0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Wojciech Popczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect

Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowań przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujące przekonanie o lokalnej skali działania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiębiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwłaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiębiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formą wspierania przedsiębiorstw rodzinnych w ich wysiłkach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowań tych zachowań pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez właścicieli, instytucje wspierania biznesu, ośrodki akademickie i działania rządu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiębiorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upośledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badań zamieszczonych w pracy, są to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7525-939-1
  • Liczba stron: 234
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Globalizacja jako współczesny typ otoczenia biznesowego	13

1.1.	Ewolucja otoczenia i strategii rozwoju biznesu	13
1.2.	Globalizacja jako wymiar współczesnego otoczenia biznesu	17
1.3.	Gospodarka oparta na wiedzy – źródło konkurencyjności państw, regionów i przedsiębiorstw 	24
1.4.	Przedsiębiorczość międzynarodowa – definicja, siły determinujące jej tempo	28

Rozdział 2. Internacjonalizacja – strategia biznesu w globalizującym się otoczeniu	35

2.1.	Istota oraz motywy internacjonalizacji działalności gospodarczej	35
2.2.	Wpływ internacjonalizacji na efektywność biznesu	38
2.3.	Modele internacjonalizacji biznesu	41
2.3.1.	Model tradycyjny	41
2.3.2.	Model sieciowy	44
2.3.3.	Model nowych przedsięwzięć międzynarodowych (born globals)	45
2.3.3.1.	Ogólna charakterystyka młodego przedsiębiorstwa globalnego	45
2.3.3.2.	Typologia młodych przedsiębiorstw globalnych	48
2.3.3.3.	Różnice między młodym przedsiębiorstwem globalnym a trady- cyjnym	52
2.3.3.4.	Komponenty wiedzy niezbędnej do wczesnej internacjonalizacji	57
2.3.3.5.	ICT jako instrument wczesnej internacjonalizacji biznesu	58
2.4.	Struktura strategii internacjonalizacji	60
2.4.1.	Przedmiot internacjonalizacji	61
2.4.2.	Kierunki geograficzne internacjonalizacji	61
2.4.3.	Cel internacjonalizacji	62
2.4.4.	Sposoby wchodzenia na rynki zagraniczne	63
2.4.5.	Filozofia funkcjonowania biznesu na rynkach zagranicznych	66

Rozdział 3. Zachowania strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu globalnym – teoria i praktyka 	69

3.1.	Wybrane wymiary kultury organizacyjnej firm rodzinnych determinujące ich aktywność międzynarodową	69
3.1.1.	Kultura stewardship	70
3.1.2.	Wymiary  kultury  organizacyjnej  wspierające  orientację  przedsiębiorczą w firmach rodzinnych	71
3.1.3.	Sposób nabywania kompetencji niezbędnych do funkcjonowania w otoczeniu globalnym	72
3.2.	Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw rodzinnych nad ich odpowiednikami nierodzinnymi	73
3.2.1.	Wyróżniające cechy funkcjonalne firm rodzinnych – przegląd literatury	73
3.2.2.	Badania empiryczne porównawcze wyników osiąganych przez firmy rodzinne i nierodzinne publiczne na świecie	77
3.2.3.	Badania empiryczne porównawcze wyników osiąganych przez firmy rodzinne i nierodzinne niepubliczne na świecie	81
3.2.4.	Kapitał rodzinny  – źródło przewagi konkurencyjnej  przedsiębiorstw rodzinnych	84
3.2.5.	Zarządzanie zaufaniem jako warunek utrzymania i powiększania przewagi konkurencyjnej przez firmy rodzinne	90
3.2.5.1.	Pojęcie zaufania w organizacji	90
3.2.5.2.	Zaufanie emocjonalne jako wyróżniający zasób firm rodzinnych	93
3.2.5.3.	Zaufanie kompetencyjne i jego rola w utrzymaniu zaufania emocjonalnego w firmach rodzinnych	94
3.2.5.4.	Zaufanie systemowe i jego rola w utrzymaniu zaufania emocjonalnego w firmach rodzinnych	96
3.2.6.	Familizm jako źródło umiejętności wyróżniających	97
3.3.	Perspektywa ponadgranicznego „wiążącego” kapitału społecznego – próba wyjaśnienia zaawansowanych form internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw	101
3.3.1.	Rola ponadgranicznego kapitału społecznego w internacjonalizacji młodych przedsiębiorstw	101
3.3.2.	Mechanizm generowania i wykorzystywania kapitału społecznego w czasie przez młode, internacjonalizujące się przedsiębiorstwa – model teoretyczny	106
3.4.	Przegląd dotychczasowych badań empirycznych zachowań strategicznych przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu globalnym	110 

Rozdział 4. Ekspansja międzynarodowa przedsiębiorstw  rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect	117

4.1.	Koncepcja i zakres badań empirycznych	117
4.2.	Populacja badanych przedsiębiorstw – uzasadnienie wyboru	119
4.3.	Problem badawczy i hipotezy	121
4.4.	Metodologia badań	124
4.5.	Charakterystyka zmiennych badawczych	126
4.6.	Wyniki badań	134
4.6.1.	Charakterystyka firm notowanych na NewConnect według cech, które mogą mieć wpływ na internacjonalizację działalności	134
4.6.2.	Stan,  uwarunkowania  i  przebieg  internacjonalizacji  przedsiębiorstw  na NewConnect	146
4.6.3.	Ocena wielowymiarowa procesów internacjonalizacji firm notowanych na NewConnect	152
4.6.4.	Hipotezy pracy a wyniki badań	163
4.7.	Przebieg internacjonalizacji w wybranych firmach rodzinnych NewConnect – studia przypadków	167

Zakończenie	213

Bibliografia	219
Spis tabel, rysunków i wykresów	227
Summary	229
Od Redakcji	233

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Labirynt zaufania w firmie

Skąd się biorą idealni pracownicy? Co stanowi o sukcesie firmy? Jak sprawić, by okazane zaufanie nie stało się oznaką naiwności i gwoździem do trumny, a jednocześnie nie wpaść w pułapkę autorytarnego stylu kierowania załogą?Właściwe zarządz...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem i jego rodziną. Praktyka lekarza rodzinnego

Celem książki jest przedstawienie praktycznych informacji, które ułatwią lekarzowi rodzinnemu nawiązanie i utrzymanie kontaktu z pacjentem oraz poznanie jego oczekiwań i obaw związanych z chorobą, a studentom medycyny wskażą, na czym polega prac...
59,40 zł 66,00 zł
Do koszyka

Public relations szkół wyższych. Model komunikowania się z otoczeniem w demokratycznej przestrzeni publicznej

Mimo że XXI wiek powszechnie określany jest mianem „wieku wiedzy”, owa wiedza coraz częściej traci dziś swój tradycyjny, nobliwy charakter, z właściwego sobie poziomu świętości schodzi na poziom rynku, staje się przedmiotem wymiany, ...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Statystyczna analiza systemów bonus-malus w ubezpieczeniach komunikacyjnych

Książka wypełnia lukę w publikacjach poświęconych tematyce wykorzystania metod statystycznych i aktuarialnych w modelowaniu systemów bonus-malus stosowanych w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Jest zaadresowana do szerokiego grona odbiorcó...
198,00 zł 220,00 zł
Do koszyka

Międzynarodowe prawo rodzinne. Filiacja. Piecza nad dzieckiem. Alimentacja

Publikacja dotyczy zagadnień międzynarodowego prawa rodzinnego. Zawartość i układ książki wynikają z praktycznego podejścia do spraw z elementem zagranicznym, przykładowo takich, w których dziecko zamieszkuje w innym państwie niż jego matka, ojc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!