0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym - 03 Muzyka i świat przedstawiony

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Magdalena Figzał

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym - 03 Muzyka i świat przedstawiony

Książka Przestrzenie muzyczne w polskim teatrze współczesnym prezentuje różnorodne sposoby funkcjonowania muzyki w polskim teatrze dramatycznym ostatniego dwudziestopięciolecia. Odnosząc się do twórczości wybranych reżyserów i współpracujących z nimi kompozytorów autorka podejmuje szereg zagadnień teoretycznych, ściśle wiążących się z obecnością muzyki w przedstawieniu teatralnym: począwszy od kwestii związanych z percepcją muzyki scenicznej, przez klasyfikację zjawisk akustycznych w teatrze oraz wpływ nowych mediów na sposób kształtowania dźwięku, aż po różnorodne ujęcia znaczenia muzycznego. Ogniwem spajającym poszczególne fragmenty monografii jest kategoria przestrzeni muzycznej, którą w najbardziej ogólnym i metaforycznym sensie rozumieć należy tu jako pewien specyficzny sposób funkcjonowania dźwiękowości w przedstawieniu teatralnym. Analizując inscenizacje takich twórców, jak Jerzy Jarocki, Jerzy Grzegorzewski, Krystian Lupa, Andrzej Dziuk, Krzysztof Warlikowski czy Jan Klata, autorka stara się nie tylko zwrócić uwagę na szczególną istotność warstwy muzycznej spektaklu teatralnego, ale przede wszystkim wskazać możliwe metody i narzędzia służące jej badaniu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Sztuka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-226-3164-5
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 7

ROZDZIAŁ I Muzyka i teatr – rys historyczny
Od syntezy do hierarchii / 25
Narodziny tragedii z ducha muzyki, czyli teoretyczne próby powrotu do antycznej jedności sztuk / 32
Wagner i Gesamtkunstwerk / 39
Muzyka sceniczna w okresie reformy teatru / 43

ROZDZIAŁ II Percepcja muzyki w przedstawieniu teatralnym
Przestrzenie dźwiękowe / 55
Muzyka, hałas i cisza / 60
O dźwiękowości w teatrze i modelach jej percepcji / 63
Muzyczne znaczenia / 70
O „języku muzycznym” i jego negacji / 72
Muzyka w systemach znaków teatralnych / 80
ROZDZIAŁ III Muzyka i świat przedstawiony
Teatralna fonosfera w dobie nowych mediów / 87
Muzyka a fikcja teatralna / 96
„Zburzyć logikę muzyczną”: kompozycje Stanisława Radwana w inscenizacjach Jerzego Jarockiego i Jerzego Grzegorzewskiego / 109
Muzyczne pejzaże przedstawień Krystiana Lupy / 138
Kabaretowy żywioł muzyczny w spektaklach Andrzeja Dziuka i Teatru Witkacego w Zakopanem / 155
To ostatnia niedziela – songi w przedstawieniach Krzysztofa Warlikowskiego / 170
Covery, mash-upy, remiksy: „umuzycznienie” w spektaklach Jana Klaty / 187

ROZDZIAŁ IV Performatywny wymiar muzyki scenicznej
Od rozumienia do emergencji znaczenia / 205
Rytm a materialna obecność ciała / 212
Dźwiękowa przestrzeń performatywna / 228
Muzyka – ciało – proksemika / 239

Zakończenie / 251
Bibliografia / 257
Spis ilustracji / 266
Indeks osób / 269
Summary / 276
Résumé / 278
Zusammenfassung / 280

Inni Klienci oglądali również

11,25 zł 12,50 zł
Do koszyka

Świat antyczny a my

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuREPRINT. Świat antyczny a my: (osiem wykładów, wygłoszonych na uniwersytecie w Petersburgu w roku 1901). Tadeusz Stefa...
52,92 zł 58,80 zł
Do koszyka

"Polski atlas etnograficzny". Historia, osiągnięcia, perspektywy badawcze

Książka stanowi pokłosie kilkuletnich badań prowadzonych w ramach projektu badawczego pt. Polski Atlas Etnograficzny – opracowanie naukowe, elektroniczny katalog danych, publikacja zasobów w sieci Internet, etap I, realizowanego na cieszyń...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Dzieje polskiej fotografii

Czytelnik polski doczekał się pierwszego opracowania pełnych dziejów rodzimej fotografii do wybuchu drugiej wojny światowej. Prezentujemy obecnie drugie wydanie tej pionierskiej pracy, uzupełnione nigdy jeszcze nie drukowanym leksykonem niemal t...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Mistrz Twardowski białoksiężnik polski

UWAGA! e-book jest skanem zapisanym w formacie PDF. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstuMistrz Twardowski białoksiężnik polski to bardzo rzetelnie udokumentowana analiza dotycząca osoby, czasów, wierz...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Włosko-polskie pogranicze literackie za panowania Stanisława Augusta

Autorka książki przeanalizowała świadectwa włosko-polskich relacji kulturowych za panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego, biorąc pod uwagę m.in. libretta oper wystawionych przez Wojciecha Bogusławskiego, dwie włoskie powieści oraz polskie edycje p...
143,10 zł 159,00 zł
Do koszyka

Utwór muzyczny jako przedmiot prawa autorskiego

Utwór muzyczny jako przedmiot prawa autorskiego" to monografia prawnicza autorstwa Aleksandry Sewerynik, która oprócz studiów prawniczych, ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina. Dzięki temu autorka swobodne p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!