Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Publikacja jest efektem najnowszych badań z zakresu konkurencyjności przedsiębiorstw. Porusza szeroki zakres zagadnień od uwarunkowań międzynarodowych konkurencyjności przez konkurencyjność rożnych modeli biznesu po wpływ czynników finansowych, zwłaszcza w kontekście wykorzystania funduszy venture capital. Przedstawione zagadnienia dotyczą wielu sektorów, m.in.: przedsiębiorczości społecznej, ekoinnowacyjnych i kreatywnych. Różnorodność tematyczna oraz odniesienie się nie tylko do konkurencyjności, ale też przedsiębiorczości i zarządzania sprawia, że jest to publikacja przydatna nie tylko dla pracowników naukowych, ale też praktyków biznesu.
WSTĘP 9 ROZDZIAŁ 1. Modelowanie międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych (Krzysztof Wach) 13 1.1. Wprowadzenie 13 1.2. Konkurencja i konkurencyjność w naukach ekonomicznych 13 1.3. Modelowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa 18 1.4. Swoistość mikrokonkurencyjności międzynarodowej 25 1.5. Wybrane modele międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa 28 1.6. Podsumowanie 32 ROZDZIAŁ 2. Konkurencyjność modeli biznesu w wymiarze międzynarodowym. Kontekst polskich i chińskich przedsiębiorstw (Bogdan Rogoda) 34 2.1. Wprowadzenie 34 2.2. Model biznesu 35 2.3. Konkurencyjność i jej uwarunkowania w skali międzynarodowej 40 2.4. Innowacyjność modeli biznesu 48 2.5. Działalność badawczo-rozwojowa firm polskich i chińskich 51 2.6. Podsumowanie 57 ROZDZIAŁ 3. Kreatywność a konkurencyjność przedsiębiorstw (Małgorzata Kosała) 59 3.1. Wprowadzenie 59 3.2. Pojęcie kreatywności 59 3.3. Kreatywna gospodarka 62 3.4. Sektory kreatywne 64 3.5. Sektor gospodarki kreatywnej w Polsce 69 3.6. Podsumowanie 74 ROZDZIAŁ 4. Rola informatycznych systemów zarządzania w rozwoju przedsiębiorstwa i budowaniu pozycji konkurencyjnej (Marcin Piątkowski) 75 4.1. Wprowadzenie 75 4.2. System informacyjny a system informatyczny w rozwoju przedsiębiorstwa 76 4.3. Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem 79 4.4. Znaczenie systemów informatycznych w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa 82 4.5. Przedmiot i metodyka badań 87 4.6. Interpretacja wyników 90 4.6.1. Znaczenie systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstw 90 4.6.2. Czynniki wpływające na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstw 93 4.6.3. Działania podejmowane na rzecz podniesienia poziomu konkurencyjności 100 4.7. Podsumowanie 102 ROZDZIAŁ 5. Inwestycje funduszy venture capital a konkurencyjność firm (Rafał Morawczyński) 104 5.1. Wprowadzenie 104 5.2. Uzasadnienie teoretyczne 105 5.3. Specyfika źródła danych 115 5.4. Badania empiryczne 117 5.5. Podsumowanie 131 ROZDZIAŁ 6. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw a konkurencyjność. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych (Izabela Czaja) 133 6.1. Wprowadzenie 133 6.2. Szara strefa i jej komponenty na rynku 134 6.3. Zjawisko unikania rejestracji kosztów i rezultatów działalności przedsiębiorstw w opinii przedsiębiorców 139 6.4. Działalność gospodarcza nierejestrowana a konkurencyjność sektora małych i średnich przedsiębiorstw 146 6.5. Podsumowanie 153 ROZDZIAŁ 7. Czynniki kształtujące konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych (Agnieszka Żur) 156 7.1. Wprowadzenie 156 7.2. Definicje i charakterystyka przedsiębiorstw społecznych 157 7.3. Konkurencyjność organizacji 160 7.4. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych 162 7.5. Konkurencyjność przedsiębiorstw społecznych w świetle teorii interesariuszy 164 7.6. Podsumowanie 169 ROZDZIAŁ 8. Czynniki przewagi konkurencyjnej ekoinnowacyjnych przedsiębiorstw (Maria Urbaniec) 171 8.1. Wprowadzenie 171 8.2. Istota i znaczenie konkurencyjności przedsiębiorstw 173 8.3. Ekoinnowacje jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw 176 8.4. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw w wyniku ekoinnowacyjnych działań 180 8.5. Ekoinnowacje a przewaga konkurencyjna w świetle badań ankietowych 183 8.5.1. Metodologia badawcza 183 8.5.2. Wyniki badań empirycznych 185 8.6. Podsumowanie 188 ROZDZIAŁ 9. Determinanty osiągania oraz utrzymywania przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym (Zbigniew Michalik) 190 9.1. Wprowadzenie 190 9.2. Przewaga konkurencyjna a pozycjonowanie konkurencyjne 191 9.3. Czynniki umożliwiające osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sektorze fonograficznym 196 9.4. Podsumowanie 212 Literatura 214