0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej

(eBook)

Przykład ilustratorów

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Lipka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pracownicy wiedzy na rynku pracy kreatywnej

Publikacja prezentuje realia pracy ilustratora w ramach tzw. rynku doznań. Umiejscawia ten zawód wśród pracowników wiedzy i w gospodarce kreatywnej oraz przybliża zagadnienia specjalności ilustratorskich. Pokazuje m.in., jak można wartościować kreatywną pracę w oparciu o kryteria wyprowadzone z teorii twórczości oraz w jaki sposób wykorzystywać marketing personalny (koncepcję „4P”) i elementy teorii zbiorów rozmytych do oceny sytuacji na zawodowym rynku pracy. Ponadto w ramach rozważań dokonano oceny przydatności różnych metod do wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów i określono ryzyko jego deprecjacji. Przedstawiono relacje popytowo-podażowe na rynku pracy ilustratorów w Polsce oraz opracowano dwa projekty doboru ilustratorów w oparciu o assessment centre i wielokryterialną technikę korzyści.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-740-5
  • ISBN druku: 978-83-7875-739-9
  • Liczba stron: 206
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11
Rozdział I
Ilustratorzy jako pracownicy wiedzy
1. Definicja ilustracji, jej odmiany i funkcje	19
2. Miejsce ilustratorów w klasyfikacji zawodów i specjalności	25
3. Praca ilustratora – perspektywa twórczości	29
3.1. Praca ilustratora postrzegana przez pryzmat teorii i kryteriów twórczości	29
3.2. Wymiary osiowe pracy ilustratorów	34
3.3. Ilustratorzy jako pracujący w gospodarce kreatywnej	38
4. Argumenty przemawiające za przynależnością ilustratorów do kreatywnych pracowników wiedzy	42
5. Dyskusja wokół pojęcia tzw. kreatywnego rynku pracy i jego specyfiki	45
Rozdział II
Wartościowanie pracy ilustratorów
1. Źródła wiedzy o wymaganiach pracy wobec ilustratorów	48
2. Rodzaje wymagań pracy wobec ilustratorów oraz trudność ich pracy	49
2.1. Wymagania z zakresu wykształcenia i doświadczenia zawodowego	49
2.2. Twórczość i innowacyjność oraz zręczność jako składniki trudności pracy ilustratorów	58
2.3. Konieczność współpracy i odpowiedzialność ilustratorów	60
2.4. Uciążliwość pracy ilustratorów	67
3. Ogólny poziom wymagań pracy wobec ilustratorów	69
Rozdział III
Cechy zatrudnienia i rynku pracy ilustratorów oraz wykorzystanie kompozycji marketingu personalnego (elementy product i price) w pozyskiwaniu ich do pracy
1. Product i price w marketingu personalnym	71
2. Miejsca i formy zatrudnienia ilustratorów oraz ich kariera zawodowa	74
3. Podaż osób przygotowanych do wykonywania zawodu ilustratora i ich pozycjonowanie się na rynku pracy	79
3.1. Instytucje edukacyjne kształcące ilustratorów	79
3.2. Sposoby wyróżniania się ilustratorów na rynku pracy	81
4. Łatwość/trudność w uzyskaniu pracy, kryteria selekcyjne oraz proponowane możliwości rozwoju zawodowego	83
5. Inwestycje w dobrostan pracowników – propozycje w ofertach pracy	90
6. Wynagrodzenie za pracę. Status ekonomiczno-finansowy ilustratorów	93
6.1. Determinanty poziomu wynagrodzeń	93
6.2. Zróżnicowanie ocen własnego statusu finansowego. Aktualne propozycje wynagrodzeń w ofertach pracy	96
7. Przystawalność opisu sytuacji na rynku pracy ilustratorów do segmentacyjnych teorii rynku pracy	100
Rozdział IV
Kultura języka ofert pracy jako wyraz intensywności marketingu personalnego
1. Place i promotion w marketingu personalnym a kultura języka ofert pracy	103
2. Ocena estetyki słowa ofert pracy	104
2.1. Kryteria oceny	104
2.2. Wyniki oceny	106
3. Ocena grzeczności językowej ofert pracy	120
3.1. Kryteria oceny	120
3.2. Rezultaty oceny	122
4. Ogólna ocena kultury języka ofert pracy	131
Rozdział V
Implikacje analiz teoretyczno-metodycznych (propozycje rozwiązań dla praktyki)
1. Projekt zmiany metody UMEWAP-2000 pod kątem wartościowania kreatywnej pracy	133
2. Sposoby wyceny kapitału ludzkiego ilustratorów	144
2.1. Potencjalne metody wartościowania kapitału ludzkiego	144
2.2. Przydatność (możliwości i ograniczenia) poszczególnych metod wyceny w określaniu kapitału ludzkiego ilustratorów	145
2.3. Ryzyko deprecjacji kapitału ludzkiego ilustratorów	148
3. Rekomendacje dla formułujących ogłoszenia pracy	150
4. Projekty metod doboru ilustratorów w procesie rekrutacyjnym	156
4.1. Assessment centre	156
4.2. Wielokryterialna technika korzyści	161
5. Propozycja wykorzystania elementów teorii zbiorów rozmytych do oceny stopnia intensywności działań marketingowych i sytuacji na zawodowym rynku pracy (ilustratorów)	165
Zakończenie	173
Załączniki	179
Bibliografia	183
Spis tabel	201

Inni Klienci oglądali również

14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Praca nad rolą

Anna Sarna – „Spotkania”Rozprawa Anny Sarny o jej pracy nad rolą Kyry Hollis w spektaklu „Prześwit” Davida Hare’a w reżyserii Jacka Orłowskiego w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi ze wszech miar budzi uznanie...
6,15 zł 6,83 zł
Do koszyka

Kodeks pracy 2012

Kodeks pracy 2012Przekazujemy czytelnikom kodeks pracy. Zawiera on cenne wyjaśnienia, które z pewnością przydadzą się pracodawcom i pracownikom w realizacji codziennych zadań. Dłuższy urlop macierzyński i ojcowski Więcej ...
22,14 zł 24,60 zł
Do koszyka

Rynek pracy w latach 1918-1939 na przykładzie województwa kieleckiego

Celem niniejszego opracowania jest scharakteryzowanie „regionalnego” rynku pracy, jakim było województwo kieleckie. Chodziło o spojrzenie na ten rynek pod kątem pracodawców i pracowników. Zamierzeniem było pokazanie fun...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Funkcjonowanie współczesnego rynku pieniężnego i kapitałowego

Tematyka poruszona w niniejszej książce podejmuje wybrane, aktualne problemy rynku pieniężnego i kapitałowego. Są wśród nich kwestie związane ze strategią bezpośredniego celu inflacyjnego i miarami inflacji oraz z jakościowymi wymiarami polityki...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku

W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy me...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Praktyka zarządzania wiedzą klienta w perspektywie małych i średnich przedsiębiorstw usługowych

Tematyka monografii wpisuje się w popularny w krajowej i światowej literaturze dyskurs łączący zagadnienia zarządzania wiedzą i relacjami z klientami. Zawarte w niej rozważania koncentrują się na działalności przedsiębiorstw z sektora MŚP. Dokonano w n...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!