Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka przedstawia trzy kluczowe koncepcje dydaktyczne, wyrastające z psychologii behawioralnej, kognitywnej i konstruktywistycznej. Ma bazie pierwszej z nich zbudowana jest strategia nauczania, stawiająca sobie za główny cel prawidłowy przekaz wiedzy od nauczyciela do ucznia. Druga koncepcja stanowi bazę strategii uczenia się, która w praktyce dąży do jak najlepszego dopasowania procesu dydaktycznego do możliwości uczącej się osoby. Obie te strategie - ujęte tutaj syntetycznie - zostały już w wielu szczegółach omówione w podręcznikach dydaktyki. W odniesieniu do nich nowa strategia kooperacji, traktująca wiedzę jako szczególną konstrukcję umysłową, wyraża obiecujące idee, zmieniające kształt całej edukacji.
Wstęp 7 1. Strategie dydaktyczne 9 1.1. Podstawowe teorie dydaktyczne i modele edukacji 10 1.2. Główne strategie w edukacji 19 1.3. Strategia nauczania 25 1.4. Strategia uczenia się 27 1.5. Strategia kooperacji 29 2. Kognitywne i metakognitywne uwarunkowania kooperacji 33 2.1. Działania kognitywne a metakognitywne 33 2.2. Ukierunkowanie na realizację celów 36 2.3. Ukierunkowanie na indywidualizowanie i różnicowanie 42 2.4. Ukierunkowanie na media i edukację zdalną 50 3. Afektywny wymiar kooperacji 58 3.1. Kształtowanie emocji i nastrojów 58 3.2. Kształtowanie motywacji 68 3.3. Kształtowanie i umacnianie woli 76 3.4. Emocjonalno-motywacyjne i wolitywne modele edukacji 80 4. Kognitywno-wolitywna strategia kooperacji 91 5. Strategia kooperacji w edukacji szkolnej 103 5.1. Podstawowy poziom kształcenia 103 5.2. Poziom gimnazjalny 114 5.3. Szkoła średnia 123 6. Kooperacja w procesach dydaktycznych szkoły wyższej 130 Zakończenie 141 Bibliografia 145