0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Wojciech Jarczewski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami. Każde zagadnienie jest syntetycznie podsumowane, dzięki czemu czytelnik łatwo odnajdzie metody najbardziej pasujące do prowadzonej przez jego gminę polityki rozwoju gospodarczego. Szczególnie przydatne mogą być fragmenty opisujące narzędzia promocji proinwestycyjnej, mechanizmy przygotowywania ofert czy założenia polityki poinwestycyjnej (after care policy). Poradnik skierowany jest do pracowników samorządów gminnych i regionalnych, firm i instytucji zajmujących się wspieraniem władz lokalnych w procesie pozyskiwania inwestorów, ekspertów i naukowców zajmujących się programowaniem polityki rozwoju, a także studentów kierunków geografii, ekonomii, gospodarki przestrzennej i innych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-6136-1
  • ISBN druku: 978-83-264-0769-7
  • Liczba stron: 220
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa 	  9
Rozdział 1. Wprowadzenie  	  11
Cele książki  	  11
Wpływ władz lokalnych na decyzje lokalizacyjne firm  	  14
Marketing terytorialny  	  17
Kto rządzi w mieście?  	  21
Układ pracy  	  23
Rozdział 2. Znaczenie postaw władz lokalnych w działaniach proinwestycyjnych gmin  	  25
Wizja proinwestycyjna  	  28
Metropolie  	  31
Stabilność władzy  	  32
Liczba kadencji a działania proinwestycyjne  	  33
Przejęcie władzy w gminie  	  35
Wnioski  	  37
Rozdział 3. Proinwestycyjne planowanie strategiczne  	  40
Etapy proinwestycyjnego planowania strategicznego w gminach  	  42
Sformułowanie wizji  	  43
Zbieranie danych i ich analiza  	  44
Obranie celów i zaplanowanie środków ich realizacji  	  48
Wdrażanie i kontrola  	  50
Wnioski  	  51
Rozdział 4. Przygotowywanie ofert inwestycyjnych  	  53
Nieruchomości  	  53
Plany zagospodarowania przestrzennego  	  56
Pozyskiwanie nieruchomości  	  57
Wykup  	  59
Wymiana gruntu  	  60
Przejęcie za długi  	  61
Komunalizacja  	  61
Wywłaszczenie  	  62
Oferowanie przez gminę nieruchomości prywatnych  	  63
Oświadczenia woli zbycia nieruchomości  	  63
Plan zagospodarowania za upoważnienie notarialne  	  65
Spółki właścicieli  	  65
Cechy działek inwestycyjnych  	  66
Uzbrojenie infrastrukturalne terenu  	  66
Dostępność komunikacyjna  	  67
Cechy obniżające atrakcyjność terenów inwestycyjnych  	  68
Zachęty dla inwestorów  	  71
Ulgi w podatku od nieruchomości  	  71
Wyznaczanie ceny nieruchomości  	  73
Pozostałe formy wsparcia  	  74
Wnioski  	  75
Rozdział 5. Specjalne strefy ekonomiczne w gminach  	  76
Funkcjonowanie SSE w Polsce  	  76
Pozyskiwanie SSE dla gmin  	  81
Zasady włączania nowych terenów do SSE  	  81
Gminy wobec wymagań zarządów SSE  	  83
Wnioski  	  86
Rozdział 6. Promocja proinwestycyjna gmin  	  88
Strategie promocji gmin  	  90
Organizacja promocji proinwestycyjnej w gminie  	  94
Promocja pośrednia  	  96
Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ)  	  97
Regionalne centra obsługi inwestora (RCOI)  	  100
Instytucje rozwoju lokalnego  	  102
Zarządy specjalnych stref ekonomicznych  	  104
Firmy konsultingowe, biura pośrednictwa nieruchomości, deweloperzy  	  105
Samorządy gospodarcze  	  107
Wydziały ekonomiczno-handlowe ambasad  	  109
Promocja poprzez działających w gminie przedsiębiorców  	  110
Konkursy i rankingi  	  111
Porozumienia o współpracy  	  112
Public relations (PR)  	  114
Promocja bezpośrednia  	  115
Materiały promocyjne  	  116
Slogany  	  120
Opracowania specjalistyczne  	  121
Marketing bezpośredni  	  123
Pozyskanie informacji o planowanej inwestycji  	  123
Przedstawienie oferty potencjalnym inwestorom  	  124
Direct mailing i telemarketing  	  125
Strony internetowe  	  126
Reklama  	  127
Organizacja wydarzeń i misji gospodarczych  	  130
Uczestnictwo w targach inwestycyjnych  	  131
Promocja proinwestycyjna a wizerunek gminy  	  132
Ocena efektywności działań promocyjnych  	  133
Wnioski  	  138
Rozdział 7. Prowadzenie negocjacji oraz obsługa inwestorów  	  141
Organizacja obsługi inwestorów w urzędach  	  141
Prowadzenie negocjacji  	  145
Wiarygodność i szczegółowość przekazywanych informacji  	  145
Dyskrecja  	  146
Zasady i warunki prowadzenia negocjacji  	  146
Obsługa procesu inwestycyjnego  	  149
Wnioski  	  151
Rozdział 8. Zakorzenienie firm i opieka poinwestycyjna  	  153
Zakorzenienie firm  	  155
Opieka poinwestycyjna - platformy współpracy  	  156
Obszary opieki poinwestycyjnej  	  159
Nieruchomości i infrastruktura techniczna  	  159
Infrastruktura społeczna  	  160
Problemy leżące poza kompetencjami władz lokalnych  	  161
Powiązania z partnerami handlowymi  	  164
Znaczenie opieki poinwestycyjnej w polityce proinwestycyjnej  	  164
Wnioski  	  165
 Rozdział 9. Sukces polityki proinwestycyjnej Niepołomic - wnioski dla władz lokalnych  	  166
Powstanie i rozwój Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej  	  167
Budowa wizerunku gminy proinwestycyjnej  	  169
Promocja bezpośrednia  	  171
Niepołomickie investatur  	  173
Nagrody, wyróżnienia i rankingi  	  173
Zamek Królewski w Niepołomicach  	  174
Promocja pośrednia  	  175
Wysoka pozycja Stanisława Kracika na regionalnej i krajowej scenie politycznej  	  176
Promocja gminy przez działania w sferze polityki społecznej  	  177
Podsumowanie - czynniki sukcesu  	  178
Czynniki sukcesu Niepołomic  	  179
Wnioski dla polskich miast  	  183
 Rozdział 10. Podsumowanie  	  192
Trzeba działać, by osiągnąć sukces  	  194
Sposoby wpływania na decyzje lokalizacyjne inwestorów  	  197
Co z tym marketingiem terytorialnym?  	  200
 Spis ilustracji  	  203
Spis przykładów  	  204
Spis tabel  	  206
Literatura  	  209

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Relacje sieciowe urzędu gminy. Budowanie przewagi kooperacyjnej

W ostatnich dekadach otoczenie organizacji uległo głębokiej transformacji, a kluczową rolę odgrywa wielokierunkowa współzależność podmiotów. Partnerzy coraz częściej podejmują działania wspólne, tworząc tzw. sieci międzyorganizacyj...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Pozyskiwanie inwestorów do gmin

Niniejsza książka to kompleksowy poradnik prowadzenia gminnej polityki proinwestycyjnej. Zawiera opis mechanizmów i instrumentów możliwych do zastosowania w polskich warunkach wraz z praktycznymi przykładami....
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Systemy zarządzania jakością w procesie lokalizacji i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie

W pracy podjęto starania zmierzające do wskazania sposobu lokalizowania i pozyskiwania wiedzy w organizacjach wytwarzających oprogramowanie i stosujących systemy zarządzania jakością. Jest to uzasadnione możliwościami czasowymi autora i respondent&oacu...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

5 inspiracji na marketing w wyszukiwarkach dla agentów ubezpieczeniowych Pozyskiwanie klientów na ubezpieczenia w Google

Google i inne wyszukiwarki jest dla większości z nas podstawowym źródłem informacji. Nic więc dziwnego, że marketing w wyszukiwarkach właśnie stanowi sporą część budżetów reklamowych wielu podmiotów tworzących rynek ubezpieczeń. Za...
3,80 zł 4,22 zł
Do koszyka

Z dziejów gmin żydowskich w Łęczycy, Burzennie i Złoczewie

Na okładce umieszczono fotografię z 1940 roku przedstawiającą ruiny spalonej przez Niemców wielkiej synagogi w Łęczycy. Zdjęcie pochodzi ze zbiorów Sławomira Kupisza — kolekcjonera historycznych zdjęć Łęczycy i Ziemi Łęczyckiej.Miro...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!