0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Social Construction of Sex Work

(eBook)

Ethnography of Escort Agencies in Poland

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Izabela Ślęzak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Social Construction of Sex Work

The book presents the social organization of escort agencies in Poland. The author focuses on analyzing the actions of female sex workers who are seen as active entities co-creating their working conditions. The author discusses the relationships between employees of the premises, namely the women providing sex services, the managers of the agencies and the security workers. Furthermore, she analyses the interactions between sex workers and their clients. The book is addressed to people who are interested in qualitative sociology, and those who would like to understand contemporary escort agencies in Poland. It will be also interesting for employees of organizations which work with people who provide sex services.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-8142-097-6
  • ISBN druku: 978-83-8142-096-9
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
PREFACE	9

Chapter 1. RESEARCH PROJECT – ASSUMPTIONS, METHODS, CONTEXTS	15
1.1. Context of the research – indoor sex work in contemporary Poland	15
1.1.1 Escort agencies in Poland 	15
1.1.2. The provision of sex services in Poland and legal regulations 	19
1.2. Theoretical inspirations for the research 	20
1.2.1. Prostitution versus sex work 	20
1.2.2. The theoretical perspective of the research 	24
1.3. Methodology of the research 	28
1.3.1. Ethnographic research and grounded theory methodology – a synergy of methods 	28
1.3.2. Data collection techniques 	31
1.3.2.1. Observation in escort agencies 	32
1.3.2.2. Interviews with sex workers and other agency workers 	35
1.3.3. Ethical issues 	38

Chapter 2. MANAGING AN ESCORT AGENCY 	43
2.1. The organizational framework 	43
2.2. Strategies for selecting female workers for escort agencies 	45
2.3. Recruitment of female sex workers for escort agencies 	49
2.3.1. Additional actions by the bosses 	58
2.4. Management styles 	62
2.4.1. Oppressive management style 	62
2.4.2. A style based on excessive fraternization 	68
2.4.3. A style based on distanced professionalism 	70
2.4.4. A style based on kind professionalism 	71
2.4.5. Management styles – summary 	74
2.5. Strategies adopted by female workers in various management styles 	74
2.6. Summary 	79

Chapter 3. RELATIONS BETWEEN CO-WORKERS – RIVALRY VERSUS COOPERATION 	81
3.1. The process of reconstructing a hierarchy in a group of co-workers 	81
3.2. The development of relationships between co-workers 	88
3.2.1. The positioning of a new female worker 	90
3.2.1.1. Reconstruction of the biography of a new worker 	90
3.2.1.2. Evaluation of the attitude adopted by the new towards the other female workers 	93
3.2.1.3. Estimation of the erotic capital of a new female worker 	95
3.2.2. Minimum involvement strategy 	96
3.2.3. Hostile actions 	100
3.2.3.1. Conditions influencing the course of hostile actions 	104
3.2.3.2. Strategies of the new female workers towards hostile actions 	106
3.2.4. Pragmatic acceptance 	109
3.2.4.1. Rivalry control strategies 	110
3.2.4.2. Pragmatic alliances 	112
3.2.4.3. Maintaining polite neutrality 	113
3.2.4.4. The management of negative emotions 	114
3.2.4.5. Professional solidarity 	116
3.2.5. Peer groups, emotional relationships and friendships 	116
3.3. Teamwork and socialization for sex work 	118
3.4. Between rivalry and cooperation – a summary 	122

Chapter 4. WORK WITH THE CLIENT IN THE LOUNGE 	125
4.1. Strategies for choosing clients in the lounge 	125
4.1.1. Selective choice of clients 	126
4.1.2. The non-selective approach 	135
4.2. Techniques for choosing clients in the lounge 	139
4.2.1. Strategic seduction 	139
4.2.2. Working to discourage the client 	147
4.2.3. Strategic seduction as a group action 	148
4.2.4. Strategic seduction and groups of clients 	150
4.2.5. Incidents in the lounge – the breakdown of the strategic seduction	153
4.3. Summary 	157

Chapter 5. WORK WITH THE CLIENT IN THE ROOM 	159
5.1. Dimensions of work with the client 	159
5.1.1. Scope of the work with the client 	159
5.1.1.1. Working (with/on) the client’s body 	159
5.1.1.2. Parapsychological work 	161
5.1.1.3. Negotiating the scope of work with the client 	165
5.1.2. Negotiating the level of earnings 	167
5.1.3. Negotiating the duration of the meeting 	173
5.1.4. Work on the relationship 	177
5.2. Feeling the client 	183
5.3. Scenarios of relations with the client in the room 	184
5.3.1. Romance 	185
5.3.2. Erotic adventure 	188
5.3.3. Sexual service 	189
5.3.4. Mechanical sex 	190
5.3.5. Scenarios of relations with the client in the room – final remarks 	191
5.4. Summary 	192

Chapter 6. SECURITY AND SAFETY WORK 	195
6.1. Agency managers and the matter of safety 	195
6.2. Security guards and work safety 	198
6.3. Female workers and work safety 	203
6.3.1. Experiencing violence by sex workers in escort agencies 	203
6.3.2. Preventive and defensive actions undertaken by female workers 	206
6.4. Strategies of female workers towards aggressive behaviors of clients 	210
6.4.1. Passive strategy 	210
6.4.2. Strategy of active actions 	213
6.4.2.1. Gentle persuasion 	213
6.4.2.2. Confrontation actions 	215
6.4.2.3. Ultimatum 	217
6.4.2.4. Degradation of the client 	218
6.4.2.5. Emotion for emotion 	221
6.4.3. The strategies of female workers towards aggressive behaviors of clients – final remarks 	221
6.5. How to deal with difficult experiences 	222
6.6. Summary 	224

CONCLUSION 	225
REFERENCES 	231
A LIST OF FIGURES 	243
ANNEX 	245

Inni Klienci oglądali również

15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

The Gospel of Work and Wealth in the Puritan Ethic

W rozprawie zostały przedstawione powiązania pomiędzy zaistnieniem i funkcjonowaniem purytańskiej ideologii wyrażonej w rozmaitych dziełach (publicznych i prywatnych) oraz procesami społeczno-politycznymi a ich realnym wpływem na rzeczywistość purytańs...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Social Bonds in the Political Culture in Kyrgyzstan

Tom 4. serii "Kultura i polityka" wydawanej we współpracy z Instytutem Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.Piotr Załęski - Assistant Professor and head of the Laboratory of Political Culture at the Institute of Pol...
26,46 zł 29,40 zł
Do koszyka

Changes in social awareness on both sides of the border

Celem książki pod naukową redakcją Urszuli Swadźby i Daniela Topinki jest prezentacja zmian w świadomości społecznej, które zaszły i nadal zachodzą po obu stronach granicy polsko-czeskiej (na Śląsku i Morawach). Owe zmiany dotyczą nie tylko młod...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

The Social Gangster

The fifth volume in the chronicles of Craig Kennedy, scientific detective, takes up the familiar and successful formula for a new round of adventures. Craig Kennedy continues to amaze with his usual sorts of crimes – jewel theft, missing persons,...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

New Paradigm of the Social Housing Finance. Case Study of Poland

Social housing plays a crucial role in the development of housing market as well as housing exclusion. Contemporary, it is not only financed by the state, but also includes new forms of publicly supported and non-market housing, such as cooperatives, r...
42,48 zł 47,20 zł
Do koszyka

Social Media strategicznie wprowadzenie

Na temat strategii działalności w mediach społecznościowych napisano wiele, zarówno w publikacjach naukowych, jak i branżowych. Czy jednak można mówić o „strategii social media”? Czy może raczej strategia jest tylko jedna &nda...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!