Procesy modelowania danych i podejmowania decyzji w architekturze systemowej przedsiębiorstwa
Gospodarowanie informacją jest kluczowym problemem zarządzania ze względu na szybki wzrost ilości przetwarzanych danych, a zwiększające się ryzyko utraty wartości informacji ze względu na wyciek danych i brak zgodności z regulacjami prawnymi. Zasoby danych gospodarczych pochodzą z różnych źródeł, przesyłane są wieloma różnorodnymi kanałami wymagają porządkowania celem składowania i przetwarzania. Niniejsza monografia określa jak podjąć wyzwania współczesnych przedsiębiorstw dotyczące tego, jak czerpać korzyści z danych, jak porządkować problemy zarządzania danymi i jak projektować wydajne i skuteczne procesy biznesowe.
Wprowadzenie 7
I. Wiedza o kliencie podstawą strategii i komunikacji omnichannel (Edyta Abramek) 11
II. Perspektywa użytkownika IoS kluczową determinantą strategii dopasowania biznes-IT (Artur Machura) 28
III. Przegląd metod modelowania i optymalizacji procesów (Adam Mrozek) 50
IV. Wykorzystanie danych do doskonalenia usług w organizacjach non profit (Joanna Palonka) 83
V. Architektura systemowa dla modelowania i zarządzania danymi masowymi (Małgorzata Pańkowska) 100
VI. Graf wiedzy: teoria i praktyczne zastosowanie (Mariia Rizun) 119
VII. Badania okulograficzne w wyszukiwarkach internetowych – przegląd badań (Artur Strzelecki) 137
VIII. Zastosowanie autopojezy społeczności agentów programowych we wspomaganiu procesów biznesowych organizacji (Mariusz Żytniewski) 172
Informacja o Autorach 189