0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Przemiany syntez niemożliwych - 04 Implikacje warstwowej koncepcji tekstu dla narracji podręcznikowej historii wychowania (eBook)

W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2016

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Pedagogika

  • Autor: Łukasz Michalski

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
4,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Przemiany syntez niemożliwych - 04 Implikacje warstwowej koncepcji tekstu dla narracji podręcznikowej historii wychowania

Praca pt. "Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania" zgłębia meandry narracji współczesnych syntez historycznowychowawczych wykorzystywanych w kształceniu akademickim. Trzy główne cele podjętych badań prowadzą kolejno od charakterystyki narracji podręcznikowej w ramach historii wychowania, przez sformułowanie zarysu jej przemian, ku konfrontacji z tym, co wydarzyło się w ostatnim stuleciu w ramach teorii historiografii (zwłaszcza w kontekście tzw. ethical turn). Wyjściowa perspektywa pracy podkreśla wagę wymiaru narracyjnego podręczników akademickich, zatem prowadzi do postrzegania tego typu tekstów nie tylko jako syntez faktów z przeszłości, lecz także dzieł cechujących się konkretnym sposobem nazywania opisywanych fenomenów wychowania, siatką pojęć, stylem argumentacji czy warstwą aksjologiczną. Dla ich ujęcia wykorzystano tutaj wizję tekstu, którą formułuje w książce pt. "Granice historyczności" Barbara Skarga. Koncepcja ta zakłada istnienie czterech „warstw”, w których realizuje się znaczenie treści – są to: problematyka, kategorie, reguły sensu, epistema. Każdy z analizowanych w pracy podręczników jest opisywany zgodnie z tak zarysowanym podziałem. Szerszych rozważań wymagały zwłaszcza realizowane w syntezach historycznowychowawczych reguły sensu, dla których ujęcia przyjęta została dodatkowo tropologiczna wizja historiografii autorstwa Haydena White’a. Zbadanie charakterystyki poszczególnych podręczników pozwoliło na wyznaczenie linii rozwojowych tego typu pisarstwa naukowego biegnących od międzywojnia do czasów bardzo nieodległych i pozwala równocześnie dostrzec, jak historycznie zmieniała się (lub nie) narracja na każdym z czterech poziomów treści i na ile jest ona zbieżna z przemianami współczesnej teorii historiografii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-766-1
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Przedmowa / 7

Rozdział 1. The truth is out there – o znaczeniu wyjścia poza konwencję badań historycznowychowawczych / 9
1.1. Wstęp / 11
1.2. „Ciche” przełomy metodologiczne, czyli (nie)dostępna panorama badawcza teorii historiografii / 11
1.3. Synteza jako fiasko – ramy wysiłków badawczych / 18

Rozdział 2. Ku teorii podręcznika historii wychowania / 31
2.1. Wstęp / 33
2.2. Teoria podręcznika akademickiego / 34
2.2.1. Wprowadzenie / 34
2.2.2. Socjalizacja i wyzwalanie / 38
2.2.3. Gramatyka wiedzy / 42
2.2.4. Rytualne zaklęcia / 46
2.2.5. Dekonstrukcja podręcznika / 55
2.3. Konteksty teorii podręcznikowej syntezy historycznowychowawczej / 59
2.3.1. Wstęp / 59
2.3.2. Impuls filozoficzny oraz synteza niemożliwa / 62
2.3.3. Impuls psychologiczny oraz syntezy skreślone / 68
2.3.4. Impuls socjologiczny oraz synteza zapomniana / 72
2.4. Przemiany teorii historiografii / 82
2.5. Dzieje podręcznikarstwa historii wychowania / 94

Rozdział 3. Implikacje warstwowej koncepcji tekstu dla narracji podręcznikowej historii wychowania / 111
3.1. Wstęp / 113
3.2. Warstwa pierwsza: problematyka tekstu / 114
3.3. Warstwa druga: kategorie / 118
3.4. Warstwa trzecia: reguły sensu / 120
3.4.1. Tropologia / 122
3.4.2. Kodyfikatory / 134
3.5. Warstwa czwarta: epistema / 137
3.5.1. A priori myślenia / 137
3.5.2. Charakter autorytetu dziejów jako sedno myślenia epoki / 138
3.5.3. Pułapki i zobowiązanie afirmacji przeszłości / 141

Rozdział 4. Charakterystyka narracji podręcznikowej historii wychowania / 145
4.1. Wstęp / 147
4.2. Problematyka tekstu / 149
4.3. Kategorie / 174
4.4. Reguły sensu / 190
4.5. Epistema / 235

Rozdział 5. Historycznowychowawcze dyskursy faktyczne i możliwe / 251
5.1. Wstęp / 253
5.2. Przemiany podręcznikowych syntez historycznowychowawczych / 254
5.2.1. Problematyka tekstu / 254
5.2.2. Kategorie / 257
5.2.3. Reguły sensu / 259
5.2.4. Epistema / 272
5.3. Humanistyczny potencjał narracji historycznowychowawczej / 283
5.4. „Szkodliwe oczywistości” historiografii wychowania / 295

Zakończenie: Ponad hermeneutykę / 301

Bibliografia / 307
Indeks osobowy / 323

Summary / 331
Zusammenfassung / 333

Inni Klienci oglądali również

4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Przestrzeń kobiety w chrześcijańskiej koncepcji Boga - 06 Księga Rodzaju 1–3 jako opowiadanie o różnicy, Osoba i płeć, Zakończenie, Bibliografia

Książka stanowi polemikę z feministyczną krytyką chrześcijaństwa. W obszarze dwudziestowiecznej teologii klasycznej (R. Guardini, H.U. von Balthasar, J. Ratzinger) Autorka podejmuje najczęściej poruszane w tekstach feministycznych elementy chrześcijańs...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Teksty z ćwiczeniami wspomagającymi rozwój mowy i języka dziecka

„Teksty z ćwiczeniami...” to zeszyt zawierający krótkie teksty narracyjne i ćwiczenia. Treść utworów odpowiada zainteresowaniom młodszych dzieci szkolnych (chociaż mogą też być wykorzystywane w pracy terapeutycznej z dziećmi starszymi 4-6 kl.). Teks...
7,65 zł 8,50 zł
Do koszyka

Obecność sztuki teatralnej w codzienności życia społecznego - 03 Społeczna rola teatru w konfiguracji przemian społeczno-cywilizacyjnych

Książka prezentuje obecność i zaangażowanie sztuki teatralnej w codziennym życiu społecznym. W celu zobrazowania stałej obecności teatru/działań teatralnych w perspektywie codzienności zaprezentowano – w zarysie – konstytuowanie się sztuki ...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Człowiek w relacji do zwierząt, roślin i maszyn w kulturze. T. 2: Od humanizmu do posthumanizmu - 14 Symbolika przemiany człowieka w zwierzę we współczesnej literaturze rosyjskiej

Prezentowana publikacja to dwutomowa monografia wieloautorska stawiająca pytanie o ludzkie „bycie z innymi”. Autorzy pokonują intelektualną drogę od humanizmu do post- i transhumanizmu z uwzględnieniem kultury w najróżniejszych konfi...

Wychować człowieka prawdomównego - 05 W obronie prawdy. Respektowanie normy prawdomówności w procesie wychowania dzieci i młodzieży

Autorka oryginalnego dzieła naukowego z pogranicza nauk humanistycznych i społecznych zachęca wszystkich użytkowników kultury do podtrzymywania w wielu środowiskach dobrej tradycji prawdomówności. Czytelnik otrzymuje zatem pracę badawczą ...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach - Zbigniew Wacławski: Aktualność idei rozwoju zrównoważonego i trwałego

Opracowanie prezentuje zarówno teoretyczne, jak i empiryczne ujęcie różnorodnych problemów zarządzania w zakresie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, z uwzględnieniem zagadnień o charakterze strategicznym, z którymi ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.