0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych. Przykład sektora motoryzacyjnego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Rosińska-Bukowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Rozwój globalnych sieci biznesowych jako strategia konkurencyjna korporacji transnarodowych. Przykład sektora motoryzacyjnego

„Wraz z postępem procesów globalizacji i rozwojem gospodarki opartej na wiedzy (GOW) tradycyjny model konkurencji związany z takimi czynnikami, jak koszt i technologiczne umiejętności przestał być wystarczający (...). W szybko zmieniającym się, turbulentnym środowisku KTN zmuszone są implementować nowe strategie oparte na innowacjach, elastycznych strukturach i społecznej odpowiedzialności (....). Nawiązuje do teorii systemów wzajemnych powiązań, która mówi, że każda firma jest zależna od zasobów kontrolowanych przez inne firmy a uzyskuje dostęp do tych zasobów poprzez nawiązywanie więzi ekonomicznych, technicznych, badawczo-rozwojowych, prawnych, administracyjnych i informacyjnych, własnościowych, społecznych itd. z innymi podmiotami. Pozycję firmy charakteryzują jej źródła zaopatrzenia, kanały dystrybucji, klienci, uczestnictwo w joint venture, aliansach strategicznych, fuzjach, przejęciach, franchisingu (...). Szczególnie interesujące jest wykazanie przez autorkę zbieżności pomiędzy etapami budowy struktur sieciowych korporacji transnarodowych a modelem rozwoju regionalnych integracji gospodarczych oraz powiązanie tych pierwszych z modelem rozwoju globalizacji”. „(...) rozprawa naukowa o bardzo dużych wartościach poznawczych” dotyczy „najważniejszych mechanizmów funkcjonowania gospodarki światowej, a w szczególności postępowania głównych jej aktorów, tj. KTN w warunkach konkurencji globalnej. (...) stanowi istotny przyczynek do rozwoju nauki w obszarze biznesu międzynarodowego”. z recenzji: prof. zw. dr. hab. Jana Rymarczyka

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-675-8
  • ISBN druku: 978-83-7525-675-8
  • Liczba stron: 514
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7
Rozdział I. Korporacje transnarodowe wobec wyzwań globalnej przestrzeni biznesowej  17
1.1. Definicje, typologia i ewolucja korporacji transnarodowych  17
1.1.1. Korporacje transnarodowe – uwagi terminologiczne i definicyjne  17
1.1.2. Pozycja korporacji w gospodarce światowej – etapy rozwoju, klasyfikacje  28
1.2. Rola korporacji transnarodowych w procesach globalizacji  38
1.2.1. Postrzeganie globalizacji w świetle rozważań teoretycznych  39
1.2.2. Globalna przestrzeń biznesowa jako efekt globalizacji korporacyjnej  47
1.3. Strategie ekspansji korporacji transnarodowych w świetle wybranych teorii  50
1.3.1. Eklektyczna teoria produkcji międzynarodowej – paradygmat OLI  51
1.3.2. Etapy internacjonalizacji w świetle teorii bezpośrednich inwestycji zagranicznych  55
1.3.3. Koncepcja efektu synergii umiędzynarodowienia i internalizacji w teorii międzynarodowych fuzji i przejęć  60
1.3.4. Analiza mechanizmów ekspansji korporacji w koncepcjach zarządzania strategicznego  69
Podsumowanie  79
Rozdział II . Strategia konkurencyjna determinantą struktury organizacyjnej korporacji  81
2.1. Konkurencyjności przedsiębiorstw międzynarodowych w świetle teorii ekonomii  81
2.1.1. Interdyscyplinarność współczesnej teorii przedsiębiorstwa – implikacje dla badań nad konkurencyjnością  82
2.1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstw – rozważania terminologiczne i definicyjne  97
2.1.3. Międzynarodowa strategia konkurencyjna  103
2.2. Modelowanie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w kontekście strategii poprawy konkurencyjności  115
2.2.1. Struktura jako uzewnętrznienie realizowanej strategii  115
2.2.2. Parametry strategiczne systemów zarządzania korporacji podstawą relacji strategia – struktura  120
2.2.3. Struktury współczesnych korporacji efektem kompilacji różnych form organizacyjnych  127
Podsumowanie  141
Rozdział III . Globalne sieci biznesowe – efekt realizacji międzynarodowej strategii konkurencyjnej 143
3.1. Koncepcja globalnej sieci biznesowej – źródła, atrybuty systemu  143
3.1.1. Geneza myślenia sieciowego – koncepcje dystryktów i klastrów  144
3.1.2. Sieci biznesowe modelem regulacji systemów gospodarczych  152
3.1.3. Globalna sieć biznesowa na tle innych klasyfikacji koncepcji sieci  165
3.2. Ocena konkurencyjności orchestratorów globalnych sieci biznesowych  178
3.2.1. Etapy dochodzenia do globalnej sieci biznesowej – model integracji biznesowej  179
3.2.2. Koncepcja paradygmatu międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw  186
3.2.3. Problemy oceny konkurencyjności korporacji-orchestratorów  205
Podsumowanie  212
Rozdział IV. Korporacje transnarodowe w roli orchestratorów globalnych sieci biznesowych  215
4.1. Najpotężniejsze korporacje transnarodowe świata – ujęcie sektorowe  215
4.1.1. Struktura branżowa gospodarki światowej w latach 1990–2008 w świetle WIR  216
4.1.2. Zasady wyłaniania orchestratorów  241
4.2. Kształtowanie systemów powiązań i struktur organizacyjnych korporacji – w wybranych sektorach  248
4.2.1. Sektor motoryzacyjny – studia przypadków Toyota Motor, Ford Motor, VW Group  249
4.2.2. Sektor elektroniczny – studia przypadków GE, Siemens, IBM  272
4.2.3. Sektor petrochemiczny – studia przypadków Shell, BP, Exxon  294
Podsumowanie  316
Rozdział V. Strategie konkurencyjne orchestratorów globalnych sieci biznesowych sektora motoryzacyjnego  317
5.1. Filary strategii konkurencyjnej jako podstawa uznania korporacji za orchestratora globalnej sieci biznesowej  317
5.2. Toyota Motor Corporation  320
5.3. Ford Motor Company  329
5.4. Volkswagen Group  332
5.5. Daimler AG  338
5.6. Die Bayerische Motorenwerke AG.  344
5.7. Honda Motor Company  348
5.8. Nissan Motor Company  355
5.9. General Motors.  360
5.10. Fiat SpA  366
5.11. Renault SA.  375
Podsumowanie  384
Rozdział VI. Próba oceny konkurencyjności orchestratorów GSB sektora motoryzacyjnego z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy statystycznej  387
6.1. Założenia badania, dane bazowe i czynniki ograniczające  387
6.2. Podstawy teoretyczne metod porządkowania liniowego – wybrane zagadnienia  400
6.3. Miernik syntetyczny dla orkiestratorów sieci biznesowych sektora motoryzacyjnego – analiza wskaźników składowych  408
6.4. Ocena efektywności globalnych sieci biznesowych sektora motoryzacyjnego na podstawie rankingu zdolności do kreacji wartości dodanej  420
6.5. Wyniki syntetycznego pomiaru potencjału konkurencyjnego orchestratorów a ich pozycja w rankingach międzynarodowych  446
Zakończenie  467
Bibliografia  481
Wykaz wykorzystanych raportów  487
Wykaz tabel  505
Wykaz schematów  509
Wykaz wykresów  511
Od Redakcji  513
Podsumowanie  463

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Strategie autoprezentacyjne w reportażach podróżniczych Wojciecha Cejrowskiego

Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje,uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocąktórych świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz – z pozoruniepostrzeżenie, ale...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Pomiędzy polityką a ideologią – globalne wyzwania współczesnej gospodarki światowej

Publikacja traktuje o globalnych wyzwaniach stojących przed światową gospodarką w warunkach turbulentnych zmian otoczenia politycznego. Porusza się w niej m.in. kwestie związane z tradycyjnym i współczesnym protekcjonizmem oraz jego wpływem na g...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Zwrot podatku od czynności cywilnoprawnych jako instytucja prawa podatkowego

Autor przedstawia wskazówki pomocne przy rozwiązywaniu problemów związanych z aktualnym uregulowaniem zwrotu podatku od czynności cywilnoprawnych, a także stara się odpowiedzieć m.in. na następujące pytania:na ile obowiązujący...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Model sukcesu innowacji w przedsiębiorstwie. Przypadek sektora biopaliw

Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwar...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Czym jest wirtualność. Matrix jako model rzeczywistości wirtualnej

Głównym celem książki jest przedstawienie zarysu ontologii rzeczywistości wirtualnej. Autor prowadząc rozważania nad problematyką wirtualności, stara się uzasadnić tezę, iż rzeczywistość wirtualna jest pewnym rodzajem rzeczywistości, funkcjonaln...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!