0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Proces kształtowania kobiecej podmiotowości

(eBook)

Pedagogiczne studium samorozwoju bell hooks

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aneta Ostaszewska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

DOSTĘPNE FORMATY I EDYCJE
ROK WYDANIA
CENA
Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Proces kształtowania kobiecej podmiotowości

Szczególną uwagę zwraca pedagogiczny wymiar przedkładanej pracy - Autorka osadza przedmiot swoich badań w obszarze kluczowych kategorii pedagogicznych, mianowicie podmiotowości i rozwoju. Choć kategorie te są nieustannie dyskutowane w pedagogice, to jednak perspektywa obrana przez Anetę Ostaszewską jest nowa, by nie powiedzieć, prekursorska. Z recenzji prof. dra hab. Tadeusza Pilcha

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21010-6
  • ISBN druku: 978-83-012-0386-3
  • Liczba stron: 302
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp – idea książki   9
Rozdział 1. Rozwój i podmiotowość jako kategorie pedagogiczne      21
	1.1. Rozwój – pojęcie, teorie, pedagogiczne ujęcia  21
		1.1.1. Koncepcje rozwoju w ujęciu psychologii rozwojowej  23
		1.1.2. Psychologiczno-pedagogiczne holistyczne ujęcia rozwoju    32
		1.1.3. Pedagogika społeczna – wpływ środowiska na rozwój człowieka    37
		1.1.4. Doświadczenia życiowe a rozwój    43
	1.2. Podmiotowość – pojęcie, teorie, pedagogiczne ujęcia  44
		1.2.1. Filozoficzne koncepcje podmiotu i podmiotowości      49
		1.2.2. Podmiotowość w ujęciu psychologicznym, politycznym i socjologicznym    . 58
		1.2.3. Feministyczna krytyka podmiotu i „podmiot kobiecy”     61
		1.2.4. Pedagogiczne koncepcje podmiotowości  67
Rozdział 2. Autobiografia jako pole badawcze  81
	2.1. Próba definicji  81
	2.2. Pozatekstowe rozumienie autobiografii  95
	2.3. Pisarstwo autobiografistyczne kobiet    97
	2.4. Cechy pisarstwa autobiograficznego kobiet  99
		2.4.1. Doświadczenie    99
		2.4.2. Relacyjność    108
		2.4.3. Prywatne jest polityczne  113
		2.4.4. Pisanie jako strategia upodmiotowienia  116
Rozdział 3. Praca biograficzna i pedagogiczny wymiar autobiografii  117
	3.1. Autobiografia jako praktyka życia  117
	3.2. Biograficzność jako potencjał rozwojowy  120
	3.3. Bildung – kształtowanie i biografia  122
	3.4. Andragogiczne koncepcje uczenia się z biografii  126
	3.5. Praca biograficzna w kontekście badań pedagogicznych      134
Rozdział 4. Rama analityczna  139
	4.1. Postawa badawcza     140
	4.2. Co podlega refleksji? Co podlega badaniu?  142
	4.3. Uważna lektura jako postulat metodologiczny   145
	4.4. Metodologia feministyczna jako rama dla badań pedagogicznych    150
		4.4.1. Perspektywa feministyczna w pedagogice  155
	4.5. Metoda biograficzna     158
		4.5.1. Pedagogiczne badania biograficzne  164
		4.5.2. Strategie analityczne  166
		4.5.3. Wybrane przykłady analityczne  169
Rozdział 5. Rekonstrukcja biografii bell hooks. Wprowadzenie do analizy  175
	5.1. Kontekst historyczno-społeczny  176
	5.2. bell hooks, czyli Gloria Jean Watkins  179
		5.2.1. Pseudonim    183
		5.2.2. Poglądy i dorobek pisarski    185
		5.2.3. Bibliografia podmiotowa  192
	5.3. Wprowadzenie do analizy  194
		5.3.1. Biomitografia – prawda i fikcja   194
		5.3.2. Talking Back. Thinking Feminist. Thinking Black  195
		5.3.3. Bone Black: Memories of Girlhood  197
		5.3.4. Wounds Of Passion: A Writing Life  199
		5.3.5. Horyzont czasowy pisania autobiografii  200
		5.3.6. Obszary wiedzy i samowiedzy  201
Rozdział 6. Analiza ról w autobiografii: bell hooks jako narratorka, podmiot biograficzny i obserwatorka własnego życia  203
	6.1. Narratorka  204
		6.1.1. Postawa autobiograficzna    205
		6.1.2. Temporalna perspektywa narracji  206
		6.1.3. Doświadczenia    208
	6.2. Podmiot biograficzny     215
		6.2.1. Czarna kobieta z Kentucky  215
		6.2.2. Poczucie osamotnienia – relacja z matką  216
		6.2.3. Relacja z babcią: sztuka szycia quilt  221
		6.2.4. Źródłowe relacje z kobietami – wzory kobiecości  222
		6.2.5. Poczucie obcości – doświadczenia opresji  225
	6.3. Obserwatorka/komentatorka własnego życia    230
		6.3.1. Jak kształtuje się feministyczna świadomość  230
		6.3.2. „Męska dominacja” – przemoc w związku  234
		6.3.3. Feminizm jako ścieżka samorozwoju    237
Rozdział 7. Praca biograficzna bell hooks – recepcja i krytyka    241
	7.1. Pisanie autobiografii – refleksja bell hooks  241
	7.2. Proces rozwoju – praca biograficzna bell hooks z perspektywy koncepcji rozwojowych  245
	7.3. „Nakreśliłam sobie inne przeznaczenie” – proces kształtowania podmiotowości GJW/bell hooks  248
		7.3.1. Potencjał autobiograficzny  249
		7.3.2. Mówić własnym głosem  250
		7.3.3. Piętno jako kategoria rozwojowa    251
		7.3.4. Procesualny charakter podmiotowości  253
	7.4. Trzy poziomy informacji zawarte w wypowiedzi autobiograficznej    255
	7.5. Trzy typy rzeczywistości  257
	7.6. Etapy pracy biograficznej  259
Zakończenie  265
Summary  269
Bibliografia   273
Indeks nazwisk  299

Inni Klienci oglądali również

88,20 zł 98,00 zł
Do koszyka

Publiczne uczelnie zawodowe w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego w Polsce

W monografii podjęta została próba określenia znaczenia publicznych uczelni zawodowych w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego na szczeblu regionalnym i lokalnym. Rezultaty przeprowadzonych analiz, opartych na wskaźnikach statystycznych, opin...
18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Stwierdzenie nieważności małżeństwa i inne małżeńskie procesy kościelne

Niniejsza książka prezentuje przebieg procesu o stwierdzenie nieważności małżeństwa kościelnego. Jest prostym poradnikiem służącym pomocą zainteresowanym, których małżeństwo rozpadło się i chcą uporządkować swoje życie religijne, i dlatego zawie...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Kryzysy w procesie integracji europejskiej i sposoby ich przezwyciężania

„Mamy tutaj do czynienia z wieloaspektową i wielopłaszczyznową diagnozą Unii Europejskiej i na jej podstawie sporządzoną prognozą, która pokazuje szanse i zagrożenia dla unijnego projektu i dla integracji europejskiej. Recenzowana książka ...
276,30 zł 307,00 zł
Do koszyka

System Prawa Karnego Procesowego. Tom XVIII. Koszty procesu w sprawach karnych

System Prawa Karnego Procesowego to wielotomowe wydawnictwo opracowane pod redakcją merytoryczną Piotra Hofmańskiego. Jest to jedyne na rynku tak aktualne, obszerne i kompleksowe omówienie całego systemu instytucji polskiego prawa karnego proces...
27,26 zł 30,29 zł
Do koszyka

Dowód z badań genetycznych (DNA) w procesie karnym

Dowód z badań genetycznych (DNA) zrewolucjonizował współczesną kryminalistykę, tak jak w XIX wieku uczyniła to daktyloskopia. Czy dowód z badań DNA należy traktować jako,,superdowód”? Jakie możliwości dla kryminalistyk...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Wykorzystanie e-learningu w procesie szkolenia pracowników małych i średnich przedsiębiorstw

E-learning korporacyjny jest nowoczesnym i efektywnym instrumentem doskonalenia organizacji i szkolenia pracowników; przynosi rozliczne korzyści również w przestrzeni społecznej oraz w życiu pozazawodowym pracowników. Mimo wielu za...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!