0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Toruń, 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Rafał Haffer

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Samoocena i pomiar wyników działalności w systemach zarządzania przedsiębiorstwem. W poszukiwaniu doskonałości biznesowej

Temat pracy wpisuje się w nad wyraz aktualny, światowy nurt badawczy o wpływie samooceny na efektywność przedsiębiorstw. [ ...] Novum pracy jest jednoznaczne i ważkie dla nauk o zarządzaniu. [ ... ] Autor - na podstawie trafnie dobranej literatury przedmiotu, a także doświadczeń praktycznych i starannie zebranych wyników badań - podjął bardzo udaną próbę diagnozy i oceny rozwoju stosowanych w przedsiębiorstwach w Polsce podejść do samooceny organizacji, po to, by jako syntezę wniosków z badań zaproponować wartościowy dla nauki i praktyki kompleksowy system samooceny oraz procedurę jego wdrożenia. [ ...] Praca - ufam - będzie cenną, poszukiwaną pozycją wydawniczą, zarówno w środowisku naukowo-badawczym, w tym akademickim, jak i wśród przedstawicieli praktyki życia gospodarczego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-231-2149-7
  • Liczba stron: 582
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1. Dojrzałość systemu zarządzania przedsiębiorstwem jako wyznacznik doskonałości biznesowej	17
	1.1. Ewolucja doskonałości biznesowej	17
		1.1.1. Doskonałość 1.0: miękkie zasoby organizacji	21
		1.1.2. Doskonałość 2.0: zmiana	22
		1.1.3. Doskonałość 3.0: uczenie się	24
		1.1.4. Doskonałość 4.0: zintegrowany rozwój	26
		1.1.5. Doskonałość 5.0: budowanie jakości w ramach 4P	27
		1.1.6. Doskonałość 6.0: maksymalizowanie wartości dla interesariuszy	31
		1.1.7. Doskonałość 7.0: modele doskonałości biznesowej	36
		1.1.8. Doskonałość 8.0: dojrzałość systemu zarządzania	38
	1.2. System zarządzania i wyznaczniki jego dojrzałości	45
		1.2.1. Standardy w zakresie zarządzania jakością	52
			1.2.1.1. System zarządzania jakością według norm ISO serii 9000	52
			1.2.1.2. Sektorowe standardy zarządzania jakością	70
		1.2.2. Inne standardy zarządzania	73
		1.2.3. Zasady zarządzania	90
		1.2.4. Model podejścia procesowego	104
		1.2.5. Metodyki doskonalenia procesów	113
			1.2.5.1. Business Process Reengineering (BPR)	114
			1.2.5.2. Lean Management	121
			1.2.5.3. Six Sigma	127
			1.2.5.4. Lean Six Sigma	153
		1.2.6. Metodyki pomiaru wyników działalności i modele samooceny	156
		1.2.7. Technologie informatyczne	157
		1.2.8. Integracja systemu zarządzania	163
	1.3. Projektowanie systemu zarządzania przedsiębiorstwem	174
Rozdział 2. Samoocena i pomiar wyników działalności przedsiębiorstwa	191
	2.1. Samoocena przedsiębiorstwa w oparciu o model doskonałości biznesowej	191
		2.1.1. Istota i korzyści samooceny przedsiębiorstwa	192
		2.1.2. Modele stosowane do samooceny przedsiębiorstwa	201
			2.1.2.1. Model Nagrody Deminga	202
			2.1.2.2. Model Nagrody Jakości Malcolma Baldrige'a	211
			2.1.2.3. Model Europejskiej Nagrody Jakości	220
			2.1.2.4. Model Polskiej Nagrody Jakości	229
			2.1.2.5. Przegląd wybranych narodowych modeli doskonałości biznesowej	232
		2.1.3. Realizacja procesu samooceny w przedsiębiorstwie	239
		2.1.4. Metody samooceny przedsiębiorstwa	274
	2.2. Samoocena w oparciu o system pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	298
		2.2.1. Metodyki pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	298
		2.2.2. Definicja systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	325
		2.2.3. Charakterystyki systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	333
			2.2.3.1. Elementy systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	333
			2.2.3.2. Funkcje systemu pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	336
			2.2.3.3. Procesy realizowane w systemie pomiaru wyników działalności przedsiębiorstwa	338
Rozdział 3. Zastosowane metody badań i charakterystyka próby badawczej	341
	3.1. Metodyka i procedura badań empirycznych	341
	3.2. Budowa kwestionariuszy ankiety i wywiadu	348
	3.3. Metoda ekspercka	350
	3.4. Charakterystyka próby badanych przedsiębiorstw	353
Rozdział 4. Aktywność polskich przedsiębiorstw w zakresie samooceny i jej wyniki a stosowane systemy zarządzania	365
	4.1. Charakterystyka zmiennych i skal pomiarowych	365
	4.2. Systemy zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach	376
	4.3. Charakterystyka systemów samooceny stosowanych w przedsiębiorstwach	384
		4.3.1. Obszary systemów samooceny	386
		4.3.2. Elementy systemów samooceny	388
		4.3.3. Funkcje systemów samooceny	391
		4.3.4. Procesy realizowane w systemach samooceny	395
	4.4. Zakres samooceny i stosowane w przedsiębiorstwach mierniki wyników działalności	397
		4.4.1. Perspektywa finansowa	400
		4.4.2. Perspektywa klientów	405
		4.4.3. Perspektywa pracowników - uczenia się i wzrostu	408
		4.4.4. Perspektywa procesów wewnętrznych	412
	4.5. Poziom doskonałości biznesowej przedsiębiorstw	417
		4.5.1. Wyniki samooceny według modelu EFQM a stosowane systemy zarządzania	417
		4.5.2. Samoocena a uzyskiwane wyniki działalności	423
		4.5.3. Wyniki samooceny według modelu DBEI - analiza porównawcza polskich i duńskich przedsiębiorstw	426
		4.5.4. Poziom doskonałości biznesowej a realizacja funkcji personalnej	436
		4.5.5. Poziom doskonałości biznesowej a stosowane zintegrowane systemy informatyczne	443
	4.6. Obszary samooceny, w których osiągane wyniki najsilniej skorelowane są z całkowitą efektywnością funkcjonowania przedsiębiorstw	448
Rozdział 5. Podstawy i warunki budowania kompleksowych systemów samooceny polskich przedsiębiorstw	457
	5.1. Weryfikacja hipotez badawczych - wyniki badań w przedsiębiorstwach i opinie ekspertów	457
	5.2. Ramowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa	465
		5.2.1. Obszary kompleksowego systemu samooceny	468
		5.2.2. Elementy kompleksowego systemu samooceny	476
		5.2.3. Funkcje kompleksowego systemu samooceny	479
		5.2.4. Procesy realizowane w kompleksowym systemie samooceny	484
	5.3. Etapy procesu i procedura wdrażania kompleksowego systemu samooceny w przedsiębiorstwie	484
	5.4. Wewnątrzorganizacyjne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach	500
		5.4.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	500
		5.4.2. Perspektywa ekspertów	511
		5.4.3. Kluczowe czynniki wewnątrzorganizacyjne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	514
	5.5. Zewnętrzne warunki sprzyjające budowie kompleksowych systemów samooceny w przedsiębiorstwach	517
		5.5.1. Czynniki otoczenia sektorowego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	517
			5.5.1.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	517
			5.5.1.2. Perspektywa ekspertów	521
		5.5.2. Czynniki otoczenia ogólnego stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	523
			5.5.2.1. Perspektywa przedstawicieli przedsiębiorstw	523
			5.5.2.2. Perspektywa ekspertów	526
		5.5.3. Kluczowe czynniki zewnętrzne stymulujące przedsiębiorstwa do budowy kompleksowych systemów samooceny	529
	5.6. Wynikowy model kompleksowego systemu samooceny przedsiębiorstwa	532
Zakończenie	543
Spis tabel	549
Spis rysunków	555
Literatura	561
Summary	579

Inni Klienci oglądali również

20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Rozwiązania instytucjonalne polskiego systemu finansowego

Recenzowana praca spełnia w wysokim stopniu wymogi pracy naukowej i może być rekomendowana jako pomoc dla dydaktyków, teoretyków oraz praktyków w zakresie polskiego systemu finansowego. Stanowi interesujące i wartościowe opracowani...
228,60 zł 254,00 zł
Do koszyka

System Prawa Administracyjnego Procesowego, TOM IV. Postępowania autonomiczne i szczególne. Postępowania niejurysdykcyjne

W tomie IV Systemu Prawa Administracyjnego Procesowego autorzy omówili:dwa postępowania autonomiczne: podatkowe i konsularne,kilkanaście postępowań jurysdykcyjnych szczególnych (typowych) oraz trzy postępowania szczeg&oa...
56,70 zł 63,00 zł
Do koszyka

Upowszechnianie wyników badań naukowych w międzynarodowych bazach danych. Analiza bibliometryczna na przykładzie nauk technicznych, ze szczególnym uwzględnieniem elektrotechniki

Prezentowana monografia dokumentuje badania bibliometryczne przeprowadzone przez Autorkę na podstawie dostępnych baz danych. Baza ARIANTA pozwoliła wyodrębnić listę czasopism z dziedziny: elektrotechnika, baza BazTech posłużyła jako weryfikator zarejes...
16,07 zł 17,85 zł
Do koszyka

System Wielopolskiego w opinii polskich konserwatystów w świetle dyskusji publicystycznej (1878-1879)

Praca stanowi zbiór memoriałów politycznych najbliższych współpracowników naczelnika rządu cywilnego Królestwa Polskiego Aleksandra Wielopolskiego – Juliusza Enocha, Jana Karnickiego i Stanisława Walewskiego, p...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Systemy DCS i SCADA

Skrypt jest przeznaczony dla studentów realizujących przedmiot Systemy DCS i SCADA prowadzony na wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej (pierwsza połowa zajęć odbywa się przy wykorzystaniu systemu DCS, druga &nda...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!