Procesy kreowania wartości w strukturach sieciowych
Celem badań zawartych w publikacji była analiza procesów kreowania wartości w heterarchicznych organizacjach sieciowych. W pierwszym rozdziale zidentyfikowano elementy, atrybuty i zadania sieciowego modelu biznesu. W drugim rozdziale scharakteryzowano procesy tworzenia relacji kompetencyjnych między partnerami sieciowymi. Trzeci rozdział zawiera analizę zasad pozyskiwania, utrzymywania i intensyfikowania relacji w ramach portfela klientów organizacji sieciowej. Czwarty rozdział identyfikuje wyznaczniki efektywności procesów tworzenia wartości przez organizacje sieciowe. Ostatni rozdział poświęcono wykorzystaniu właściwości organizacji sieciowej w kreowaniu wartości. ISBN 978-83-7875-124-3, s. 230, praca naukowa.
WPROWADZENIE 7
1. ORGANIZACJA SIECIOWA JAKO MODEL BIZNESU (Włodzimierz Rudny) 11
1.1. Interpretacja specyfiki sieciowego modelu i jego kluczowych elementów 11
1.2. Sieć jako źródło zasobów 30
1.3. Dynamika zasobów wiedzy w sieci 32
1.4. Zarządzanie w organizacji sieciowej 42
2. RELACJE W ORGANIZACJACH SIECIOWYCH (Anna Kwiecień) 48
2.1. Relacje jako element struktur sieciowych 48
2.2. Intencje tworzenia relacji 58
2.3. Zaufanie a relacje kompetencyjne 62
2.4. Zarzadzanie relacjami w sieci 72
3. KLIENT ORGANIZACJI SIECIOWEJ (Katarzyna Żak) 80
3.1. Pozyskiwanie i utrzymywanie klienta organizacji sieciowej 80
3.2. Determinanty budowania relacji z klientem 90
3.3. Komunikacja sprzedawcy z nabywcą w otoczeniu sieciowym 106
3.4. Zarządzanie portfelem klientów 115
3.5. Globalizacja relacji sieci z klientami i jej skutki 127
4. ZDOLNOŚĆ SIECIOWA JAKO MIARA WARTOŚCI SIECI (Paweł Kosiń) 136
4.1. Zdolność sieciowa i jej wyznaczniki 136
4.2. Przewaga konkurencyjna organizacji sieciowej 141
4.3. Granice sieci a zdolność sieciowa (współautor Włodzimierz Rudny) 145
4.4. Koszty transakcyjne organizacji sieciowej 152
4.5. Intensywność związków sieciowych 159
4.6. Mierniki efektywności działalności w sieci 165
5. WYKORZYSTANIE WŁAŚCIWOŚCI ORGANIZACJI SIECIOWEJ W KREOWANIU WARTOŚCI (Barbara Woźniak-Sobczak) 177
5.1. Architektura biznesu jako nośnik stymulatorów tworzenia wartości w organizacji sieciowej 177
5.2. Rentowe korzyści funkcjonowania w organizacji sieciowej 190
5.3. Determinanty apropriacji wartości w organizacji sieciowej 198
5.4. Siły destrukcji tworzenia wartości w przestrzeni sieciowej 200
PODSUMOWANIE 207
BIBLIOGRAFIA 211
SPIS RYSUNKÓW 227
SPIS TABEL 229