Skuteczne strategie wynagrodzeń - tworzenie i zastosowanie to najnowsza publikacja prof. Stanisławy Borkowskiej, będącej autorytetem w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi.
W książce w kompleksowy sposób omówiono proces tworzenia systemów wynagrodzeń oraz metody zarządzania nimi. Czytelnik dowie się, jak tworzyć takie systemy, aby były spójne ze strategią firmy, jej strukturą i kulturą organizacyjną oraz z otoczeniem zewnętrznym, i jak nim zarządzać.
Autorka porusza aktualne problemy, takie jak:
wpływ globalnego kryzysu na strategie wynagradzania pracowników, sposoby kształtowania poszczególnych składników wynagrodzeń, w tym
świadczeń dodatkowych oraz długoterminowych,
sposoby wynagradzania menedżerów, w tym także menedżerów międzynarodowych.
Studia przypadków dotyczące firm polskich i zagranicznych pozwolą poznać praktyczne zastosowania omawianych zagadnień.
Adresaci:
Publikacja jest adresowana do członków kierownictwa firm odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności do specjalistów ds. wynagrodzeń, oraz do firm konsultingowych świadczących usługi w tej dziedzinie. Może zainteresować także wykładowców akademickich oraz studentów zdobywających wiedzę w obszarze zarządzania i ekonomii.
O autorce str. 9 Wprowadzenie str. 11 Rozdział 1. Istota i funkcje wynagrodzeń str. 15 Podstawowe pojęcia str. 15 Podstawowe funkcje wynagrodzeń str. 28 Osiem przykazań skutecznego motywowania przez wynagrodzenia str. 32 Determinanty skutecznego motywowania przez wynagrodzenia str. 35 Rozdział 2. Potrzeba budowy nowych systemów wynagrodzeń w przedsiębiorstwie. Wyzwania globalizacyjne str. 51 Tradycyjne systemy wynagrodzeń str. 51 Dlaczego trzeba budować nowe systemy wynagrodzeń str. 56 Kierunki zmian w systemach wynagrodzeń str. 60 Rozdział 3. Projektowanie systemu wynagrodzeń w organizacji gospodarczej str. 78 Strategia wynagrodzeń i jej determinanty str. 78 Cząstkowe strategie wynagrodzeń całkowitych str. 83 Wpływ strategii organizacyjnej na strategię wynagrodzeń str. 84 Struktura i projektowanie pakietów wynagrodzeń str. 96 Wynagrodzenie pakietowe str. 101 Procedura projektowania systemu wynagrodzeń str. 114 Rozdział 4. Wartościowanie pracy podstawą polityki wynagrodzeń str. 134 Znaczenie wartościowania pracy str. 135 Techniki wartościowania pracy i przesłanki ich doboru str. 138 Jak wykorzystać wyniki wartościowania w polityce wynagrodzeń str. 191 Rozdział 5. Systemowe oceny efektów: znaczenie i metody str. 199 Rola oceny efektów str. 199 Zasady oceny efektów str. 201 Ocena organizacyjnych efektów pracy str. 211 Ocena grupowych efektów pracy str. 217 Okresowe oceny pracownicze str. 219 W trosce o spójność i poprawność ocen str. 256 Rozdział 6. Rynkowe przeglądy wynagrodzeń i ich użyteczność str. 259 Cele i charakter rynkowych przeglądów wynagrodzeń str. 259 Rodzaje przeglądów wynagrodzeń str. 268 Standardy jakościowe rynkowych przeglądów wynagrodzeń str. 271 Procedura prowadzenia rynkowych przeglądów wynagrodzeń str. 282 Porównania międzynarodowe dotyczące przeglądów wynagrodzeń str. 288 Rozdział 7. Jak budować tabele płac str. 291 Determinanty motywacyjnych tabel płac str. 291 Budowa tabel płac na podstawie wyników wartościowania pracy str. 294 Tradycyjne czy elastyczne tabele płac str. 310 Rozdział 8. Jak podwyższać płace str. 314 Automatyczne podwyżki wynagrodzeń i tradycyjne tabele płac str. 315 Kryteria dokonywania podwyżek i elastyczne tabele płac str. 316 Podwyżki płac a problemy związane z zarządzaniem tabelami płac str. 333 Zasady podwyższania płac str. 334 Rozdział 9. Formy wynagrodzeń - bodźce krótkoterminowe str. 336 Tradycyjne formy wynagrodzeń str. 337 Nowsze formy wynagrodzeń str. 340 Porównanie tradycyjnych i nowszych form wynagrodzeń str. 372 Premiowanie str. 374 Rozdział 10. Wynagrodzenia długoterminowe str. 393 Wynagrodzenia odroczone str. 395 Długoterminowe bodźce własnościowe i własnościowe powiązane z efektami firmy str. 415 Akcje w firmach prywatnych str. 432 Formy bodźców powiązanych z własnością stosowane w spółkach str. 434 Bodźce własnościowe w praktyce str. 439 Długoterminowe bodźce finansowe str. 446 Problemy związane z wyceną wartości bodźców długoterminowych str. 448 Systemy zachęt do rozwoju bodźców długoterminowych str. 452 Zarządzanie bodźcami długoterminowymi str. 454 Rozdział 11. Beneficja i środki uznania str. 465 Beneficja str. 465 Środki uznania str. 501 Rozdział 12. Wynagradzanie specjalistów do spraw sprzedaży str. 505 Główne składniki wynagrodzeń specjalistów do spraw sprzedaży str. 506 Osiem etapów projektowania systemów wynagrodzeń specjalistów do spraw sprzedaży str. 511 Rozdział 13. Wynagradzanie wyższej kadry kierowniczej - systemy, struktura i zróżnicowanie str. 541 Współczesny kierownik - cechy jego pracy, kompetencje, odgrywane role str. 541 Specyfika wynagradzania kadry kierowniczej - teraźniejszość i przyszłość str. 544 Zróżnicowanie wynagrodzeń kierowników str. 568 Wynagradzanie kadry kierowniczej w firmach międzynarodowych str. 581 Globalne systemy wynagrodzeń str. 584 Wynagradzanie w kryzysie str. 592 Rozdział 14. Zarządzanie wynagrodzeniami str. 598 Ocena efektywności wynagrodzeń str. 600 Analiza i usprawnianie systemów wynagrodzeń str. 605 Metody analizy systemu wynagrodzeń str. 609 Bezpośredni wpływ wynagrodzeń na efekty pracy str. 621 Kontrola budżetowa str. 628 Informacja w zarządzaniu wynagrodzeniami str. 632 Negocjacje i konsultacje dotyczące płac i dochodów z pracy str. 634 Kilka ogólnych zasad negocjowania i budowy układów zbiorowych pracy str. 639 Kto powinien zarządzać systemami wynagrodzeń? str. 647 Indeks str. 649