0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej (eBook)

na stanowisku edukatora do spraw diabetologii

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2018

  • Redakcja naukowa: Alicja Szewczyk, Natasza Tobiasz-Kałkun

  • Wydawca: PZWL Wydawnictwo Lekarskie

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
39,00 zł
33,15 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,85 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Standardy i procedury pielęgniarskiej praktyki klinicznej

Edukacja diabetologiczna jest elementem całościowego postępowania terapeutycznego w cukrzycy. Jej głównym celem jest kształtowanie kompetencji pacjenta do samozarządzania cukrzycą, we współpracy z zespołem interdyscyplinarnym, rodziną i najbliższym otoczeniem, zorientowanych na osiągnięcie indywidualnych celów leczenia oraz zadowalającej jakości życia. Przygotowanie pacjenta do samoopieki, samokontroli i jego rodziny do świadczenia opieki nieprofesjonalnej jest jednym z zadań zawodowych pielęgniarki i położnej mających swoje uregulowania prawne. Podstawą do stworzenia niniejszego opracowania jest podjęcie próby doskonalenia jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii. Stanowi pracę twórczą grupy pielęgniarek i położnych zaangażowanej w opiekę nad osobą z cukrzycą. Niezmiernie ważnym elementem prezentowanego standardu są: „Mierniki i instrumenty oceny jakości edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę i położną na stanowisku edukatora ds. diabetologii”. Uwzględniono również propozycję kryteriów kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną. Pomocne w praktyce mogą być indywidualne karty edukacji diabetologicznej oraz procedury. Standard to pożądany i osiągalny poziom wykonania, według którego jest oceniana rzeczywista praktyka. Celem standardu jest zapewnienie dostępu do aktualnej wiedzy pielęgniarskiej/położniczej, poprawienie procesu podejmowanych interwencji pielęgniarskich/położniczych, poprawa jakości świadczonych usług pielęgniarskich/położniczych, zabezpieczenie przed prawnymi skutkami niepowodzeń procesu pielęgnowania, w przypadku postępowania zgodnego z wytycznymi, optymalizację kosztów i jakości pielęgniarskich świadczeń zdrowotnych w obszarze diabetologii. Standard praktyki klinicznej na stanowisku edukatora ds. diabetologii wskazuje na konkretne kompetencje profesjonalisty odpowiedzialnego za edukację pacjenta diabetologicznego, które gwarantują odpowiedni poziom jego wiedzy i umiejętności, a także kształtują otwartą, kreatywną postawę. Standard umożliwi edukatorom ds. diabetologii optymalny udział w realizacji zadań systemu ochrony zdrowia w stosunku do osób chorych na cukrzycę przez zmiany sposobu organizacji i udzielania świadczeń zdrowotnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Pielęgniarstwo
  • Redakcja: Alicja Szewczyk, Natasza Tobiasz-Kałkun
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-5559-7
  • ISBN druku: 978-83-200-5507-8
  • Liczba stron: 128
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Standard pielęgniarskiej praktyki klinicznej na stanowisku E. ds. D 1
	Cel standardu 1
	Grupa docelowa 1
	Oświadczenia standardowe 2
Standard I. Podstawy teoretyczne pracy pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 3
	Uzasadnienie 3
	Kryteria struktury 4
	Kryteria procesu 4
	Kryteria wyniku 5
Standard II. Gromadzenie i ocena danych prowadzona przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 7
	Uzasadnienie 7
	Kryteria struktury 8
	Kryteria procesu 8
	Kryteria wyniku 11
Standard III. Formułowanie diagnozy pielęgniarskiej do celów edukacji diabetologicznej 13
	Uzasadnienie 13
	Kryteria struktury 13
	Kryteria procesu 14
	Kryteria wyniku 15
Standard IV. Planowanie edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 16
	Uzasadnienie 16
	Kryteria struktury 16
	Kryteria procesu 20
	Kryteria wyniku 22
Standard V. Realizacja planu edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położą na stanowisku E. ds. D 24
	Uzasadnienie 24
	Kryteria struktury 24
	Kryteria procesu 26
	Przekazywanie wiedzy 26
	Kształtowanie umiejętności 28
	Kształtowanie postawy 28
	Inne zadania i interwencje 30
	Kryteria wyniku 33
Standard VI. Ewaluacja edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 37
	Uzasadnienie 37
	Kryteria struktury 38
	Kryteria procesu 39
	Kryteria wyniku 40
Standard VII. Współpraca interdyscyplinarna w edukacji diabetologicznej prowadzonej przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D 43
	Uzasadnienie 43
	Kryteria struktury 44
	Kryteria procesu 44
	Kryteria wyniku 45
Standard VIII. Rozwój umiejętności zawodowych pielęgniarki/położnej na stanowisku E. ds. D 46
	Uzasadnienie 46
	Kryteria struktury 46
	Kryteria procesu 47
	Kryteria wyniku 48
Standard IX. Doskonalenie jakości opieki sprawowanej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D 49
	Uzasadnienie 49
	Kryteria struktury 50
	Kryteria procesu 50
	Kryteria wyniku 51
Standard X. Postępowanie według zasad etyki zawodowej pielęgniarki/ położnej na stanowisku E. ds. D 53
	Uzasadnienie 53
	Kryteria struktury 53
	Kryteria procesu 54
	Kryteria wyniku 54
Standard XI. Prowadzenie badań naukowych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D. 56
	Uzasadnienie 56
	Kryteria struktury 56
	Kryteria procesu 57
	Kryteria wyniku 58
Załączniki 59
Załącznik 1.
Słownik wybranych pojęć użytych w standardzie® 59
Użyte w standardzie pojęcia pochodzące z katalogu ICNP 63
Załącznik 2. Zasady organizacji edukacji diabetologicznej 65
Załącznik 3. Obszary i poziomy edukacji diabetologicznej 67
Załącznik 4. Miejsce świadczenia edukacji diabetologicznej przez pielęgniarkę/ położną na stanowisku E. ds. D. 68
Załącznik 5. Lokalizacja 68
Załącznik 6. Warunki lokalowe i wyposażenie pomieszczenia, środki dydaktyczne w miejscu edukacji diabetologicznej 69
Załącznik 7. Zalecenia w opiece diabetologicznej PFED 71
Załącznik 8. Kategoryzacji pacjentów według zdolności do samokontroli i samoopieki oraz zapotrzebowania na edukację diabetologiczną 99
Załącznik 9. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 1 101
Załącznik 10. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 2. Żywienie 105
Załącznik 11. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 3. Samokontrola glikemii z użyciem glukometru 108
Załącznik 12. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 4. System ciągłego monitorowania glikemii (CGM ) 111
Załącznik 13. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 5. Terapia z użyciem ciągłego podskórnego wlewu insuliny (OPI ) 113
Załącznik 14. Indywidualna karta edukacji diabetologicznej nr 6. Podawanie insuliny wstrzykiwaczem typu pen 116
Załącznik 15. Propozycje oceny jakości i efektywności świadczeń wykonywanych przez pielęgniarkę/położną na stanowisku E. ds. D. 118
Piśmiennictwo 124

Alicja Szewczyk

Jest specjalistą w dziedzinie Pielęgniarstwa Diabetologicznego i Pielęgniarstwa Pediatrycznego. Redaktor i współredaktor podręczników dla pielęgniarek i położnych: "Pielęgniarstwo diabetologiczne" i "Leczenie osobistą pompą insulinową". Autorka i współautorka wielu publikacji m.in. z zakresu pielęgniarstwa diabetologicznego, kształcenia podyplomowego oraz programów edukacyjnych dla zespołów terapeutycznych. Jest współautorem programu edukacyjnego w leczeniu cukrzycy u dzieci i młodzieży, nagrodzonego przez Polskie Towarzystwo Diabetologiczne. Uczestniczy w pracach Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych nad tworzeniem nowych programów kursów kwalifikacyjnych, specjalistycznych i dokształcających dla pielęgniarek i położnych. Współpracuje z Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych. Bierze aktywny udział w pracach naukowych. Najlepsza pielęgniarka - edukator w cukrzycy - 1996. Otrzymała Wyróżnienie św. Kamila „za codzienny trud pracy pielęgniarskiej, ponadprzeciętne zaangażowanie oraz podjęte działania edukacyjne w dziedzinie diabetologii dziecięcej w kategorii: pracownicy służby zdrowia z pasją realizujący swoją misję dla dobra chorych i cierpiących 2010” oraz Wyróżnienie Okolicznościowe od Prezydenta Warszawy „Za Zasługi Dla Ochrony Zdrowia w Mieście Stołecznym Warszawie.” Od grudnia 2014 r. pełni funkcję Konsultanta Krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa diabetologicznego. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi pacjentów. Bierze udział w ogólnopolskich programach edukacyjnych, współpracuje z czasopismami zawodowymi, z Fundacją Europejskich Pielęgniarek Diabetologicznych (FEND). Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Stowarzyszenia Pielęgniarek Pediatrycznych oraz Przewodniczącą Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii.

Polecamy

Tab1

    Inni Klienci oglądali również

    13,00 zł
    Do koszyka

    Postępy reumatologii klinicznej. Rozdział 19-20

    Rozdziały 19-20 z publikacji pt. "Postępy reumatologii klinicznej", redakcja naukowa: Irena Zimmermann-Górska. Rozdział 19. Choroba zwyrodnieniowa stawów Rozdział 20. Choroby stawów wywołane przez kryształy Osiągnięcia w ...
    376,38 zł 418,20 zł
    Do koszyka

    Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej w teorii i w praktyce

    Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej weszły na stałe do kanonu współczesnej rachunkowości, silnie oddziaływując także na regulacje lokalne poszczególnych państw, w tym polskich przepisów prawa. W obecnej dobie trudn...
    18,81 zł 20,90 zł
    Do koszyka

    Odbieranie odpoczynków przez kierowców – dobre praktyki i wymagane regulacje

    Z ebooka dowiesz się między innymi: 1. Jak wygląda odbieranie odpoczynków w kabinie pojazdu? 2. Jak wygląda odbieranie odpoczynków poza autem? 3. Jak powinien odbierać odpoczynek pojedynczy kierowca? 4. Jak powinna odbierać odpoczynek zał...
    32,40 zł 36,00 zł
    Do koszyka

    Statystyka. Od teorii do praktyki

    Czym różni się ta książka od innych podręczników statystyki? Autorzy książki, prof. dr hab. Grażyna Wieczorkowska i prof. dr hab. Jerzy Wierzbiński, którzy od kilkudziesięciu lat uczą statystyki studentów psychologii i zarzą...
    15,00 zł
    Do koszyka

    Pilnowanie strażników Etyka dziennikarska w praktyce

    Dziennikarze to strażnicy prawdy i demokracji. Ale okazuje się, że strażników trzeba pilnować, aby nie zapominali, że uprawiają zawód zaufania publicznego, że są “czwartą władzą” o ogromnych wpływach. Jeżeli praca dziennikarza...
    17,91 zł 19,90 zł
    Do koszyka

    Jak w praktyce wygląda zewnętrzne wspomaganie szkoły

    Zewnętrzne wspomaganie szkoły to jedno z nowych zadań placówek oświatowych. Dyrektorzy szkół często jednak zastanawiają się, czym jest zewnętrzne wspomaganie, jak je skutecznie zapewnić i jak wygląda w praktyce. Przedstawiamy praktyczne p...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.