0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

(eBook)

Przykład województwa łódzkiego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marika Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 23,95 zł
21,56 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Potencjał innowacyjny firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw

W dobie globalizacji innowacje stały się dla przedsiębiorstw podstawowym sposobem na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej i poprawę efektywności działania. Wprowadzanie innowacji zatem to warunek konieczny dla rozwoju każdego przedsiębiorstwa, jednak w przypadku małych i średnich podmiotów wdrażanie nowych rozwiązań jest nierzadko warunkiem na ich przetrwanie. O skali prowadzonej działalności innowacyjnej decyduje potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa, rozumiany jako zdolność do efektywnego wprowadzania innowacji. Zarówno poziom, jak i stopień wykorzystania owego potencjału uzależniony jest od wielu determinant, zlokalizowanych w otoczeniu podmiotu (zarówno dalszym, jak i bliższym), a także w jego wnętrzu (wiedza, zasoby ludzkie, finansowe i rzeczowe). W literaturze przedmiotu wielokrotnie zajmowano się problematyką potencjału innowacyjnego podmiotów, jednakże brakowało analiz potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw z sektora MŚP, a szczególnie tych działających na terenie województwa łódzkiego. Autorka opisuje ważny problem wykorzystania potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MŚP w województwie łódzkim oraz poddaje ocenie zdolności tych podmiotów do działalności innowacyjnej. W książce w pełni zidentyfikowano czynniki kreujące potencjał innowacyjny małych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim oraz oceniono zdolności tych podmiotów do działalności innowacyjnej na tle innych podmiotów w Polsce.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-996-4
  • ISBN druku: 978-83-7969-995-7
  • Liczba stron: 300
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9

Rozdział 1. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce   17
1.1.	Definicja i klasyfikacja podmiotów należących do sektora MSP   17
1.1.1.	Kryterium ilościowe klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw   18
1.1.2.	Kryterium jakościowe klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw   22
1.1.3.	Kryterium ilościowo-jakościowe klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw   23
1.2.	Specyfika przedsiębiorstw należących do sektora MSP   23
1.3.	Rozwój sektora MSP w Polsce   28
1.3.1.	Przedtransformacyjna (wstępna) faza rozwoju MSP   28
1.3.2.	Faza eksplozji przedsiębiorczości (1990−1993)   30
1.3.3.	Faza stabilizacji ilościowej i wzrostu znaczenia sektora MSP w gospodarce (1994−1997)   31
1.3.4.	Faza spowolnionego wzrostu i przygotowań do integracji z Unią Europejską (1998−2002)   33
1.3.5.	Faza rozkwitu sektora MSP w następstwie pomocy z Unii Europejskiej
(od 2003 r.)   34
1.4.	Rola małych i średnich przedsiębiorstw w polskiej gospodarce   36
1.5.	Cykl życia podmiotów z sektora MSP   42
1.5.1.	Cykl życia przedsiębiorstw   42
1.5.2.	Cykl życia małych przedsiębiorstw   46
1.5.3.	Droga rozwoju przedsiębiorstw   52
1.5.4.	Momenty krytyczne w rozwoju przedsiębiorstw   56
1.6.	Bariery rozwoju podmiotów małej i średniej skali działania   59

Rozdział 2. Innowacje w sektorze MSP   65
2.1.	Innowacje w przedsiębiorstwach   65
2.1.1.	Definicje innowacji   66
2.1.2.	Klasyfikacja innowacji   73
2.1.3.	Źródła innowacji   78
2.2.	Działalność innowacyjna podmiotów z sektora MSP   83
2.2.1.	Istota i modele działalności innowacyjnej   84
2.2.2.	Bariery działalności innowacyjnej podmiotów z sektora MSP   89
2.3.	Polityka wspierania działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw   92
2.3.1.	Pojęcia, cele i typy polityki innowacyjnej   92
2.3.2.	Instrumenty polityki innowacyjnej   98
2.3.3.	Polityka innowacyjna w Polsce – ewolucja, organizacja, instrumenty   100

Rozdział 3. Potencjał innowacyjny podmiotów z sektora MSP   107
3.1.	Uwarunkowania działalności innowacyjnej   107
3.1.1.	Pojęcie potencjału innowacyjnego   108
3.1.2.	Znaczenie potencjału innowacyjnego dla rozwoju przedsiębiorstw   115
3.2.	Zewnętrzny potencjał innowacyjny   117
3.2.1.	Otoczenie dalsze przedsiębiorstwa   119
3.2.2.	Otoczenie bliższe przedsiębiorstwa   125
3.3.	Wewnętrzny potencjał innowacyjny   132
3.3.1.	Potencjał  finansowy   135
3.3.2.	Potencjał ludzki   143
3.3.3.	Potencjał rzeczowy   148
3.3.4.	Wiedza   150

Rozdział 4. Analiza uwarunkowań potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim   157
4.1.	Organizacja i metodologia badania   157
4.1.1.	Badanie kwestionariuszowe CAWI   158
4.1.2.	Indywidualne wywiady pogłębione   160
4.1.3.	Wskaźnik potencjału innowacyjnego regionu łódzkiego   160
4.1.4.	Charakterystyka badanej populacji   161
4.1.5.	Charakterystyka próby badawczej   163
4.2.	Analiza zewnętrznych uwarunkowań tworzenia potencjału innowacyjnego w małych i średnich przedsiębiorstwach w województwie łódzkim   167
4.2.1.	Otoczenie dalsze   167
4.2.2.	Otoczenie bliższe   174
4.3.	Analiza wewnętrznych uwarunkowań tworzenia potencjału innowacyjnego w małych i średnich przedsiębiorstwach w województwie łódzkim   187
4.3.1.	Zasoby finansowe   187
4.3.2.	Zasoby ludzkie   192
4.3.3.	Zasoby rzeczowe   197
4.3.4.	Wiedza   202
4.4.	Analiza uwarunkowań potencjału innowacyjnego − podsumowanie   209

Rozdział 5. Ocena potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim   211
5.1.	Analiza potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim   211
5.1.1.	Analiza wykorzystania potencjału innowacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw w województwie łódzkim   211
5.1.1.1.	Analiza wykorzystania zasobów finansowych   212
5.1.1.2.	Analiza wykorzystania zasobów ludzkich   216
5.1.1.3.	Analiza wykorzystania zasobów rzeczowych   226
5.1.1.4.	Analiza wykorzystania wiedzy   229
5.1.2.	Analiza skłonności podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim do podejmowania działalności innowacyjnej   239
5.1.3.	Analiza barier działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw   246
5.2.	Analiza potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim na tle Polski   248
5.2.1.	Wskaźnik zdolności innowacyjnej regionu   249
5.2.2.	Analiza porównawcza potencjału innowacyjnego w województwie łódzkim na tle Polski   252
5.3.	Wnioski   256
5.4.	Rekomendacje odnośnie do zwiększenia potencjału innowacyjnego podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim   260
5.4.1.	Rekomendacje dla podmiotów z sektora MSP w województwie łódzkim   260
5.4.2.	Rekomendacje dla instytucji otoczenia biznesu   261
5.4.3.	Rekomendacje dla instytucji odpowiedzialnych za wdrażanie polityki innowacyjnej na szczeblu województwa łódzkiego   262

Zakończenie   265
Bibliografia   269
Spis rysunków   295
Spis tabel   299

Inni Klienci oglądali również

79,80 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Schematy podatkowe – nowy obowiązek w jednostkach sektora publicznego

"W ostatnich miesiącach bardzo popularnym tematem wśród praktyków prawa podatkowego jest problematyka raportowania schematów podatkowych.Z dniem 1 stycznia 2019 r. do działu III Ordynacji podatkowej został wprowadzony no...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Rachunkowość, finanse, audyt i kontrola. Studium przypadków sektora publicznego i prywatnego

Skuteczne zarządzanie finansami, przy odpowiednim wykorzystaniu narzędzi takich jak rachunkowość, stanowi podstawę efektywnego funkcjonowa­nia jednostek sektora finansów publicznych. Fundamentami sukcesu w zarządzaniu jednostkami są także na...
18,86 zł 20,95 zł
Do koszyka

Społeczny potencjał odrodzenia miast poprzemysłowych

Książka dotyczy oceny znaczenia potencjału społecznego w różnicowaniu poziomu rozwoju miast poprzemysłowych funkcjonujących w odmiennych uwarunkowaniach kulturowych, ale pełniących w przeszłości podobne funkcje. Wzięto pod uwagę pięć ośrodk&oacu...
28,08 zł 31,20 zł
Do koszyka

Samochód w firmie

Przedsiębiorcy w prowadzonej działalności gospodarczej wykorzystują różne środki transportu, które są dla nich niezbędnym narzędziem pracy. Wydatki związane z ich nabyciem i eksploatacją mogą być znaczne i po spełnieniu określonych warunk...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem

Praca składa się z pięciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze cztery rozdziały mają charakter teoretyczny, natomiast piąty jest rozdziałem empirycznym. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące komunikacji marketi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!