0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Skotnicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przygotowanie szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej na przykładzie szkół powiatu bydgoskiego

W książce podjęto bardzo ważny problem edukacji inkluzyjnej, która staje się w Polsce coraz bardziej pożądanym modelem kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością. Dodatkową naukową wartość stanowi odniesienie problemu do wiejskiego środowiska, które na gruncie pedagogiki specjalnej nie było częstym obszarem naukowych eksploracji. Wcześniejsze opracowania dotyczące edukacji inkluzyjnej w większości dotyczyły środowisk miejskich.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8018-253-0
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 4
Rozdział 1. Niepełnosprawność i uczeń z niepełnosprawnością w świetle literatury przedmiotu – wybrane rozważania 13
	1.1. Pojęcie niepełnosprawności 13
	1.2. Modele niepełnosprawności 20
	1.3. Dziecko z niepełnosprawnością jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych 31
Rozdział 2. Formy kształcenia uczniów z niepełnosprawnością w polskim systemie oświaty 39
	2.1. Przemiany kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w polskim systemie oświaty – od segregacji do inkluzji 40
	2.2. Kształcenie segregacyjne uczniów z niepełnosprawnością 45
	2.3. Kształcenie integracyjne uczniów z niepełnosprawnością 48
	2.4. Kształcenie inkluzyjne (włączające) uczniów z niepełnosprawnością 54
	2.5. Kształcenie indywidualne uczniów z niepełnosprawnością 63
Rozdział 3. Wsparcie ucznia z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego w edukacji inkluzyjnej 66
	3.1. Pojęcie i koncepcje wsparcia społecznego 66
	3.2. Edukacja inkluzyjna a wsparcie ucznia z niepełnosprawnością i jego rodziny 76
	3.3. Prawo oświatowe jako podstawa działań wspierających ucznia z niepełnosprawnością  81
Rozdział 4. Specyfika środowiska wiejskiego jako przestrzeni życia i edukacji 95
	4.1. Środowisko i lokalność w aspekcie socjalizacyjnym i wychowawczym 95
	4.2. Środowisko lokalne miasta i wsi 104
	4.3. Specyfika środowiska wiejskiego 107
Rozdział 5. Edukacja na terenach wiejskich 115
	5.1. Szanse edukacyjne na terenach wiejskich 115
	5.2. Szkoła wiejska jako element środowiska lokalnego 123
Rozdział 6. Metodologiczne założenia badań własnych 139
	6.1. Cele i przedmiot badań 139
	6.2. Problem główny 141
	6.3. Metody, techniki i narzędzia badań 142
	6.4. Charakterystyka terenu badań 142
	6.5. Dobór próby, organizacja i przebieg badań 146
Rozdział 7. Przygotowanie ogólnodostępnej szkoły wiejskiej do edukacji inkluzyjnej 149
	7.1. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze infrastruktury 150
	7.2. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze kwalifikacji nauczycieli z pedagogiki specjalnej 153
	7.3. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia nauczycieli 159
	7.4. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia rodziny 169
	7.5. Przygotowanie szkoły wiejskiej w obszarze wsparcia ucznia z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego 172
Rozdział 8. Propozycje rozwiązań praktycznych – implikacje dla praktyki edukacji inkluzyjnej 178
	8.1. Od problemów do rozwiązań – refleksje ogólne ze zrealizowanego projektu badawczego 178
	8.2. W kierunku edukacji włączającej – propozycje zmian systemowych w kontekście teorii Urie Bronfenbrennera 181
		8.2.1. Propozycja działań na poziomie mikrosystemu 183
		8.2.2. Propozycja działań na poziomie mezosystemu 187	
		8.2.3. Propozycja działań na poziomie egzosystemu 192		
		8.2.4. Propozycja działań na poziomie makrosystemu 193
Zakończenie 197
Bibliografia 199
Wykaz tabel, wykresów i schematów 211
Summary 213

Inni Klienci oglądali również

9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Powszechna edukacja architektoniczna. Ewolucja idei i doświadczenia zagraniczne

Celem książki jest prześledzenie procesu rozwoju koncepcji powszechnej edukacji architektonicznej, a także zebranie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej systemowej i pozasystemowej edukacji architektonicznej w Polsce i za granicą, z myślą o ułatwieniu ni...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Edukacja i/a mózg Mózg a/i edukacja

W ostatnim czasie wzrasta zainteresowanie wśród pedagogów literaturą zagraniczną i polską dotyczącą neurodydaktyki. Coraz częściej problemy dotyczące metod i form pracy sprzyjających mózgom uczniów w procesie edukacji to tem...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Kultura szkoły Montessori w XXI wieku

Książka Anny Jaroszewskiej dotyczy tego, co powinno być istotą życia każdego człowieka: indywidualności, podmiotowej sprawczości, kultury pracy, współpracy i wzajemnego szacunku, kreatywności, empatii, odpowiedzialności i samorealizacji...
11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Aksjologiczno-kulturowy fundament edukacji jutra

(…) Treści zawarte w niniejszej pozycji są wyrazem troski jej autorów o: wychowaniemłodego pokolenia Polaków w wartościach i do wartości, w kulturzei do niej; przeciwdziałanie niepowodzeniom edukacyjnym, pułapkoma...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Edukacja przedporodowa

Nowa odsłona serii Biblioteka PołożnejKompendium wiedzy dla położnych realizujących edukację przedporodową oraz studentów kierunku położnictwo i uczestników różnych rodzajów kształcenia podyplomowego. To jedyna tego ro...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Kultura szkoły w modelu La Tefy Schoen i Charlesa Teddliego. Inspiracje teoretyczne i badawcze

Problematyka kultury szkoły ma duże znaczenie z wielu względów, ale przede wszystkim z tego powodu, że jest bardzo ważnym elementem socjalizacji dzieci i młodzieży. Świadomość znaczenia jakiegoś obszaru rzeczywistości edukacyjnej nie oznacza pod...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!