0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości ipse pedagoga

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Walczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Spotkanie z wychowankiem. Ku tożsamości ipse pedagoga

Celem opracowania jest zapoznanie czytelników z elementami środowiska przyrodniczego i antropogenicznego kontynentu australijskiego. Zamiarem autorek było także przybliżenie współczesnych problemów społeczno-ekonomicznych tego obszaru. Książka ma więc dostarczyć argumentów do dyskusji i rozważań o procesach i relacjach zachodzących w przestrzeni geograficznej kontynentu. Choć wydawać by się mogło, że dotarcie do danych i faktów jest obecnie rzeczą prostą, to jednak, jak dowodzą doświadczenia dydaktyczne autorek, zadanie to w przypadku wielu studentów urasta do problemu nie do rozwiązania. Wierzymy, że dzięki tej książce, kłopoty te choć częściowo się zmniejszą. Zakres przestrzenny książki stanowi obszar zamknięty w granicach politycznych Związku Australijskiego. Ramy czasowe sięgają zaś początków państwa, a nawet okresu odkryć geograficznych w tym rejonie świata. Zdecydowanie jednak skupiono się na aktualnej sytuacji państwa. Podstawę analizy demograficznej i gospodarczej stanowią najnowsze dane statystyczne (dostępne jesienią 2008 r.). Dokumenty prawne (ustawy, raporty etc.) pozyskano ze stron internetowych odpowiednich instytucji rządowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-617-8
  • ISBN druku: 978-83-7525-617-8
  • Liczba stron: 408
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 9 
CZĘŚĆ I O PIERWOTNYM I WTÓRNYM WARUNKU UKIERUNKOWANIA SIĘ KU TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA 23 
Wprowadzenie 25 
I.1 W poszukiwaniu szczególności bycia pedagogiem 35 
I.1.1 Pedagog – „obecny” i „ślad” w wychowaniu jako wspólnym doświadczeniu oso- bowym  35 
I.1.2 Problem z byciem sobą w czasie – wprowadzenie w rozważania o tożsamości ipse  44 
I.1.3 Narodziny spotkania, czyli rzecz o odpowiedzi na „domaganie się” wychowanka  54 
I.2 Kim jest wychowanek jako Inny? 63 
I.2.1 Ujęcie Innego w kategorii symbolu 63 
I.2.2 Symbolika Innego jako Obcego 71 
 I.2.2.1 Inny jako Obcy-Nieobecny 72 
 I.2.2.2 Inny jako Obcy-Nieprzystający do mnie 74 
 I.2.2.3 Inny jako Obcy-Nie(rozpo)znany 76 
 I.2.2.4 Inny jako Obcy-Nieprzyjaciel  80 
 I.2.2.5 Inny jako Obcy-Wyjątkowy 82 
 I.2.2.6 Inny jako Obcy-Tajemnica 84 
I.2.3 Symbolika Innego jako Drugiego 89 
 I.2.3.1 Inny jako Drugi-Powszechny  89 
 I.2.3.2 Inny jako Drugi-Odbicie mnie 93 
 I.2.3.3 Inny jako Drugi-Towarzysz 97 
I.2.4 Symbolika Innego jako Wartości 100
 I.2.4.1 Inny jako wartość in concreto-Nosiciel wartości 101 
 I.2.4.2 Inny jako wartość in concreto-Twórca dzieł 109 
 I.2.4.3 Inny jako wartość autoteliczna  115 
I.3 Spotkanie z wychowankiem jako czaso-przestrzeńtożsamości narracyjnej pedagoga 121 
I.3.1 Gra wypowiadania się na scenie spotkania 121 
 I.3.1.1 Pozycyjność i wzajemna gra 121 
 I.3.1.2 Wewnętrzny język gry na scenie spotkania 134 
I.3.2 Spotkanie jako wartość in concreto 144 
 I.3.2.1 O wydarzeniu się spotkania i zdarzeniu w spotkaniu 144 
 I.3.2.2 Przebudzenie i przemiana Ja-aksjologicznego pedagoga 153 
I.3.3 O kruchości i pozorności spotkania  160 
 I.3.3.1 Niepewność – dramat – nadzieja 160 
 I.3.3.2 Od maskowania jako ochrony do maskowania jako kryjówki 169 
Podsumowanie  177 
CZĘŚĆ II ODPOWIEDZIALNOŚĆ – (SAMO)ŚWIADOMOŚĆ – REFLEKSJA JAKO FENOMENY TOŻSAMOŚCI IPSE PEDAGOGA  181 
Wprowadzenie 183 
II.1 „Odpowiedzialność za…” i „odpowiedzialność ku…”, czyli rzecz o dostojeństwie bycia sobą pomimo przemijalności  189 
II.1.1 Ja-pedagog jako nosiciel odpowiedzialności 189 
 II.1.1.1 O „odpowiedzialności za…”  189 
 II.1.1.2 O „odpowiedzialności ku…”  197 
II.1.2 Bycie odpowiedzialnym pedagogiem – warunek zmienności i trwałości siebie samego  204
 II.1.2.1 O poważaniu siebie 204 
 II.1.2.2 Od poważania siebie do bycia odpowiedzialnym pedagogiem 210 
 II.1.2.3 „Pęknięcia” w przeżywaniu tożsamości ipse 215 
II.2 (Samo)świadomość vel (samo)wiedza Ja-aksjologicznego pedagoga  229 
II.2.1 Konstytuowanie się Ja-aksjologicznego pedagoga  229 
 II.2.1.1 O (samo)świadomości vel (samo)wiedzy 229 
 II.2.1.2 Ja-aksjologiczne pedagoga jako wyróżniona postać jego (samo)świa domości vel (samo)wiedzy  237 
II.2.2 Kondycja (samo)świadomości vel (samo)wiedzy Ja-aksjologicznego pedagoga… 248 
 II.2.2.1 O widzeniu tego, co „daje” pedagogowi odczytanie symboliki wychowanka jako Innego 248 
 II.2.2.2 W kierunku dojrzałości aksjologicznej 258 
II.3 Od refleksji do bycia refleksyjnym pedagogiem  265 
II.3.1 Od myśli do myślenia dialogicznego pedagoga  265 
 II.3.1.1 Narodziny refleksji – od „wy-jaśnienia” do „wy-jaśniania” 265 
 II.3.1.2 Refleksja jako myślenie dialogiczne  277 
II.3.2 Szczególność bycia refleksyjnym 285 
 II.3.2.1 O wyobraźni, metaforze i intuicji w refleksji pedagoga 285 
 II.3.2.2 Bycie refleksyjnym – orientacją w byciu sobą pedagoga 301 
Podsumowanie 313 
CZĘŚĆ III W KIERUNKU ETYKI JAKO SZTUKI ODSŁANIANIA I TWORZENIA PEDAGOGICZNEGO ETHOSU  317 
III.1 Punkt wyjścia  319 
III.2 O normatywności etyki pedagogicznej  329
 III.2.1 Etyka versus moralność 329 
 III.2.2 Normatywność a uchylenie się od odpowiedzialności – od ortodoksji do herezji etycznej 336 
III.3 Etyka pedagogicznego ethosu – od wiedzy teoretycznej do wiedzy praktycznej 347 
 III.3.1 Etyka pedagogiczna jako wiedza teoretyczna odsłaniająca znaczenia 347 
 III.3.2 Poza normatywnością, lecz nie powinnością 358
 III.3.3 Etyka pedagogiczna jako wiedza praktyczna tworząca ethos  370 
III.4 Powrót do punktu wyjścia 383 
Bibliografia 389 
Od Redakcji 407
Słowa kluczowe: obcy szkolnictwo edukacja pedagog

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Symboliczne i realne podstawy tożsamości społecznej w średniowieczu

Publikacja dotyczy problematyki szeroko rozumianych tożsamości i ich kształtowania się w średniowieczu oraz związków między tożsamością a pamięcią, różnych nośników pamięci i mechanizmów budowania tożsamości zbiorowych. Auto...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Spotkania z Innymi

Spotkania z Innymi to bogato ilustrowany zbiór siedemnastu czytanek o osobach wyróżniających się pod pewnym względem, zwykle postrzeganych jako niezrozumiałe, dziwaczne, wręcz niebezpieczne, będących tematem plotek i stereotypowych opinii...
4,49 zł 4,99 zł
Do koszyka

FC Mezzi 4 - Spotkanie z Messim

Zawodnicy FC Mezzi w przerwie jesiennej jadą na wycieczkę do Barcelony. Będą mieszkali w szkole z basenem, zagrają w turnieju przeciwko hiszpańskim drużynom i odwiedzą Camp Nou. Nie mogą się już doczekać a w dodatku w drodze na Camp Nou spełnia się ich...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Rola pedagoga szkolnego w szkolnym systemie pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Publikacja, będąca próba połączenia refleksji teoretycznej i doświadczenia praktycznego autorek, stanowi kompendium wiedzy, które ukazuje warsztat pracy pedagoga w szerokim aspekcie podejmowanych przez niego zadań. Koncentrują się one wok...
31,49 zł 34,99 zł
Do koszyka

Spotkajmy się, zanim przyjdzie zima

Powieść o miłości, której nie zatrzyma nawet historia. Miłość rzadko kiedy bywa łatwa i prosta. Szczególnie w czasie Powstania Styczniowego. W bitwie pod Żyrzynem Polacy zdobywają transport rosyjskich rubli. Żołni...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Spotkanie na plaży

On o niej: Intryguje mnie i irytuje zarazem. Najpierw ujęła szczerością i spontanicznością. Zaraz potem uraziła moją dumę i godność. Dobry duszek i zły troll... A może po prostu głupi babsztyl? Ona o nim: Najzabawniejsze, że kiedy go zobaczyłam, wydał ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!