0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Prawne aspekty jakości towarów (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2015

  • Autor: Aleksandra Nowak-Gruca, Bogusława Gnela, Jacek Lachner, Jolanta Loranc-Borkowska, Paweł Dąbek, Piotr Kukuryk

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Prawne aspekty jakości towarów

Podręcznik jest nowością na polskim rynku wydawniczym. Omówiono w nim polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów. Układ podręcznika i jego treść są nowatorskie. Poruszane w nim zagadnienia nie wyczerpują prawnej problematyki jakości towarów, ale dotyczą najważniejszych zagadnień z jej zakresu. Przedstawiono w nim regulacje dotyczące: ogólnej problematyki jakości; pojęcia przedsiębiorcy i konsumenta (rozdział I); bezpieczeństwa produktów (rozdział II); normalizacji i jej wpływu na jakość produktów (rozdział III); jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (rozdział IV); oznaczania i informacji o towarze (rozdział V); cywilnoprawnej odpowiedzialności kontraktowej za niewłaściwą jakość towarów (rozdział VI); odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, zwanej także odpowiedzialnością za produkt (rozdział VII); przedmiotów ochrony własności przemysłowej, czynów nieuczciwej konkurencji i nieuczciwych praktyk rynkowych oraz ich wpływu na jakość towarów (rozdział VIII), a także omówiono: instytucje ochrony praw konsumenta oraz rozstrzygania sporów konsumenckich (rozdział IX). Adresaci: Podręcznik jest przydatny przede wszystkim dla studentów towaroznawstwa oraz innych kierunków studiów związanych z problematyką jakości towarów. Może zainteresować także przedsiębiorców - producentów i konsumentów oraz organy i organizacje konsumenckie. Autorami podręcznika są pracownicy naukowi Katedry Prawa Cywilnego i Gospodarczego Wydziału Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Niektórzy z nich prowadzą zajęcia dla studentów Wydziału Towaroznawstwa tego Uniwersytetu i uczestniczyli w programach badawczych tego Wydziału. Ponadto większość autorów ma status sędziego, adwokata, radcy prawnego lub rzecznika patentowego.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-9842-8
  • ISBN druku: 978-83-264-9288-4
  • EAN: 9788326498428
  • Liczba stron: 216
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz ważniejszych skrótów  | str. 9

Wprowadzenie  | str. 13

Rozdział I
Zagadnienia ogólne  | str. 15
1.1. Prawne pojęcia jakości  | str. 15
1.2. Jakość użytkowa a jakość handlowa  | str. 18
1.3. Wymogi bezpieczeństwa produktów a jakość użytkowa  | str. 19
1.4. Pojęcie przedsiębiorcy i konsumenta  | str. 21
1.4.1. Uwagi wprowadzające  | str. 21
1.4.2. Pojęcie przedsiębiorcy  | str. 22
1.4.3. Pojęcie konsumenta  | str. 32
1.4.3.1. Geneza i obowiązujące rozumienie pojęcia "konsument" w prawie unijnym  | str. 32
1.4.3.2. Geneza pojęcia "konsument" w polskim prawie cywilnym  | str. 39
1.4.3.3. Rozumienie pojęcia "konsument" w obowiązującym prawie polskim  | str. 41

Rozdział II
Bezpieczeństwo produktów  | str. 47
2.1. Znaczenie regulacji bezpieczeństwa produktów w prawie unijnym  | str. 47
2.2. System oceny zgodności  | str. 53
2.3. Ogólne wymogi bezpieczeństwa produktów  | str. 56
2.4. Szczególne wymogi bezpieczeństwa produktów  | str. 60
2.4.1. Bezpieczeństwo żywności  | str. 60
2.4.2. Bezpieczeństwo kosmetyków  | str. 62
2.4.3. Bezpieczeństwo innych wybranych towarów  | str. 64
2.5. Organy administracji właściwe w sprawach bezpieczeństwa produktów  | str. 67
2.6. Sankcje za wprowadzenie do obrotu produktów niebezpiecznych  | str. 71
2.7. Systemy i rejestry związane z bezpieczeństwem produktów  | str. 72

Rozdział III
Normalizacja a jakość produktów  | str. 74
3.1. Pojęcie, cele i zasady normalizacji  | str. 74
3.2. Normalizacja krajowa oraz inne rodzaje normalizacji  | str. 77
3.3. Charakter prawny Polskich Norm oraz innych norm technicznych  | str. 84
3.4. Oznaczanie znakiem PN oraz deklaracje zgodności  | str. 88
3.5. Znaczenie normalizacji dla bezpieczeństwa i jakości towarów  | str. 90

Rozdział IV
Jakość handlowa artykułów rolno-spożywczych  | str. 92
4.1. Pojęcie artykułu rolno-spożywczego  | str. 92
4.2. Jakość handlowa artykułów rolno-spożywczych. Znak jakości  | str. 94
4.3. Organy właściwe w sprawach jakości artykułów rolno-spożywczych  | str. 97
4.4. Odpowiedzialność za niewłaściwą jakość handlową artykułów rolnospożywczych  | str. 103

Rozdział V
Oznaczanie i informacja o towarze  | str. 108
5.1. Pojęcie informacji o towarze  | str. 108
5.2. Oznaczenie bezpieczeństwa produktów  | str. 110
5.3. Publicznoprawne wymogi informacji o towarze  | str. 113
5.4. Wymogi informacyjne dotyczące niektórych towarów  | str. 116

Rozdział VI
Cywilnoprawna odpowiedzialność kontraktowa za niewłaściwą jakość towarów  | str. 121
6.1. Wprowadzenie do rękojmi za wady rzeczy  | str. 121
6.1.1. Rękojmia za wady fizyczne rzeczy (towaru) po dniu 25 grudnia 2014 r.  | str. 122
6.1.2. Rękojmia za wady fizyczne rzeczy (towaru) przed dniem 25 grudnia 2014 r.  | str. 129
6.2. Gwarancja przy sprzedaży i gwarancja jakości  | str. 131
6.2.1. Gwarancja przy sprzedaży  | str. 132
6.2.2. Gwarancja jakości  | str. 137
6.3. Odpowiedzialność za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową  | str. 138
6.4. Gwarancja europejska  | str. 141
6.5. Odpowiedzialność kontraktowa na zasadach ogólnych za szkody spowodowane wadami rzeczy  | str. 143
6.6. Kara umowna za dostarczenie rzeczy z wadami  | str. 146

Rozdział VII
Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (tzw. odpowiedzialność za produkt)  | str. 148
7.1. Ogólna charakterystyka odpowiedzialności za produkt  | str. 148
7.2. Charakter prawny odpowiedzialności za produkt. Pojęcie produktu niebezpiecznego  | str. 150
7.3. Przedsiębiorcy odpowiedzialni za produkt  | str. 152
7.4. Poszkodowany w reżimie odpowiedzialności za produkt  | str. 153
7.5. Zakres szkód podlegających naprawieniu w reżimie odpowiedzialności za produkt  | str. 154
7.5.1. Szkody na osobie  | str. 154
7.5.2. Szkody na mieniu  | str. 155
7.6. Przesłanki odpowiedzialności i przesłanki zwalniające od odpowiedzialności  | str. 156
7.7. Przedawnienie roszczeń  | str. 157
7.8. Inne zagadnienia związane z odpowiedzialnością za produkt  | str. 158

Rozdział VIII
Przedmioty ochrony własności przemysłowej, czyny nieuczciwej konkurencji oraz nieuczciwe praktyki rynkowe a jakość towarów  | str. 160
8.1. Znak towarowy a jakość towarów  | str. 160
8.2. Geograficzne oznaczenie pochodzenia a jakość produktów  | str. 166
8.3. Inne przedmioty ochrony prawa własności przemysłowej a jakość produktów  | str. 168
8.4. Czyny nieuczciwej konkurencji a jakość produktów  | str. 172
8.5. Nieuczciwe praktyki handlowe a jakość produktów  | str. 177

Rozdział IX
Polski system ochrony praw konsumenta  | str. 184
9.1. Model ochrony praw konsumentów  | str. 184
9.2. Organy i instytucje publiczne właściwe w sprawach ochrony praw konsumentów  | str. 185
9.2.1. Wybrane organy pośrednio wpływające na ochronę praw konsumentów  | str. 187
9.3. Organizacje konsumenckie  | str. 188
9.4. Postępowanie sądowe w sprawach konsumenckich  | str. 190
9.5. Postępowanie przed sądem polubownym według kodeksu postępowania cywilnego w sprawach konsumenckich  | str. 193
9.6. Problem alternatywnych metod rozstrzygania sporów konsumenckich (ADR)  | str. 198
9.6.1. Uwagi wprowadzające  | str. 198
9.6.2. Stałe polubowne sądy konsumenckie oraz inne orzecznicze organy konsumenckie  | str. 200

Wykaz aktów normatywnych  | str. 209

Inni Klienci oglądali również

19,90 zł
Do koszyka

ASZERAT

„ASZERAT” to powieść o kobiecie, której serce bije dla trzech wyjątkowych mężczyzn; której droga życiowa wiedzie przez trzy potężne miasta; której duchowość kształtuje się na trzech odmiennych religiach. Zanim jednak As...
26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Roar

1. tom cyklu ŁOWCY BURZ Aurora, jako jedyna dziedziczka królewskiego rodu Stormlingów, od dziecka jest przygotowywana do roli potężnej królowej. Inteligentna, odważna i uczciwa, nie ma jednak w sobie magii niezbędnej, by chronić kr...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Prawne aspekty implementacji prawa UE do systemu prawnego RP

Celem monografii jest analiza procesu implementacji dyrektyw UE do systemu prawnego RP. Przedmiotem rozważań jest proces przygotowywania projektów ustaw implementacyjnych, a następnie ich uchwalania. Wiąże się to z wyodrębnieniem w ramach klasyc...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Prawne problemy funkcjonowania konsorcjów uczestniczących w obrocie regulowanym przez Prawo zamówień publicznych

Niniejsze opracowanie dotyczy problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem w obrocie regulowanym przez PrZamPubl konsorcjów wykonawców. Jego przedmiotem jest w szczególności: prezentacja konsorcjum jako specyficznej formy...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Umowy w obrocie nieruchomościami. Aspekty podatkowe i cywilnoprawne. Wydanie 3

Trzecie wydanie opracowania Umów w obrocie nieruchomościami, wzbogacone o najnowsze orzecznictwo SN i NSA, a także interpretacje podatkowe, przedstawia szeroko zakrojone zarówno cywilistyczne, jak i podatkowe aspekty umów zawierany...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Fałszerstwa dzieł sztuki. Aspekty prawne i kryminalistyczne

Monografia stanowi kompleksowe opracowanie problematyki fałszerstw dzieł sztuki. W publikacji uwzględniono wszystkie aspekty karnego systemu zwalczania fałszerstw dzieł sztuki, tj.: podstawy odpowiedzialności karnej, role i zadania podmiotów ryn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.