0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Socjologia kultury (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2007

  • Autor: Marian Golka

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
47,00 zł
42,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Socjologia kultury

Autor podejmuje wszystkie istotne problemy socjologii kultury. Omawia sposoby rozumienia kultury spotykane w socjologii oraz liczne typologie zjawisk kulturowych. Charakteryzuje procesy nabywania kultury w wymiarze jednostkowym – przez socjalizację czy akulturację, a także procesy wytwarzania się kultury w wymiarze dziejowym. Następnie zastanawia się nad znaczeniem kultury dla kształtowania się osobowości i tożsamości indywidualnej i zbiorowej. W kolejnych rozdziałach analizuje formy i przejawy uczestnictwa kulturalnego. W epoce nowoczesnej jest to przede wszystkim zagadnienie „zanurzenia” ludzi w kulturze masowej i popularnej oraz wyłaniającym się pod koniec XX wieku społeczeństwie informacyjnym. (...) Marian Golka zaprezentował w podręczniku budzącą respekt erudycję, która sięga głęboko w przeszłość. Autor wskazuje każdorazowo historyczne korzenie i pierwsze sformułowania na temat kultury, a równocześnie uwzględnia prace nowsze i najnowsze, ukazując ewolucję teorii kultury aż do czasów dzisiejszych.

(z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Piotra Sztompki)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-241-1
  • Liczba stron: 359
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	7
Prolog	9
	1. Poznawanie kultury jako kultura	9
	2. Zadania socjologii kultury	13
	3. Socjologia kultury a dyscypliny pokrewne	16
	4. Koncepcje teoretyczne w refleksji nad kulturą	22
Rozdział I. Podstawy socjologicznego pojmowania kultury	28
	1. Powstanie i rozwoj socjologicznej refleksji nad kulturą	29
	2. Rozrożnienia kultury	37
	3. Kultura a komunikowanie	44
	4. Zasadnicze cechy socjologicznego pojmowania kultury	54
Rozdział II. Procesy nabywania kultury	61
	1. Rozumienie procesow nabywania kultury	62
	2. Antropogeneza i nabywanie kultury w aspekcie filogenetycznym	63
	3. Czynniki nabywania kultury w procesie ontogenetycznym	70
	4. Zabawa i jej oddziaływanie	76
	5. Typy procesow nabywania kultury	80
	6. Cechy, mechanizmy i funkcje enkulturacji	85
Rozdział III. Czynniki społeczno-kulturowe a osobowość	91
	1. Pojęcie osobowości i jej struktura	92
	2. Powstawanie osobowości	100
	3. Społeczno-kulturowe typy osobowości i warunki ich powstawania	103
	4. Tożsamość i jej oblicza	112
Rozdział IV. Uczestnictwo w kulturze	120
	1. Ogolna charakterystyka i cechy uczestnictwa w kulturze	121
	2. Układy kultury	126
	3. Wskaźniki, uwarunkowania i typy uczestnictwa w kulturze	134
Rozdział V. Kultura masowa i kultura popularna	144
	1. Socjologiczne określenie kultury masowej i kultury popularnej	145
	2. Historyczne uwarunkowania powstania kultury masowej	148
	3. Charakterystyka treści kultury masowej	151
	4. Oceny kultury masowej	159
	5. Zmiany w kulturze masowej i społeczeństwo informacyjne	168
Rozdział VI. Zrożnicowanie społeczne a zrożnicowanie kulturowe	176
	1. Koncepcje teoretyczne	177
	2. Procesy przyczyniające się do autonomizacji cech społecznych i cech kulturowych	184
	3. Style życia	191
	4. Podkultury, nowoplemiona, sekty	196
	5. Poziomy kultury	203
Rozdział VII. Ocena i porownywanie kultur	209
	1. Powszechność porownywania kultur i ich ocen	210
	2. Etnocentryzm i relatywizm kulturowy	213
	3. Kryteria ocen i porownywania kultur	219
	4. Problem wielokulturowości	224
Rozdział VIII. Dynamika kultury i życia społeczno-kulturowego	232
	1. Problem statyki i dynamiki	233
	2. Teoria konwergencji i teoria dyfuzji	236
	3. Czynniki sprzyjające zmianie społeczno-kulturowej	243
	4. Inne przejawy dynamiki życia społeczno-kulturowego	251
	5. Skutki zmian społeczno-kulturowych	255
	6. Czynniki stałości i oporu wobec zmian społeczno-kulturowych	260
Rozdział IX. Zagadnienia socjologii sztuki	267
	1. Sztuka jako zjawisko społeczno-kulturowe	268
	2. System artystyczny i jego składniki	271
	3. Tworzenie, obieg, obecność i odbior sztuki	276
	4. Społeczne funkcje sztuki	294
Rozdział X. System społeczno-kulturowy	302
	1. Myślenie systemowe	303
	2. Budowa i cechy systemow społeczno-kulturowych	309
	3. Po co ludziom kultura?	324
Bibliografia	328
Indeks nazwisk	350
Spis fotografii	358

Inni Klienci oglądali również

2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Filozoficzna refleksja nad kulturą jako próba odpowiedzi na problemy współczesności - 02 Norma a normalność

Kultura, rozumiana szeroko, jako całokształt ludzkich działań, obnaża duchową rzeczywistość człowieka. Jest ona bowiem we wszystkich swych przejawach sposobem jego bytowania, wyznacza także możliwości i wytycza drogi urzeczywistniania właściwego mu pow...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Płeć - język - kultura - 07 Polszczyzna wobec nienormatywnych zachowań i tożsamości płciowych, Problemy nominacji

Książka jest propozycją wskazania związków między płcią, językiem i kulturą. Płeć pojmowana jest tutaj jako fenomen przede wszystkim uwikłany kulturowo, szczególną uwagę zwrócono na jego różnorodność, nieoczywistość, dostrze...

Kultura ludowa źródłem działań artystycznych, badawczych i naukowych - 09 Twórczość plastyczna Jana Wałacha jako źródło badań antropologicznych i etnomuzykologicznych

Publikacja zbiorowa pt. Kultura ludowa źródłem działań artystycznych, badawczych i naukowych pod redakcją Magdaleny Szyndler skierowana jest zarówno do badaczy zorientowanych naukowo, jak i do miłośników-amatorów folkloru na...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Dylematy polityki zagranicznej Polski na początku XXI wieku - 05 Kultura strategiczna Polski po 1989 roku

Praca składa się z siedmiu części obejmujących wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z polską polityką zagraniczną na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku. Obejmują one kolejno: ewolucję środowiska międzynarodowego Polski na przełomie ...

Szkice o antyku. T. 2: Śmierć w antycznej kulturze śródziemnomorskiej - 02 Losy ludzi sprawiedliwych Starego Testamentu według myślicieli chrześcijańskich I–II wieku

Drugi tom "Szkiców o antyku", którego tematem jest "Śmierć w antycznej kulturze śródziemnomorskiej" zawiera jedenaście artykułów omawiających z różnych perspektyw fenomen śmierci w antyku. Chociaż ...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 21 Polonistyczne czytanie ikonicznych tekstów kultury w wirtualnej rzeczywistości

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.