach zagranicznych	186
5.5.4.	Modele ekspansji na rynki zagraniczne	186
5.5.5.	działalności na rynkach zagranicznych	186
5.5.6.	Analiza efektywności działań	187
5.5.7.	Wnioski i rekomendacje	188
5.6.	Producent wyposażenia placówek oświatowych	188
5.6.1. Charakterystyka firmy	188
5.6.2. Działalność na rynkach zagranicznych	189
5.6.3. Motywy i cel podjęcia się działań na rynkach zagranicznych) 	190
5.6.4. Modele ekspansji na rynki zagraniczne	190
5.6.5. Strategia działalności na rynkach zagranicznych 	190
5.6.6. Wnioski i rekomendacje	191

Podsumowanie	193
Bibliografia	197
Spis rysunków i tabel	205

Inni Klienci oglądali również

2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Poetyka migracji - 06 My i oni, czyli o (nie)możliwości zostania "tubylcem". Metaliterackie pomysły J. Rudnickiego oraz Z. Kruszyńskiego na opowieść o ostatniej fali polskiej emigracji do Europy Zachodniej

Tom „Poetyka migracji” poświęcony jest zjawisku końca emigracji i skupia się na ostatniej polskiej fali emigranckiej – lat 80. XX wieku. Kolejne rozdziały dokumentują teoretyczne dyskusje nad pojęciami emigracji, postemigracji, migrac...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
43,36 zł 47,00 zł
Do koszyka

Krótkookresowy wpływ rekomendacji na rynek giełdowy w Polsce

Co sprawia, że ceny papierów wartościowych reagują na wydanie rekomendacji? Co wpływa na to, że niektóre rekomendacje oddziałują na ceny akcji mocniej od innych? Odpowiedzi na te pytania tworzą cenną wiedzę, która może przyczynić s...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku

W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy me...
22,14 zł 24,60 zł
Do koszyka

Dzieje polskiej rodziny od roku 1863 do 1944

Bohaterami i w pewnej mierze autorami publikacji są uczniowie rzuceni w wir wydarzeń drugiej wojny światowej w wieku „dojrzałego dzieciństwa” i dorastania (od jedenastego do szesnastego roku życia). Na kruchych kartkach z zeszytów sz...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego - CEJROWSKI JAKO MÓWCA

Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje, uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocą których świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz – z pozoru niepostrzeżenie, ale umiejętnie &nd...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.