Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Zawiera wskazówki uwzględniające specyfikę konkretnej organizacji - urzędu, a wnioski z badań mogą być źródłem inspiracji podczas rozwiązywania konkretnych problemów praktycznych.
W publikacji omówiono następujące zagadnienia:
- modele organizacji administracji publicznej,
- modele strategicznego ZZL możliwe do zastosowania w administracji publicznej,
- role kluczowych uczestników ZZL w administracji publicznej,
standardy ZZL,
- pomiar sprawności administracji publicznej i efektywności ZZL.
dr hab. Tomasz Rostkowski, prof. SGH – profesor w Instytucie Kapitału Ludzkiego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Kierownik projektów badawczych, wdrożeniowych oraz studiów podyplomowych i kursów specjalizacyjnych. Doświadczony praktyk – w przeszłości dyrektor ds. personalnych – pełnomocnik zarządu, prezes zarządu spółki akcyjnej. Obecnie współpracuje z wiodącymi przedsiębiorstwami i organizacjami publicznymi jako ekspert z zakresu strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim i strategicznego zarządzania organizacjami, kierownik projektów wdrożeniowych oraz ekspert w zakresie opracowywania i wprowadzania szczególnie skomplikowanych zmian w Polsce i za granicą zarówno na poziomie zmian legislacyjnych, jak i wdrożeń rozwiązań praktycznych w organizacjach. Ceniony wykładowca, w tym studiów MBA SGH – WUM w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia.
Prowadzi szeroko zakrojone działania na rzecz promocji wzrostu efektywności organizacji dzięki łączeniu interesów pracowników, klientów i organizacji w ramach zintegrowanego, interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywania problemów praktycznych.