0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
PZWL -22%

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 11 Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2017

  • Redakcja naukowa: Monika Żak, Rafał Cekiera, Urszula Swadźba

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 11 Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokolenia, traktowana jako sposób myślenia i odnoszenia się młodych do rzeczywistości gospodarczej. Rozumienie procesów ekonomicznych, system wartości i aspiracje ekonomiczne, praca i przedsiębiorczość, stosunek do własności, stosunek do pieniędzy i oszczędzania, konsumpcja, determinanty sukcesu życiowego, to czynniki konstytuujące świadomość ekonomiczną. Żyjąc w konkretnej rzeczywistości, młodzi ludzie nabywają wiedzy o otaczających ich procesach ekonomicznych. Wpływ na to mają zarówno czynniki zewnętrzne (zdarzenia i zjawiska ekonomiczne zachodzące w danym państwie i na świecie), jak i czynniki wewnętrzne: proces socjalizacji w rodzinie, obserwacja najbliższego otoczenia, podejmowanie codziennych decyzji ekonomicznych. W ten sposób kształtują się postawy, wartości i wiedza pokolenia, które w przyszłości będzie budowało gospodarkę. Problemy te były przedmiotem wieloaspektowych analiz i rozważań na konferencji „Praca – Konsumpcja – Przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej”, która odbyła się w 2015 roku w Katowicach. Pokłosiem tamtego spotkania jest niniejsza monografia. Referaty dotyczyły nie tylko problematyki Grupy Wyszehradzkiej, ale całokształtu zagadnień związanych ze świadomością ekonomiczną młodego pokolenia. Monografia została podzielona na trzy części: Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej; Praca i przedsiębiorczość młodego pokolenia; Miejsce konsumpcji w życiu młodego pokolenia.

  • Redakcja: Monika Żak, Rafał Cekiera, Urszula Swadźba
  • Język wydania: angielski,polski
  • ISBN: 978-83-8012-916-0
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wprowadzenie (Urszula Swadźba, Monika Żak, Rafał Cekiera) 9

Część I: Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej
Danuta Walczak-Duraj: Kształtowanie wiedzy ekonomicznej i postaw przedsiębiorczych młodzieży – podstawowe problemy / 21
Stanisław Swadźba: The economies of the Visegrad countries. A comparative analysis / 37
Monika Szudy: State vs. market in the economies of Visegrad countries. A comparative analysis / 51
Monika Štrbová, Viera Zozul’aková: Value system and material situation of Slovak university students / 65
Anna Dunay, Sergey Vinogradov, Csaba Bálint Illés: Entrepreneurial attitudes of university students. The Hungarian case study / 81
Urszula Swadźba: Work as a value in the minds of the young generation of Poles / 101
Rafał Cekiera: National and international mobility from the Polish students’ career perspectives / 117
Monika Żak: I buy, therefore I am? The consumption behaviour of Polish students / 131

Część II: Praca i przedsiębiorczość młodego pokolenia
Artur Puchta, Joanna Wyleżałek: Znaczenie wykształcenia w czasach neoliberalizmu – absolwenci SGGW na rynku pracy / 147
Łukasz Kutyło, Barbara Ober-Domagalska: Wpływ przemian gospodarczych na akumulację kapitału normatywnego i jego użytkowanie. Rozważania nad stosunkiem Polaków i Ukraińców do pracy / 165
Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie / 183
Rafał Muster: Młodzież kończąca szkoły ponadgimnazjalne wobec wymagań pracodawców
na współczesnym rynku pracy. Próba analizy socjologicznej / 203
Maja Skiba, Agnieszka Kwiatek: Znaczenie wiedzy w kontekście przyszłej pracy zawodowej młodego pokolenia / 221
Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Wpływ kształcenia akademickiego na postawy wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie / 235
Tomasz Herudziński: Orientacje absolwentów szkół wyższych wobec pracy – oczekiwania
i preferencje uczestników warszawskiego rynku pracy / 253
Ewa Giermanowska: Zabezpieczenie emerytalne z perspektywy młodego pokolenia Polaków / 265
Elżbieta Robak: Elastyczny pracownik – uwarunkowania łączenia pracy z życiem osobistym / 281
Piotr Czakon: Światowy kryzys finansowy – naukowe rozumienie i rekonstrukcja głównych płaszczyzn analizy zjawiska / 295

Część III: Miejsce konsumpcji w życiu młodego pokolenia
Felicjan Bylok: Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce /     311
Marcin Gacek: Wyborca jako konsument komunikacji politycznej. Analiza socjologiczna / 325
Anna Karczewska: Stereotypy ról społecznych kobiet w prasie kobiecej a ich zachowania
konsumpcyjne / 337
Sebastian Skolik: Instytucjonalizacja ruchu wolnej kultury na przykładzie projektów Wikimedia w przestrzeni Europy Środkowo-Wschodniej / 347
Paweł Kocoń: Rola utajnienia, tajemnicy i tajności w funkcjonowaniu instytucji publicznych
działających na rzecz bezpieczeństwa / 369

Streszczenie / 381
Summary / 383

Inni Klienci oglądali również

10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Przenicowana rzeczywistość. Świat konsumpcji a etyka Immanuela Kanta

W polskiej literaturze naukowej na temat konsumpcji nie mamy zbyt wielu prac napisanych z perspektywy filozoficznej i etycznej. Praca sytuuje zjawisko konsumpcji w kontekście jednej z najgłębszych koncepcji etycznych wszech czasów – etyce ...
20,00 zł
Do koszyka

Chodząca mądrość – trzy pokolenia, dwa psy i poszukiwanie szczęśliwego życia

Gotham Chopra zabiera nas na spacery ze swoim wszechwiedzącym ojcem i równie oświeconym czworonogiem, w zwariowaną podróż samolotem, podczas której pies wyjątkowo nie dostał swojej pigułki uspokajającej, na rowerową wyprawę we włos...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
20,00 zł
Do koszyka

Komik i pierwsza dama

Mateusz Brosman, znany aktor i komik, zostaje wiceministrem kultury. Tym samym wydaje się, że powinien porzucić dotychczasowe, dla wielu ludzi niepoważne życie i stać się odpowiedzialnym człowiekiem. Okazuje się jednak, że z roli komika nie wychodzi si...
25,13 zł 27,92 zł
Do koszyka

Pierwszy śnieg

Jest listopad, w Oslo właśnie spadł pierwszy śnieg. Birte Becker po powrocie z pracy do domu chwali syna i męża za ulepienie bałwana w ogrodzie. Nie jest on jednak ich dziełem. Stają przy oknie - i widzą, że bałwan jest skierowany twarzą w stronę domu....
28,79 zł 31,99 zł
Do koszyka

Czarny Mag. Pierwszy rok. Tom 1

Rudowłosa piętnastolatka Ryiah (zwana Ry) i jej brat bliźniak Alexander mają jedno marzenie: zostać magami. Realizacja tego celu się przybliża, gdy zostają przyjęci do Akademii Magii. Okazuje się jednak, że kandydatów na adeptów jest wiel...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.