Psychologia Rozwojowa, tom 18 nr 2 rok 2013
W Psychologii Rozwojowej publikowane są artykuły zawierające teoretyczne omówienia zagadnień rozwoju, prezentujące syntetyczne przeglądy badań na wybrany temat, przedstawiające wyniki badań empirycznych a także recenzje wybranych publikacji na temat rozwoju oraz sprawozdania z ważnych kongresów i konferencji dotyczących rozwoju człowieka.
Prace ukazują rozwój człowieka w pełnym cyklu życia, od okresu prenatalnego do wieku senioralnego. Wzbogacają wiedzę o rozwoju o człowieka prezentowaną w zagranicznych czasopismach o wyniki badań prowadzonych w rodzimym środowisku społeczno-kulturowym.
Psychologia Rozwojowa jest jedynym na polskim rynku czasopismem zajmującym się rozwojem człowieka. Rekomendujemy je zarówno pracownikom nauki badającym problemy rozwoju, studentom kierunków psychologicznych, pedagogicznych, medycznych a także psychologom i pedagogom praktykom.
I. ARTYKUŁY TEORETYCZNE I PRZEGLĄDOWE
Piotr OLESIŃSKI, Rozwojowe ujęcie Trójczynnikowej Teorii Miłości Roberta Sternberga − trójwarstwowa Miłość 9
II. RAPORTY Z BADAŃ
Lucyna BAKIERA, Zaangażowane rodzicielstwo w kontekście satysfakcji małżeńskiej i zawodowej 21
Agnieszka ZAJĄC, Światopogląd, poczucie nadziei na sukces oraz kompetencje społeczne młodzieży trenującej taniec sportowy 35
Sybilla SCHIEP, Katarzyna CIEŚLIK, Karolina FILA, Barbara BĘTKOWSKA-KORPAŁA, Samoregulacja, lęk, depresyjność i style osobowości osób zaabsorbowanych pracą zawodową we wczesnej dorosłości 49
Marta ŁOCKIEWICZ, Karol KARASIEWICZ, Marta BOGDANOWICZ, Katarzyna Maria BOGDANOWICZ, Modele zasobów psychologicznych osób dorosłych z dysleksją i bez tego zaburzenia 65
Dorota SUWALSKA-BARANCEWICZ, Alicja MALINA, Stres i postawy rodzicielskie matek i ojców osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną 79
III. RECENZJE I SPRAWOZDANIA
Katarzyna STAWIARSKA, Recenzja: Kurcz I., Okuniewska H. (red.) 2011, Język jako przedmiot badań psychologicznych. Warszawa:Wydawnictwo Academica 93
Magdalena KOSNO, Recenzja: Henry L., 2011, The development of working memory in children. London: SAGE 101