0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Projektowanie socjalne w kształceniu pedagogów społecznych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Lucyna Telka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Projektowanie socjalne w kształceniu pedagogów społecznych

Autorzy książki podejmują zagadnienie przygotowania studentów do działania w polu praktyki przez projektowanie socjalne. Przykładem jest kształcenie studentów na studiach licencjackich, w ramach specjalności pedagogika społeczna w zakresie pracy opiekuńczej i socjalno-wychowawczej w Katedrze Pedagogiki Społecznej w Uniwersytecie Łódzkim. Pomysł kształcenia opracował zespół pracowników tej katedry. Inspiracji poszukiwano w dorobku pedagogiki społecznej oraz w doświadczeniach edukacyjnych i badawczych pracowników. Istotne stały się poglądy Heleny Radlińskiej dotyczące jednostki , która wspólnie z innymi przetwarza środowisko życia. [...]
W przedkładanej Czytelnikowi publikacji przedstawiamy ramy pomysłu na kształcenie. W skrócie opisuje je projekt socjalny oraz praca dyplomowa przygotowywane przez studenta. Podczas projektu poznaje on życie wychowanków i wychowawców, zgłębia je, proponuje i wdraża zmiany. Jednocześnie oddala się symbolicznie, by pisać pracę dyplomową. Ramy kształcenia przez projektowanie, kształcenie do działania, skoncentrowane są wokół aktywności studentów w polu praktyki. [...] Student od początku jest zorientowany na namysł przed działaniem, podczas jego trwania i po nim, integrowanie swoich doświadczeń, wiedzy, gromadzonych informacji wokół działania i refleksji na temat zdarzeń w polu praktyki.
Ze Wstępu

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Lucyna Telka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-214-7
  • ISBN druku: 978-83-8142-213-0
  • Liczba stron: 174
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	9

Rozdział 1. Zarys ram kształcenia z wykorzystaniem projektowania socjalnego	13
1.1.	Projektowanie: aktywność opracowywania projektu działania w przestrzeni kształcenia do pola praktyki (Ewa Marynowicz-Hetka)	 	13
1.2.	Zarys struktury kształcenia przez projektowanie socjalne (Katarzyna Gajek)	30

Rozdział 2. Wątki metodologiczne w kształceniu z wykorzystaniem projektowania socjalnego	41
2.1.	„Badanie w działaniu” w toku realizacji projektu socjalnego (Monika Wojtczak)	41
2.2.	Obserwacja uczestnicząca w projektowaniu socjalnym (Elżbieta Skoczylas-Namielska)	52

Rozdział 3. Projekty socjalne – wybrane kwestie (Anna Jarkiewicz, Małgorzata Kostrzyńska)	63
Uwagi wstępne 	63
3.1.	Środowisko instytucjonalne i otwarte – specyfika realizacji projektu socjalnego (Anna Jarkiewicz, Małgorzata Kostrzyńska)	64
3.1.1.	Projekty w środowisku instytucjonalnym	65
3.1.2.	Projekty w środowisku otwartym	67
3.2.	Przykłady projektów socjalnych	70
3.2.1.	Projekty socjalne realizowane w placówkach (współpraca Katarzyna Gajek)	70
3.2.2.	Projekty socjalne realizowane w środowisku otwartym (współpraca Monika Wojtczak)	83
3.3.	Refleksje na temat projektu socjalnego z perspektywy kilku lat (współpraca Justyna Kowalska, Beata Daszuta, Katarzyna Moser)	93
3.3.1. Refleksje realizatorów projektów socjalnych	93
3.3.2. Refleksje pracownika placówki, w której realizowany był projekt	98
3.4.	Tworzenie sieci współpracy	101

Rozdział 4. Refleksja nad działaniem studentów w polu praktyki w toku pisania pracy licencjackiej	105
4.1.	Pisanie pracy licencjackiej (Lucyna Telka)	105
4.2.	Seminarium licencjackie: czy może być wydarzeniem? (Elżbieta Skoczylas-Namielska)	119
4.3.	Prace licencjackie – próba podsumowania (Ryszarda Czerniachowska)	128

Rozdział 5. Refleksja nad projektowaniem socjalnym – perspektywa nauczyciela	137
5.1.	Konteksty odkrywania celów ukrytych – kilka uwag z pola praktyki (Izabela Kamińska-Jatczak)	137
5.2.	Kształcenie poprzez działanie projektowe – propozycje na przyszłość (Mariusz Granosik)	145

Bibliografia	163
O autorach	173

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
27,90 zł 31,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia budowy i projektowania dźwigów

W skrypcie przedstawiono problemy budowy i projektowania dźwigów. Treść opracowania pozwala na zapoznanie się z techniką dźwigową, budową ważniejszych zespołów dźwigów oraz zasadą ich pracy. Zaprezentowano ważniejsze reguły doboru ...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Praca socjalna z rodziną problemową

Publikacja zawiera charakterystykę systemu wspierania rodziny oraz opis roli ośrodka pomocy społecznej w systemie wspierania rodziny, przedstawia zakres zadań ośrodka w kontekście pracy z rodziną i optymalny standard wykonywania zadań na rzecz wspieran...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Ku dobrej starości. Senior jako wyzwanie dla pracy socjalnej

Publikacja ma charakter nie tylko naukowy, z szeroko rozumianego obszaru gerontologii, ale również prezentuje praktyczny aspekt aktywizacji seniora poprzez całożyciowe uczenie się i uczestnictwo w kulturze. Nowoczesne podejście do okresu starośc...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Diagnozowanie kompetencji społecznych

Książka dostarcza rzetelnej wiedzy na temat kompetencji społecznych i ich znaczenia dla funkcjonowania dziecka w otoczeniu społecznym. Omówiono w niej narzędzia ułatwiające nauczycielom diagnozę kompetencji społecznych dzieci w wieku przedszkoln...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!