0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Sieci w zarządzaniu strategicznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE EKONOMICZNE

  • Autor: Wojciech Czakon

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Sieci w zarządzaniu strategicznym

Sieci w zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in. socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny, choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym, swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania. Opracowanie zawiera: definicję sieci w zarządzaniu strategicznym, przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych, ilustrację zastosowania sieci przykład praktyczny, krytyczne podsumowanie, listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w zarządzaniu strategicznym. Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze, wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków. Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-4728-0
  • ISBN druku: 978-83-264-3866-0
  • Liczba stron: 264
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorze 	  9
Wstęp 	  11
1. Sieci w naukach o zarządzaniu  	  21
1.1. Upadek mitu atomizacji  	  23
1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze 	  29
1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci  	  32
1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji? 	  38
1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu 	  42
1.3.1. Cechy organizacji sieciowej 	  42
1.3.2. Polimorfizm sieci 	  48
1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym 	  54
1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania  	  55
1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu 	  58
1.5. Podsumowanie 	  60
2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci  	  62
2.1. Kierowalność 	  62
2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności  	  63
2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć 	  67
2.2. Stabilność 	  70
2.2.1. Formy niestabilności sieci 	  72
2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci 	  74
2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci  	  76
2.3. Przepływ wiedzy w sieciach 	  78
2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się 	  79
2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy 	  82
2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy  	  88
2.4. Apropriacja wartości 	  91
2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości 	  93
2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości  	  97
2.5. Podsumowanie 	  100
3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości  	  102
3.1. Wielkość sieci 	  103
3.2. Heterogeniczność sieci 	  105
3.3. Gęstość sieci 	  110
3.4. Pozycja w sieci 	  116
3.5. Podsumowanie  	  120
4. Koordynacja współdziałania w sieci 	  122
4.1. Mechanizmy koordynacji 	  123
4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa 	  125
4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna 	  127
4.1.3. Klan - koordynacja społeczna 	  130
4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji 	  135
4.3. Podsumowanie  	  139
5. Kompetencje współdziałania w sieciach 	  141
5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa  	  143
5.1.1. Rutyny organizacyjne 	  143
5.1.2. Zdolności 	  146
5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa 	  151
5.1.4. Kompetencje dynamiczne 	  154
5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw 	  159
5.2.1. Kompetencja relacyjna  	  159
5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej  	  165
5.3. Podsumowanie  	  171
6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu 	  173
6.1. Strategiczne centrum sieci 	  174
6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć 	  180
6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci 	  183
6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji 	  185
6.2.3. Pozycja w sieci  	  190
6.3. Funkcje lidera sieci 	  193
6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci 	  194
6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg  	  197
6.3.3. Dyrygowanie w sieci 	  203
6.4. Podsumowanie  	  205
7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym 	  208
7.1. Metodyka badań 	  209
7.1.1. Studium przypadku 	  210
7.1.2. Techniki gromadzenia danych 	  211
7.1.3. Techniki analizy danych 	  214
7.2. Wyniki badań empirycznych 	  216
7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET 	  216
7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej 	  220
7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej 	  223
7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów  	  228
Zakończenie 	  233
Bibliografia  	  239
Spis ilustracji 	  257
Spis tabel 	  259
Indeks 	  261
Słowa kluczowe: monografia

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Homo Irretitus. W sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego

W niniejszej publikacji punktem wyjścia i osią tematyczną stała się kategoria, przywołana m.in. przez Edwina Bendyka w znakomitym, wciąż bardzo aktualnym tomie „Antymatrix” – homo irretitus. O ile łaciński termin irretio oznacza chwyt...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo transmisji informacji w sieci cyfrowej radiołączności kolejowej

W kolejnych rozdziałach przedstawiono: problematykę Europejskiego System Zarządzania Ruchem Kolejowym – ERTMS; ogólną charakterystykę systemu GSM-R (jego architekturę i strukturę, analizę usług i funkcji możliwych do realizacji, zwłaszcza ...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Warsztat stratega. Zbiór narzędzi dla trenerów i wykładowców zarządzania strategicznego

Warsztat stratega to cenny zbiór pomocy dydaktycznych i metodycznych, które może wykorzystać każdy, kto uczy zarządzania strategicznego (trenerzy, wykładowcy, szkoleniowcy) albo sam się kształci lub pomaga tworzyć i wdrażać strategie (prz...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Świat w sieci. Państwa, społeczeństwa, ludzie. W poszukiwaniu nowego paradygmatu bezpieczeństwa narodowego

Podstawowym zadaniem autora było zdefiniowanie sieciowego paradygmatu bezpieczeństwa państwa i określenie jego elementów dających się wyabstrahować w myśli strategicznej zarówno polskiej, jak i zagranicznej. Praca nosi zatem charakter ...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Podmiotowość pracy w sieci

Jedną z dziedzin życia, w której rozwój Internetu dokonał rewolucji, jest rynek pracy. Coraz częściej pracownik nie jest już przywiązany na stałe do jednego pracodawcy i miejsca - sieć pozawala mu uczestniczyć w kilku różnych proje...
13,28 zł 14,76 zł
Do koszyka

Inżynieria systemów i analiza systemowa w zarządzaniu

Właściwa ekonomia, respektująca porządek moralny i bytowy, jest zbawieniem narodów i filozofią tworzenia, a jej rozwiązania dotyczą czasoprzestrzeni i respektu przed przemijaniem. Tym samym wybór decyzji opiera się na rozróżnieniu ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!