0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 03 Rozdz. 1, cz. 3. Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych: Właściwości psychospołeczne studentów...; Problematyka autoedukacji...

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Violetta Rodek

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów - 03 Rozdz. 1, cz. 3. Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych: Właściwości psychospołeczne studentów...; Problematyka autoedukacji...

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym – ilościowym – zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny – jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej – polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki. Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-257-4
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp /  9

R o z d z i a ł  I
Problematyka autoedukacji w świetle krytycznej analizy literatury przedmiotu i niektórych badań naukowych / 17
1.1. Autoedukacja — przybliżenie pojęcia / 17
1.1.1. Wąskie i szerokie ujęcie autoedukacji. Konfrontacja stanowisk socjologicznych, psychologicznych i pedagogicznych / 17
1.1.2. Pojęcie i koncepcje samokształcenia kierowanego, czyli spór o samodzielność / 32
1.1.3. Mentoring, tutoring i coaching jako swoisty przykład kierowanej pracy nad własnym rozwojem / 35
1.2. Próba uściślenia pojęcia: autoedukacja / 45
1.3. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji / 49
1.4. Podstawowe komponenty autoedukacji / 62
1.5. Problematyka uwarunkowań autoedukacji — spojrzenie wieloaspektowe / 77
1.5.1. Uwarunkowania osobowościowe autoedukacji / 77
1.5.1.1. Współzależność podmiotowości jednostki i autoedukacji / 81
1.5.1.2. Samowiedza i samoocena jednostki a autoedukacja / 95
1.5.2. Uwarunkowania pedagogiczne i ich znaczenie dla autoedukacji / 100
1.5.3. Uwarunkowania środowiskowe, społeczne i kulturowe autoedukacji / 109
1.6. Właściwości psychospołeczne studentów. Zarys charakterystyki / 119
1.7. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań / 124

R o z d z i a ł  II
Metodologia badań własnych / 143
2.1. Przedmiot i typ badań własnych / 143
2.2. Cele i problemy badawcze / 147
2.3. Zmienne i wskaźniki / 150
2.4. Metody, techniki, narzędzia badawcze / 154
2.5. Dobór i charakterystyka grupy badawczej / 175

R o z d z i a ł  III
Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów. Prezentacja wyników badań własnych (etap ilościowy) / 181
3.1. Aktywność autoedukacyjna studentów / 181
3.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej / 183
3.1.2. Stopień aktywności autoedukacyjnej respondentów w sferze instrumentalnej / 187
3.1.3. Stopień aktywności autoedukacyjnej osób badanych w sferze biologicznej / 190
3.1.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej uczestników badań w sferze społecznej / 194
3.1.5. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze duchowej / 197
3.1.6. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów / 201
3.2. Sposoby realizacji celów autoedukacyjnych / 206
3.3. Czynniki wspomagające i utrudniające aktywność autoedukacyjną w percepcji respondentów / 215
3.4. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów a ich płeć / 231
3.5. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej respondentów związane z kierunkiem studiów / 233
3.6. Uwarunkowania aktywności autoedukacyjnej studentów związane z rodzajem studiów / 234
3.7. Aktywność autoedukacyjna osób badanych a rok studiów / 236
3.8. Korelacja pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a poziomem ich samooceny / 241
3.8.1. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej respondentów, a ich samooceną w sferze intelektu / 242
3.8.2. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej osób badanych, a poziomem ich samooceny w zakresie pozostałych cech (wygląd zewnętrzny, funkcjonowanie społeczne itd.) / 245
3.8.3. Zależność pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej studentów, a ich samooceną globalną / 248
3.9. Podsumowanie pierwszego — ilościowego — etapu badań / 251

R o z d z i a ł IV
Autoedukacja w narracjach autobiograficznych badanych studentów / 255
4.1. Pierwsze próby pracy nad własnym rozwojem i ich znaczenie dla procesu autoedukacji w świetle narracji uczestników badań / 258
4.2. Aktualne działania podejmowane przez studentów w ramach autoedukacji / 272
4.3. Uwarunkowania autoedukacji w narracjach studentów o różnym stopniu aktywności autoedukacyjnej / 290
4.4. Aktywność autoedukacyjna uczestników badań w aspekcie atrybutów osobowych człowieka. Pytanie o cel i sens podejmowania pracy nad własnym rozwojem / 314
4.5. Aktywność autoedukacyjna studentów w aspekcie oceny własnej skuteczności działań i szans powodzenia pracy nad swym rozwojem / 323
4.6. Plany autoedukacyjne w narracjach badanych studentów — perspektywa przyszłości / 331
4.7. Podsumowanie drugiego — jakościowego — etapu badań / 334

Zakończenie / 341

Bibliografia / 347

Aneksy / 361
Aneks 1. Skala Aktywności Autoedukacyjnej (SAA) / 361
Aneks 2. Normy stenowe dla poszczególnych podskal oraz dla całej SAA / 364
Aneks 3. Wzór kwestionariusza ankiety / 366
Aneks 4. Przykładowe narracje autobiograficzne osób badanych, zakwalifikowanych do różnych grup problemowych (wysoki i niski stopień aktywności autoedukacyjnej) / 367

Wykaz tabel / 374
Wykaz wykresów / 375

Inni Klienci oglądali również

35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Skuteczność i racja stanu. Z teki Ministra Spraw Zagranicznych RP

Teksty składające się na ten tom pochodzą z lat 1998–2000 i należą do spuścizny ówczesnego ministra spraw zagranicznych RP – Bronisława Geremka. Są wśród nich wystąpienia na forum Sejmu RP, przemówienia i inne teksty ok...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Problematyka intertemporalna w prawie. Zagadnienia podstawowe. Rozstrzygnięcia intertemporalne. Geneza, funkcje, aksjologia

Książka dotyczy tzw. prawa intertemporalnego czyli prawnych rozstrzygnięć zagadnień związanych ze zmianą prawa w stosunku do sytuacji prawnych z elementem dawnym. Stanowi pierwsze kompleksowe opracowanie tej problematyki. Od genezy współczesne...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Uwarunkowania rozwoju lokalnego na obszarach przygranicznych

Monografia przeznaczona jest dla specjalistów zajmujących się rozwojem lokalnym ze szczególnym uwzględnieniem obszarów przygranicznych. Praca ma charakter interdyscyplinarny i korzysta z dorobku wielu nauk tj. geografia, ekonomia ...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Literatura świadomości

HORYZONTY NOWOCZESNOŚCI. Tom 77Samuel Beckett jest w tej książce postacią centralną, ale nie jedyną. Jego dramaty, utwory prozą i poezja pozwalają zrozumieć, że pytania, które w języku własnej twórczości, trudnym do przełożeni...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

ZAGADNIENIA GOSPODAROWANIA ZASOBAMI PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE W ŚWIETLE ZASAD RACHUNKOWOŚCI

Problematyka gospodarowania zasobami pracy jest niezwykle szeroka, ma ponad 100-letnią historię oraz bogatą i obszerną teorię, zwłaszcza ekonomiczną teorię średniego zasięgu, użyteczną dla przedsiębiorstw, instytucji i pracowników. Przedmiot bad...
62,37 zł 69,30 zł
Do koszyka

W krajobraz literacko-kulturowy i językowy wpisane… Księga jubileuszowa dedykowana Profesor Bernadecie Niesporek-Szamburskiej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej

W środowisku akademickim księga jubileuszowa to wydawnictwo naukowe będące szczególnym wyrazem uznania dla badacza, naukowca, któremu jest dedykowane. 40-lecie pracy naukowej Pani Profesor Bernadety Niesporek-Szamburskiej stało się inspir...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!